“İş makinelerinde yeni teknolojiler” semineri

08 Mart 2018 Perşembe - 11:15
Kategori: Haber

PAYLAŞ

“İş makinelerinde yeni teknolojiler” semineri
“İş makinelerinde yeni teknolojiler” semineri

Maats İnşaat Makinaları ve İş Makinaları Mühendisleri Birliği (İMMB) tarafından “İş Makinelerinde Yeni Teknolojiler” konulu seminer düzenlendi. Seminerde Doosan İş Makineleri'nde kullanılan, performans, verimlilik ve ekonomik faydayı bir arada sunan “CVT - Sürekli Değişken Şanzıman” teknolojisi anlatıldı

Maats İnşaat Makinaları ve İş Makinaları Mühendisleri Birliği'nin (İMMB) ortaklaşa düzenlendiği “İş Makinelerinde Yeni Teknolojiler” konulu seminer, 27 Şubat tarihinde Ankara’da gerçekleşti. İMMB üyeleri, kamudaki iş makineleri yetkilileri ve inşaat firmaları yöneticilerinin katıldığı seminerin açılış konuşması İMMB Yönetim Kurulu Başkanı Duran Karaçay tarafından gerçekleştirildi. Açılış konuşmasının ardından Maats İnşaat Makinaları Genel Müdür Yardımcısı Metin Nalbant, firmanın kuruluş yılından günümüze kadar gelen süreçteki iş makineleri sektörüyle ilgili düşüncelerini paylaştı. Daha sonra Maats İnşaat Makinaları Pazarlama ve Ürün Müdürü Güray Sevinç tarafından yapılan konuşmada ise katılımcılara Doosan İş Makineleri hakkında bilgi verilerek, firmanın iş makinelerindeki yeni teknolojileri anlatıldı. Etkinlikte ayrıca Maats İnşaat Makinaları SSH Direktörü ve IMDER Eğitim Komitesi Başkanı Uğur Güllü, Doosan İş Makineleri'nde kullanılan performans – verimlilik - ekonomik faydayı bir arada sunan “CVT - Sürekli Değişken Şanzıman” teknolojisini tanıttı.

CVT teknolojisinde öne çıkan özellikler

 

XPI ekstra yüksek basınçlı yakıt püskürtme sistemi, 2400 bara kadar yakıt püskürtmesi ile yakıt - hava karışımı ve yanma kalitesi artırılarak, düşük devirlerde dahi maksimum güç üretimi, motor verimliliği ve yakıt ekonomisi sağlıyor. SCR Seçici Katalitik Düşürücü ise ECU Elektronik Kontrol Ünitesi tarafından kontrol edilen, eksoz gazları atmosfere salınmadan önce katalitik düşürücüde kimyasal olarak üre ile yakılıyor. Üre miktarı toplam yakıt tüketiminin sadece yüzde 5'i kadar gerçekleşiyor. VGT Değişken Geometrili Turbo ise, motor düşük devirlerde çalışırken, ECU Elektronik Kontrol Ünitesi tarafından kontrol edilen turbo kanat açısı daraltılıyor, türbinin az miktardaki eksoz gazından maksimum yararlanması sağlanıyor. Turbonun daha yüksek devirde dönmesini sağlayarak motorun ihtiyacı olan taze hava miktarını sağlıyor, bu sayede düşük devirlerde dahi motor performansı korunuyor. Motor güce ihtiyaç duyduğunda, devir artarken ECU Elektronik Kontrol Ünitesi tarafından kontrol edilen turbo kanat açısı arttırılıyor, türbinin tüm eksoz gazından tam kapasite ile yararlanması sağlanıyor. Motorun ihtiyacından fazla devirlere çıkmasına gerek olmaksızın daha düşük devirlerde maksimum güce erişilebiliyor. Bu sayede maksimum performans, yakıt ekonomisi ve daha uzun motor ömrü elde edilebiliyor. Aks Yağı Soğutucusu, aksın içinde bulunan yağ, ısı dağıtımı sağlar. Uzun makine seyahati ve frenlerin sık kullanımı, yağın aşırı ısınmasına neden olur. Eğer yağ aşırı ısınırsa kötüleşir, akışkanlık ve koruma özelliklerini kaybeder. Aks soğutucusu, ön ve arka akslardaki yağı soğutan ek soğutucu olarak dikkat çekiyor. Aks yağı soğutma sistemi, aksın ağır çalışma şartlarında hararet görmesini engelleyerek ses seviyesini ve parça dayanıklılığını iyileştiriyor. HDL Hidrolik Diferansiyel Kiliti ise lastikli yükleyici kaygan ve/veya yumuşak zemine girdiği zaman, otomatik veya manuel olarak HDL Hidrolik Diferansiyel Kiliti aktif hale getirilir. CVT Sürekli Değişken Şanzıman teknolojisi ile yüzde 25 yakıt tasarrufu, yüzde 20 iş verimliliği ve daha fazla sürüş konforu sağlamanın mümkün olduğu belirtiliyor. Geleneksel teknoloji: Motor + Tork Dönüştürücü + Güneş Dişli Şanzıman (Transfer verimliliği, %80 ) CVT Teknolojisi : Motor + Mekanik + Hidrostatik Şanzıman (Transfer verimliliği %95) olarak aktarılıyor. Tüm kullanım aralıklarında CVT teknolojisi ile güç bölüşümü, sürüş hızından bağımsız dizel motor devrinin azaltılabilmesi (sabit hız mümkün), hidrolik güç bölüşümü teknolojisi sayesinde pürüzsüz hızlanma, düşük motor devirlerinde dahi yüksek çekiş kuvveti, yüksek verimlilik, azaltılmış kablo demeti, güçlü, sağlam ve entegre bir dişli grubu ve uzun süredir kanıtlanmış ERGOPOWER tasarımı özelliklerini barındırıyor.

 

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER