Metro kazısında Epiroc imzası

08 Haziran 2018 Cuma - 10:15
Kategori: Haber

PAYLAŞ

Metro kazısında Epiroc imzası
Metro kazısında Epiroc imzası

Ümraniye’yi Caddebostan’a bağlayacak olan Ümraniye – Ataşehir – Göztepe Metrosu’nda çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Yapımını Gülermak - Nurol - Makyol ortaklığının üstlendiği proje toplamda 13 km uzunlukta ve 11 duraktan oluşuyor. Şu anda on iki farklı şantiyede devam eden kazı çalışmalarında ise Epiroc markasına ait toplamda 30 adet hidrolik kırıcı kullanılıyor

Makine İkmal Müdürü Cihan Emniyeti

Sözleşmesi 14 Nisan 2017 tarihinden imzalanan Ümraniye – Ataşehir – Göztepe Metro Projesi’nin yapım işlerine 28 Nisan 2017 tarihinde başlandı. Projenin yapımını Gülermak – Nurol - Makyol ortaklığı üstleniyor. Göztepe 60. Yıl Parkı’ndan Kazım Karabekir’e kadar uzanan 13 km’lik hat üzerinde 11 adet istasyon bulunuyor. Ümraniye Çarşı istasyonunda, Üsküdar – Çekmeköy – Sultanbeyli Metro Hattına, Yenisahra istasyonundan da Kadıköy – Kartal – Tuzla metro hattına bağlantısı olacak proje ayrıca Göztepe istasyonunda Marmaray ile de entegre bir şekilde hizmet verecek. Projenin Makine İkmal Müdürü Cihan Emniyeti, proje kapsamında gerçekleştirilen çalışmalar hakkında kapsamlı açıklamalarda bulundu. İstanbul Teknik Üniversitesi Gemi İnşaatı Deniz Teknolojisi Mühendisliği bölümünden mezun olan Cihan Emniyeti, uzun yıllar gemi inşa sektöründe çalışmış. Özel sektörün yanı sıra askerlik görevi süresince Milgem Projesi’nde yer aldığını ifade eden Emniyeti, “As Teğmen olarak başlayan askerliğimde Teğmen rütbesinden sonra bir süre daha devam etme kararı almıştım ve bu süreçte Milgem Projesinde yer aldım. Ardından tekrar özel sektöre geçiş yaparak çeşitli projelerde görev yaptım” dedi. Gemicilik sektöründen inşaat sektörüne 2009 yılında geçiş yaparak Makyol’da çalışmaya başladığını ifade eden Emniyeti, şu anda Gülermak – Nurol – Makyol ortaklığı bünyesinde Makine İkmal Müdürü olarak görev yapıyor.

Merkez şantiyede iksa üretimi

Tünelin omurgası olan ve tünel yapımında kritik bir rol üstlenen iksaların merkez şantiyede kendileri tarafından üretildiğini ifade eden Emniyeti, “Çoğu projede iksalar dışarıdan temin edilir. Ancak biz kendimiz üretmeye karar verdik ve bu sayede hem mali açıdan hem de zaman açısından ciddi bir avantaj kazandık” dedi. İksaların merkez şantiyesinde üretiliyor olmasının ayrıca nakliye açısından da kolaylık sağladığını ifade eden Cihan Emniyeti, tünelcilik konusunda çok tecrübeli elemanlardan oluşan bir ekibin bu işin başında olduğunu ifade etti.

Hidrolik kırıcı seçiminde tercih Epiroc

 

Şaft kazılarında ve NATM kazı tekniğinin uygulanacağı aşamalarda kullanmak üzere kırıcı tedarikini Epiroc markasından karşıladıklarını ifade eden Emniyeti, projede toplamda 10 adet MB 1200 DP, 10 adet MB 750 DP ve 10 adet de SB 302 hidrolik kırıcı kullanacaklarını belirtti. MB 1200 DP model hidrolik kırıcıların ağırlıklı olarak 22 tonluk ekskavatörlerde, MB 750 DP kırıcılarını ise 14 tonluk ekskavatörlerde kullanıldığını hatırlatan Emniyeti, SB 302 olan kırıcı modellerinin ise kazıcı yükleyiciler için uygun olduklarını kaydetti. Kırıcı seçiminin, böylesine kritik bir projede son derece önemli olduğunu vurgulayan Cihan Emniyeti, “Sonuçta projenin zamanı, maliyeti ve benzeri birçok unsuru bulunuyor. Eğer gecikme yaşamak istemiyorsanız ve az arıza ile yüksek verimlilikte bir tempoda çalışma istiyorsanız o zaman kaliteyi tercih etmeniz gerekiyor. Biz de bu nedenle kırıcı konusunda Epiroc’u tercih ettik” dedi. Epiroc kırıcılarının muadil kırıcılara oranla daha dayanıklı olduğunu söyleyen Emniyeti, şöyle devam etti: “Projede, özellikle Göztepe ve Caddebostan civarında çok sert bir zeminle mücadele ediyoruz. Böyle alanlarda da kaliteli bir makine ile çalışmazsanız, sık sık arıza ile karşılaşır ve zaman kaybedersiniz. Böyle bir durumla karşılaşmamak için Epiroc’u tercih ettik.”

Duraklar

*Ümraniye – Ataşehir Göztepe Metrosu Durakları
*Göztepe 60. Yıl Parkı
*Göztepe (Marmaray ile bağlantı)
*Sahrayıcedit
*Yeni Sahra (Kadıköy - Tavşantepe metrosu ile bağlantı)
*Ataşehir
*Finans Merkezi
*Soyak Yenişehir
*Atakent Mahallesi
*Çarşı (Üsküdar - Çekmeköy metrosu M5 ile bağlantı)
*Ümraniye Devlet Hastanesi
*Kazım Karabekir

Haberin devamı Makina Market'in Mayıs sayısında

 

 

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER