Wirtgen’den 3. Havalimanı’na özel çözüm

04 Ocak 2018 Perşembe - 10:30
Kategori: Haber

PAYLAŞ

Wirtgen’den 3. Havalimanı’na özel çözüm
Wirtgen’den 3. Havalimanı’na özel çözüm

Tamamlandığında yıllık ortalama 200 milyon yolcuya hizmet verecek olan 3.Havalimanı'nda çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Proje dahilinde yer alan ve 2018 yılında açılması planlanan Faz 1'de ise asfalt serimine ve toprak stabilizasyon çalışmalarına ağırlık veriliyor. Çok sayıda Wirtgen Group'un makinelerinin yer aldığı projede, toprak stabilizasyonu için kullanılan Wirtgen WR serisi makineler, oldukça dikkat çekiyor

İstanbul Yeni Havalimanı’nın inşaatını gerçekleştirmek ve 25 yıl boyunca işletmesini yapmak üzere kurulan İGA, proje kapsamında çok yoğun bir yılı daha geride bıraktı. İstanbul’un kuzeyine, şehir merkezine 35 km mesafede 76 buçuk milyon metrekarelik alana inşa edilen Havalimanı, toplamda dört fazdan oluşuyor. Projenin ilk fazı, 2018 yılında 29 Ekim tarihinde gerçekleşecek. Yer tesliminin yapıldığı günden bu yana yoğun olarak toprak işleri gerçekleştirdiklerini ifade eden İGA Pist Üstyapıları Proje Müdürü A. Orçun Gül, “Oldukça zorlu coğrafya şartlarında, eskiden maden ve kum ocaklarının olduğu bir arazide, çok büyük bir zemin rehabilitesi gerçekleştirdik ve bazı noktalarda çalışmalar halen sürüyor. 3. Havalimanı Projesi, 76 kilometrekarelik bir alanı kaplıyor. Bu alanda uygulanan master plana göre pistler ve terminal binalarının yapımı tamamlandığında, havalimanı tam kapasite ile yılda 200 milyon yolcuya hizmet veriyor olacak” dedi. Pistlerin beş tanesinin kuzey – güney, bir tanesinin de doğu – batı istikametinde olduğunu ifade eden Orçun Gül, “Pistlerin dizayn ve tasarımı, şu anda dünyada bulunan en büyük uçakların iniş ve kalkışına uygun olacak şekilde yapıldı. Ayrıca projedeki en temel amaçlardan biri de uçakların taksi sürelerinin çok kısa tutmak ve işlevsel olmasını sağlamak” dedi. Toprak rehabilite çalışmalarının tamamlanmasının ardından beton ve asfalt kaplama işlerine başlanılan projede, uçakların iniş ve kalkış pistleri, taksi yönleri ve yardımcı pistler asfalttan yapılırken, uçak park sahaları, tamir bakım atölye zeminleri ve kargo sahaları beton kaplama yapılıyor. 2017 yılının Kasım ayı itibari ile mekanik olarak çalışmaların yüzde 50’sinden fazlasının tamamlanmış olduğunu hatırlatan Orçun Gül, “Asfalt kısmına baktığımızda, sezon sonunda yani 2017 yılının sonuna kadar toplamda 1,5 milyon ton sermiş olmayı hedefliyoruz. 2018 yılında ise, Havalimanı’nın açılışa hazır hale gelmesi için de yaklaşık 3 milyon ton daha asfalt sermiş olacağız. Bunun yanı sıra bir milyon metre küp de beton imalatımız olacak” dedi.

75 metre, tek serim

Şu anda çalışmaların en yoğun sürdüğü aşamalardan birini, pistlerin inşaatı oluşturuyor. Ana pistlerin, banketler ile beraber 75 metre, yardımcı pistlerin de 60 metre sathi genişlikleri olduğunu ifade eden Orçun Gül, “Pist inşaatında en temel amaçlarımızdan biri, 75 metrelik bu açıklıkta boyuna soğuk derz yapmadan tek seferde asfalt sermekti. Bunun başarmak için de ana pistte aynı anda 10 adet finişeri yan yana koyarak asfalt serdik. Aynı yöntemi yardımcı pistlerde de uyguluyoruz” dedi. Bunun gerçekleştirebilmek için çok büyük bir makine parkına ihtiyaç duyduklarını, aynı zamanda bu makineleri kullanacak insan gücüne de çok önem verdiklerini dile getiren Gül, açıklamalarını şu şekilde sürdürdü: “Bu kadar geniş bir serimi gerçekleştirmek için kot kontrolü, eğim kontrolü gibi klasik yöntemlerin ötesinde yöntemler kullanarak serimler yaptık. Bu sayede çok iyi bir yüzey kalitesinin oluşmasını sağladık” dedi. Beton kaplamalara da aynı hassasiyetle yaklaştıklarını ve kullandıkları makinelerin de istedikleri sonuçları sağlayacak şekilde seçildiğine dikkat çeken Gül, “Makineler, böylesine bir proje için çok büyük önem arz ediyor. Makinelerden maksimum verim almak, en temel amacımız. Bunu yaparken de kaliteden ödün vermemek birinci öncelimiz” dedi.

Zor işlerde Wirtgen imzası

Proje kapsamında kullanılacak olan makine ve ekipmanların seçimleri konusunda alt yüklenici olan firmalara, belirli standartların dışına çıkmalarına izin verilmediğinin altını çizen Gül, açıklamalarını şu şekilde sürdürdü: “Bildiğiniz gibi, dünyanın en büyük havalimanı inşasını gerçekleştiriyoruz ve bazı sonuçların şansa bırakılması mümkün değil. Projeye başlamadan önce, bütün ilgili yetkililerle bir araya gelip gerek teknik gerekse de kendi geçmiş tecrübelerimize dayanarak planlamalar yaptık. Hangi makinelerle hangi genişlikte nasıl çalışılması gerektiği, kalitenin en üst seviyede kalması için nelerin yapılması gerektiği gibi konuları değerlendirdik. Kendimizin ve alt yüklenici firmalarımızın çok fazla serbest piyasa makinelerine yönelmelerine de izin vermedik ve süreci biz yönettik. Makinelerin teknik özelliklerini ve şartlarını belirledik, çünkü çok büyük bir projeye imza atıyoruz, işi şansa bırakamazdık” dedi. Bu kapsamda proje ortaklarının ve İGA’nın daha önceden de birçok projede tecrübe ettiği ve kullandığı bir marka olan Wirgen Group ile çalışmayı tercih ettiğini ifade eden Gül, “Bu projede çalışma yöntem şekillerini oluştururken hem Wirtgen Group ile olan tecrübelerimizi hem de onların bu konulardaki bilgi, fikir ve deneyimlerini, sahada işe başlamadan önce çeşitli deneme çalışmalarını ve süreçleri beraber yönettik. Tabii ki Wirtgen Group, özellikle asfalt konusunda çok ileri bir noktada. Buna paralel olarak da hem bizlerin hemde alt yükleyicilerin asfalt ile ilgili makine seçimlerinde büyük bir çoğunluğunu Wirtgen Group ürünleri tercih edildi. Şu ana kadar da herhangi bir sorunla karşılaşmadım ve karşılaşacağımızı da düşünmüyoruz” dedi.

Haberin devamı Makina Market'in Aralık sayısında...

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER