Shuttle Buggy Çorum yollarında

25 Aralık 2017 Pazartesi - 10:15
Kategori: Haber

PAYLAŞ

Shuttle Buggy Çorum yollarında
Shuttle Buggy Çorum yollarında

Dalgıçlar İnşaat, Çorum – Yozgat arasında 52 km uzunluğundaki yol projesinin yapımını üstlendi. Yol kalitesini arttırmak ve özellikle termal ve fiziksel segregasyonun önüne geçmek için Essa Grup’tan Roadtec Shuttle Buggy asfalt transfer aracını aldı ve çalışmalara başladı. KGM yetkilileri ise uygulamayı yerinde izledi.

Bir aile şirketi olarak uzun yıllardır faaliyetlerini sürdüren Dalgıçlar Grup; inşaat, taahhüt, yapı, endüstri, eğitim, turizm sağlık ve gıda sektörlerinde farklı kuruluş ve markalarla çalışmalarını sürdürüyor. Üstyapı inşaatı alanında Dalgıçlar İnşaat Madencilik ismi ile faaliyet gösteren şirket, Türkiye’nin çeşitli bölgelerinde devam eden yol projelerinde yer alıyor. Dalgıçlar İnşaat Finans ve Şantiye Sorumlu Müdürü Güvenç Dalgıç, “Grup şirketlerimiz arasında en çok gayrimenkul ve inşaat üzerine yoğunlaşmış durumdayız. Aile şirketi olarak çalışmalarımızı 1980 yılından bu yana sürdürüyoruz. Şirketimizin kuruluşuna öncülük eden amcalarım Kenan Dalgıç ve Ahmet Dalgıç ile babam Ali Dalgıç’ın ardından kuzenim Eren Dalgıç’ın şirketimize kazandırdığı geniş vizyon ile büyük katkı ve emekleri sayesinde de büyümeye devam ediyoruz” dedi. Mevcut devam eden projeler hakkında bilgi veren Dalgıç, “Şu anda Çorum’da bulunan Hitit Üniversitesi Kuzey Kampüsünü inşa ediyoruz. Çorum ve Kastamonu’da üstlenmiş olduğumuz karayolu projeleri var. Bunların haricinde Adana – Mersin hızlı tren hattında çalışmalarımız sürüyor, Hopa – Borçka arasında yapılan tünelin elektromekanik işlerini de üstlenmiş bulunuyoruz. Ayrıca Ankara’nın Çukurambar semtinde karma bir gayrimenkul projesini sürdürmekteyiz.” dedi.

Projeye özel yatırım

 

Çorum ile Yozgat arasında bulunan 52 km uzunluğundaki yolun yapımını üstlenen Dalgıçlar İnşaat, geliş – gidiş çift şerit olarak yapılacak yolu, 2018 yılının Eylül ayında tamamlamayı planlıyor. Bölgenin iklim koşulları da göz önüne alındığında, asfaltın serimi sırasında oluşacak olan termal ve fiziksel segregasyonun engellenmesi için Türkiye’de yeni kullanılmaya başlanan Asfalt Transfer Aracı ( MTV ) kullanma kararı alan firma, Essa Grup’tan Roadtec Shuttle Buggy adlı aracı satın aldı. Projeyi sorunsuz bir şekilde tamamlamak istediklerini ve özellikle sıklıkla karşılaşılan ondülasyon ve segregasyon sorununu yaşamak istemediklerini belirten Dalgıç, şöyle devam etti: “Ondülasyon, termal ve fiziksel segregasyonun önüne geçmek için, ihale şartnamesinde zorunlu tutulmamasına ragmen Shuttle Buggy kullanmaya karar verdik. Makineyi hem bitümlü temelde, hem binderde ayrıca aşınmada kullanıyoruz. Makine en temelde, serim öncesinde asfaltı homojen hale getirerek taşıma sırasında oluşan ısı farklılığını ortadan kaldırıyor. Çünkü kamyon arkasında bulunan asfaltın en üst tabakası ile en alt tabakası arasında çok ciddi ısı farkı oluşuyor. Shuttle Buggy, Kamyondan aldığı asfaltı kendi üzerindeki 25 tonluk depolama silosunda 3 açılı Burgulu Antisegregasyon Helezon ile sürekli harmanlayarak finişere aktardığı için, ısı farkı ortadan kalkmış oluyor. Ayrıca shuttle buggy kamyon ve finişerin arasında yer aldığı için, kamyon çarpmalarının önüne geçilmiş oluyor. Durmak zorunda kalmadan imalat yapabiliyor olmamız sayesinde ondülasyon sorununa da çözüm sağlamış olmayı umuyoruz.” Asfalt transfer aracını daha kaliteli ve uzun ömürlü yol imalatı yapabilmek için kullandıklarını belirten Dalgıç, “Bu proje bizim için oldukça önemli. Burada yapmak istediğimiz hem vatandaşlarımızın daha kaliteli yollardan ulaşımlarının sağlanabilmesi ile aynı zamanda ticari lojistiğin gelişebilmesi hem de daha uzun ömürlü yollar yaparak devletimizin bütçesini korumaktır. Bu nedenle risk almadan ve sıfır hata payı ile ilerlemek istiyoruz. Projede ayrıca aşınma tabakasında modifiye bitümlü asfalt kullanıyoruz” dedi. Roadtec Shuttle Buggy ile ilgili olarak Essa Grup tarafından operatör eğitimi verildiğini ve makinenin kullanımı konusunda operatörün bilgilendirildiğini belirten Dalgıç, “Eğitime, Almanya’dan gelen bir eğitmen katıldı ve bir gün boyunca operatörümüze bilgi verdi. Şu anda herhangi bir sorun yaşamadan makineyi rahat bir şekilde kullanabiliyoruz” dedi.

Şenol Altıok - KGM Kayseri Bölge Müdürü

Dalgıçlar İnşaat’ın gerçekleştirdiği Mobil Asfalt Transfer Aracı ile serim uygulamasını yerinde izlemek üzere proje alanında bulunan Karayolları Genel Müdürlüğü Kayseri Bölge Müdürü Şenol Altıok, bitümlü sıcak karışım uygulamasının Türkiye genelinde çok yoğun bir şekilde kullanıldığını söyledi. Asfalt imalatlarında teknolojinin her geçen gün geliştiğini ve bu gelişmelerin, yolun ömrüne ve kalitesine olumlu etki yaptığını belirten Altıok, “Yurtdışında geliştirilen yeni teknolojiler, KGM tarafından yakından takip ediliyor. Son yıllarda özellikle üstyapı kalitesini arttırmak, serim sırasında asfaltta oluşan ısı farkını önlemek ve bundan dolayı oluşan ondülasyon ve segregasyonların önüne geçmek için geliştirilen Asfalt Transfer Araçları; KGM’nin gündeminde de yer almakla birlikte, daha kaliteli ve uzun ömürlü yollar için yüklenici firmaların makine parklarında bulunması teşvik edilmekte ” dedi. Çorum – Yozgat arasında bulunan 52 km uzunluğundaki projede kullanılan Asfalt Transfer Aracını incelemek ve uygulamayı yerinde izlemek için sahaya geldiklerini belirten Altıok, “Teorik olarak uygulama hakkında kapsamlı bilgimiz var ve farklı bölgelerde çeşitli uygulamaları görmüştük ancak burada daha doyurucu bilgi almak ve gözlem yapmak için geldik. Uygulayıcı arkadaşların da uygulamadan memnun olduklarını görmüş olduk. Katılan herkes ilgiyle izledi ve Asfalt Transfer Aracının işlevsel olacağını öngörmek son derece mümkün” dedi. Söz konusu Asfalt Transfer Aracının daha yeni gündeme geldiğini ve bir anda tüm projelerde kullanılmasının mümkün olmayacağını hatırlatan Altıok, “Ülkemiz için yeni bir yöntem olduğundan, yaygın hale gelmesi zaman alacaktır. Ancak makinenin faydalarını görmek mümkün. Özellikle serim sıcaklığı homojen bir şekilde gerçekleştiriliyor. Dolayısıyla sıkışmalar da homojen bir şekilde yapılabiliyor. Müteahhitlerimiz, bizim yüzeysel düzgünsüzlüğü ölçmek için geliştirdiğimiz cihazlarla kontrol ederek çalışmalarını sürdürüyorlar. Bu değerlerinde de olumlu sonuçlar vereceğini düşünüyoruz. Çünkü sıcaklık farklılıklarından dolayı sıkışma farklılığı oluşmayacak. Bu sayede daha düzgün bir sıkışma elde edilebilecek. Özellikle soğuk iklimlerde, şartname sınırlarını zorlayarak çalışmak durumunda kalıyoruz. Bitümlü temel, binder seviyesinde kaba agregalarda daha çabuk soğuma olduğu için segregasyon oranı da artıyor. Bu segregasyonu da yolda bitümlü temel seviyesinde trafiği açtığımızda gözle bile görebiliyoruz. Asfalt transfer araçları ile bu sorunların önüne geçileceğini umuyoruz” dedi.

 

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER