Marmara ile Ege birleşiyor

16 Temmuz 2018 Pazartesi - 09:00
Kategori: Haber

PAYLAŞ

Marmara ile Ege birleşiyor
Marmara ile Ege birleşiyor

Tamamlandığında toplam uzunluğu 101 km olacak Tekirdağ – Çanakkale – Savaştepe Otoyolu Projesi’nde çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Projenin Gebze – İzmir Otoyolu ile entegre olmasıyla birlikte Marmara Bölgesi, Ege Bölgesi'ne otoyol ağıyla birbirine bağlanmış olacak. Kuzey Marmara Otoyolu ve Malkara - Çanakkale Otoyolu Kesimi ile birleşmesi sonucunda ise Marmara Bölgesinin otoyol ringi de tamamlanmış olacak

Resmi adı Kınalı - Tekirdağ - Çanakkale - Savaştepe Otoyolu Malkara – 1915 Çanankkale Köprüsü Dahil Otoyolu Kesimi Yap - İşlet Devret Projesi olan ve 2018 yılında yapımına başlanan projede aşama aşama çalışmalar devam ediyor. Toplam uzunluğu 1915 Çanakkale Köprüsü de dahil olmak üzere 101 km olan proje, yaklaşık olarak 10 milyar 354 milyona mal olacak. Proje, Malkara yerleşiminin güneyinden, Şarköy İlçesinin batısından geçtikten sonra güneybatıya yönelerek Evreşe ilçesinin doğusundan Gelibolu Yarımadası'na ulaşacak. Gelibolu'nun kuzeyinden geçerek ilerleyen otoyol, Sütlüce – Şekerkaya mevkileri arasında yer alan 1915 Çanakkale köprüsü ile geçerek Lapseki İlçesi Şekerkaya mevkiine gelecek. 2020 yılının sonuna doğru tamamlanması hedeflenen proje, Cumhuriyetin 100. Kuruluş Yıl Dönümü olan 2023 yılında ise işletmeye açılması hedefleniyor.

Ring hattı tamamlanacak

 

1915 Çanakkale Köprüsünün de bünyesinde yer aldığı Malkara-Çanakkale Otoyolu Kesimi 2023 yılında hizmete açılması hedeflenen prestij projelerinden biri olarak dikkat çekiyor. İstanbul'u Çanakkale'ye ve sonrasında Kuzey Ege'ye bağlayacak proje, Türkiye ekonomisinin en gelişmiş bölgesi olan ve nüfusun önemli bir bölümünün yaşadığı Marmara ve Ege Bölgelerindeki limanlar, demiryolu ve hava ulaşım sistemlerinin karayolu ulaşım projeleri ile entegrasyonunu sağlaması hedefleniyor. Bu bölgelerde ekonomik gelişime ve sanayinin ihtiyaç duyduğu dengeli bir planlama ve yapılanmanın oluşturulmasına imkan sunacağı belirtiliyor. Gebze – Orhangazi – Bursa – Balıkesir - İzmir Otoyolunun tamamlanması ile birlikte Edirne – Kınalı – İstanbul - Ankara Otoyolu, İzmir - Aydın Otoyolu ile entegre olarak Marmara Bölgesi, Ege Bölgesi'ne otoyol ağıyla birbirine bağlanmış olacak. Yapımına başlanan Kuzey Marmara Otoyolu ve Malkara - Çanakkale (1915 Çanakkale Köprüsü Dahil) Otoyolu Kesimi ile birlikte Marmara Bölgesinin otoyol ringi de tamamlanmış olacak.

En büyük orta açıklığa sahip olacak

1915 Çanakkale Boğaz Köprüsünün toplam uzunluğunun 2.023 m. orta açıklık, 770'er m. yan açıklıklar ayrıca 365 ve 680 m’lik yaklaşım viyadükleri ile beraber 4.608 m. olması öngörülüyor. Köprü 2 x 3 trafik şeritli olacak. Köprü tabliyesinin yaklaşık 45,06 m genişlikte ve 3,5 m yükseklikte olması öngörülürken tabliyenin her iki tarafında bakım onarım amacıyla kullanılacak yürüme yolları yapılacak. Her iki kule temeli yaklaşık 40 m derinlikte deniz tabanında konumlandırılacak ve çelik kule yüksekliği yaklaşık 318 m. olacak. Tamamlandığında dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü unvanına sahip olacak. Araçlar, Çanakkale boğazını yaklaşık 4 dakikada geçmiş olacak. Proje kapsamında; 1 adet asma köprü, 2 adet yaklaşım viyadüğü, 4 adet betonarme viyadük, 10 adet alt geçit köprüsü, 33 adet üst geçit köprüsü, 6 adet köprü, 43 adet alt geçit, 115 adet çeşitli ebatlarda menfez, 12 adet kavşak (Devlet Yolu üzerindeki Kavşaklar Dahil), 4 adet otoyol hizmet tesisi, 2 adet bakım işletme merkezi, 6 adet ücret toplama istasyonu da inşa edilecek.

Rakamlarla Çanakkale Köprüsü

Toplam proje uzunluğu: 88 km

Köprü uzunluğu: 4608 m

Köprü orta açıklığı: 2023 m

Viyadük sayısı: 4

Kavşak sayısı: 12

Kule yüksekliği: 318

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER