Özel çelik halat kullanımı artıyor

21 Şubat 2018 Çarşamba - 17:45
Kategori: CPT

PAYLAŞ

Özel çelik halat kullanımı artıyor
Özel çelik halat kullanımı artıyor

Vinç sektörünün en önemli ekipmanlarından olan çelik halat ve kanca altı ekipmanları alanında uzun yıllardır hizmet veren Çetin Balkan, müşterilerine geniş ürün seçeneği ile hizmet veriyor. Vinç sektöründe çelik halat kullanım alışkanlıklarının değiştiğini belirten Satış Sorumlusu Serdar Dakdevir, özel halat kullanımının her geçen gün arttığını söylüyor.

Kuruluş tarihi 1960’lı yıllara dayanan ve 1973 yılında kurumsal bir kimlikle hizmet vermeye başlayan Çetin Balkan, başta çelik halat ve zincir olmak üzere kaldırma ve yükleme ekipmanları konusunda vinç sektörüne birçok ürün sunuyor. Firma aynı zamanda demir çelik fabrikaları, gemi tersaneleri, madenler, inşaat ve benzeri işletmelere ürün tedariki sağlıyor. Sektörde uzun yıllardır hizmet veren ve Çetin Balkan Satış Sorumlusu olan Serdar Dakdevir, son dönemde vinç sektöründe özel halat kullanımının yaygınlaşmaya başladığını ve standart halat kullanımının da azaldığını söylüyor. Standart halat ile özel halatlar arasındaki en temel farkı, kullanım süreleri ve yüksek mukavemet oluşturuyor. Özel halatlarla iki buçuk kattan dört kata kadar uzayan çalışma süreleri, kullanıcılara birçok farklı avantaj sunmuş oluyor. Özel halat kullanımı ile firmaların, halat değişim sürelerinin ciddi anlamda azaldığına dikkat çeken Dakdevir, “Vincin halatını değiştirmek, vincin modeline bağlı olarak değişmekle birlikte oldukça zaman alabiliyor, bazen bir tam gün bile sürebiliyor. Proje devam ederken halat değiştirmek, firmaya özellikle zaman kaybı anlamına geliyor. Tabii sık sık halat değiştirmek, vincin bakım maliyetlerini de arttırıyor. Bu nedenle özel halat kullanımı her geçen gün yaygınlaşıyor” dedi. Dakdevir, halat değişiminin riskli ve zor olmasından dolayı, değişim sürelerinin uzamasının, riski azaltmak anlamına da geldiğini hatırlattı.

Rekabet ortamı kaliteyi düşürüyor

Çelik halat ve kanca altı kaldırma ekipmanları sektöründe son yıllarda ciddi bir rekabet ortamı oluştuğunu hatırlatan Dakdevir, fiyatların aşağıya çekilmesi için kaliteden de ciddi ödünler verildiğini belirtti. Avrupa merkezli bazı firmaların, rekabet koşullarına ayak uydurmak için uzakdoğu ülkelerinde yapılanarak daha düşük kalitede üretimleri hayata geçirdiklerini belirten Dakdevir, şöyle devam etti: “Bazı Avrupa merkezli firmaların bu hamlesi elbette mantıklı görülebilir. Sonuçta A kalite olan ürünün yanında B ya da C segmentini sunması normal, çünkü talep ve rekabet söz konusu. Ancak sorun burada, yani Türkiye’de bu ürünleri pazarlayan firmalarda başlıyor. Çünkü ürünün Avrupa üretimi olduğunu iddia ederek satışını yapmaya çalışıyorlar. C kalitesinde ve uzakdoğuda üretilmiş olan standart dışı ürünü A kalitesi standardında ve Avrupa üretimi olduğunu iddia ediyorlar” dedi. Alıcıların son derece dikkatli ve iyi bir araştırmanın sonunda ürünü almaları gerektiğinin altını çizen Dakdevir, “Çünkü bunu yapmazlarsa kandırılmaları çok kolay. Sektörün bu yönden bilinçlenmesi gerekiyor ve biz de elimizden geleni yapıyor, eğitim ve bilgilendirme toplantıları düzenliyoruz” dedi. Ayrıca Türkiye’deki kullanıcı profilinin, işletim maliyetlerinden çok yatırım maliyetlerinde odaklandığını da kaydeden Dakdevir, “Böyle bir bakış açısı ile yaklaşınca, elbette firmalar ucuz ürünlere yönelmiş oluyor. Ancak işletim maliyetlerini göz önünde bulunduran firmalar, kaliteden yana tercihini kullanıyor” dedi.

 

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER