Türkiye’de ilk!

12 Nisan 2018 Perşembe - 09:15
Kategori: CPT

PAYLAŞ

Türkiye’de ilk!
Türkiye’de ilk!

Kendi alanında Türkiye’de ilk olma özelliği taşıyan Liebherr 630 EC-H 40 Litronic kule vinç, Bakırköy - Kirazlı metro projesinde kullanılmaya başlandı. Projenin TBM Koordinatörü Hikmet Anıl Yazıcı, “Yapacağımız işe en uygun olan makineyi seçmeye çalıştık. Önceliğimiz sorunsuz ve hızlı olmasıydı. Bu nedenle Liebherr’i tercih ettik” dedi.

Son yıllarda İstanbul’da çok sayıda tünel projesi hayata geçiriliyor. Her proje, hayata geçirildiği bölgeye özgü zorluklar taşıyor. Bu zorlukların üstesinden gelebilmek için de özel çözümler gerekiyor. Bakırköy – İncirli Metro Projesi’nde de benzer bir durumla karşılaşıldı. Projenin İncirli durağında, metro projelerinde alışılagelmiş portal vinç kurulumu yerine, Türkiye’de daha önce kullanılmamış bir vinç tercih edildi. Projede Liebherr marka 630 EC-H 40 Litronic kule vinç kullanıldığını belirten Aga Enerji TBM Koordinatörü Hikmet Anıl Yazıcı, “Kule vinç tercih etmemizin nedeni, ihtiyaçlarımızı ve beklentilerimizi tam olarak karşılayacak olması” dedi.

Çalışmalarda yoğunluk

Bayburt Grup’un bir iştiraki olan Aga Enerji, son yıllarda özellikle İstanbul’da çeşitli metro projelerinde rol alıyor. Ataköy – İkitelli, Bakırköy - Kirazlı Projeleri, hali hazırda devam eden iki önemli metro projesini oluşturuyor. Bu iki projenin yanı sıra Dudullu - Bostancı ve Başakşehir - Kayaşehir Metro projelerinde çalışmalarını sürdürüyor. İstanbul’da metro çalışmaları konusunda geç kalındığını belirten Hikmet Anıl Yazıcı, “İstanbul’da altyapı konusunda yatırımların hızla devam etmesi gerekiyor. Ancak ne yazık ki nitelikli personel bulmak oldukça zor” dedi. Tünel projelerinde yapılacak en ufak hatanın bile hem zaman hem de maliyet olarak karşılığının büyük olacağını ifade eden Yazıcı, “Bunun yanı sıra İstanbul’un ciddi bir trafik sorunu var. Proje devam ederken ister istemez trafiğin aksamasına neden oluyorsunuz. Bu da hem şehirde yaşayanları etkiliyor hem de şantiyede malzeme sirkülasyonuna bağlı olan bizleri” dedi. Bakırköy - Kirazlı Projesi hakkında bilgi veren Yazıcı, “2006 yılında Otogar - Bağcılar Projesi yapılırken hazırlıklarına başlamıştık. Daha sonra ihaleye eski proje üzerinden yapıldı. Şimdi de TBM ile kazı çalışmalarımızı sürdürüyoruz” dedi. Projenin 2019 yılında tamamlanması gerektiğine dikkat çeken Yazıcı, “Projenin başlangıç aşamalarında yaşanan gecikmelerden dolayı bitiş tarihinde değişiklik olması söz konusu. Ayrıca denize yakın kazı yapıyor olmamızdan kaynaklı, zeminde çeşitli su baskınları ile karşılaştık. Umuyoruz, planladığımız sürede çalışmalarımızı tamamlarız” dedi.

Neden kule vinç?

Projede portal vinç yerine kule vinç kullanılması, projeyi ilginç kıllan özelliklerden biri. Çünkü metro projelerinde açılan şaftlarda, tünele malzeme tedariki çoğunlukla portal vinçlerle sağlanır. Ancak Bahçelievler – Kirazlı Metro Projesi’nin İncirli istasyonunda Liebherr 630 EC-H 40 Litronic kule vinci bu görevi üstlenmiş durumda. “Tecrübelerimizden yola çıkarak şunu söyleyebilirim ki; metro projelerinde bizim birinci önceliğimiz, lojistiğin tam olarak sağlanması. Çünkü lojistiği hızlı yaparsanız, kazınız da hızlı devam eder. Tünel içerisinde malzeme tedarikini çözdükten sonra, 24 metre derinliğe malzeme indirmek ve çıkartmak için iki alternatifiniz kalıyor; ya portal ya da kule vinç kuracaksınız” diyen Yazıcı, yaptıkları hesaplamalar neticesinde, en az iki adet portal vinç kurulumunun gerekliliğini belirlediklerini söyledi. Ancak projede iki adet TBM’in çalışmasıi portal vinç sayısını da dörde çıkartacağını belirten Yazıcı, şöyle devam etti: “Dört adet portal vinç kurmak, hem maliyet hem de işletme açısından mantıklı değildi. Ayrıca portal vinçlerle erişebileceğimiz alanlar daha sınırlıydı. Tüm bunların yanı sıra kule vinç, hem daha hızı ve performanslı hem de sonrasında farklı bir projede de kullanıma uygun. Burada işimiz bittiğinde, makineyi söküp, gerekli revizeleri de yaptıktan sonra farklı amaçlarla da kullanabiliriz.”

Liebherr 630 EC-H 40 Litronic

Sefaköy - Yenikapı ve Bakırköy - Kirazlı metro projeleri ile birlikte üç katlı yapılacak olan boğaz altı geçiş projesinin birleşme noktasının İncirli istasyonu olacağını belirten Yazıcı, “Bu bağlamda istasyon 45 ile 47 metre genişliklere çıkan özel bir istasyon. Yolcu kapasiteleri hesaplandığında çok geniş ve büyük bir istasyon inşa ediliyor. Standart istasyonlar 20 metreden oluşurken, burası 48 metreye yakın genişliğe sahip” dedi. Bu büyüklüğe sahip bir istasyonda kule vinç ile çalışmanın çok daha kolay olduğunu ifade eden Yazıcı, “Liebherr 630 EC-H 40 Litronic, toplamda 40 ton kaldırma özelliğine sahip. Halat indirme ve kaldırmada son derece hızlı. 40 metrelerde 13-14 ton yükü rahatlıkla kaldırabiliyor. Bütün bu özellikler, Liebherr’i tercih etmemizi sağladı” dedi. Kule vincin istasyon imalatı yaparken çıkan kazı malzemesini boşaltacağını ifade eden Yazıcı, ayrıca tünel imalatı için gerekli olan kiriş, segment betonu ve bütün lojistik desteği sağlamada kullanılacağını söyledi. Liebherr’in dünyada kule vinç üretimi yapan sayılı firmalardan biri olduğunu hatırlatan Yazıcı, ayrıca satış sonrası servis konusunda Türkiye’deki yapılanmadan da son derece memnun kaldıklarını belirterek şunları söyledi: “Liebherr'den almış olduğumuz destekten dolayı çok memnunuz. Ürünün kurulum aşamasında gerekli olan bütün desteği aldık. Dikkat etmemiz gereken noktaların üzerinde durdular ve çözümcü bir bakış açısı ile yaklaştılar. Tecrübelerini işe aktarabiliyor olmaları, Liebherr ile çalışmamızın da temel nedenleri arasında yer alıyor.”

Teknik özellikler:

630 EC-H 40 Litronic

40 ton maks. kapasite

bom 80m’ye kadar uzayabilme

serbest duruş kanca altı yüksekliği bağlantısız 80m’ye kadar çıkabilme

20 ton’u yatayda 37,4m’ye kadar götürebilme

 

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER