Dev projenin tüm detayları

17 Aralık 2018 Pazartesi - 11:15
Kategori: Haber

PAYLAŞ

Dev projenin tüm detayları
Dev projenin tüm detayları

Son yılların en büyük projelerinden biri olacak olan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli hakkında detaylar belli oldu. Tamamlandığında, günlük yaklaşık 1.5 milyon yolcunun kullanacağı ve İstanbul trafiğini rahatlatacağı tahmin edilen projenin 2042 yılında 2.8 Milyar Euro net fayda sağlaması hedefleniyor.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na bağlı olan Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü, 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli projesi hakkında kapsamlı bir açıklama yaptı. Asya ve Avrupa yakasını hem karayolu hem hızlı metro olarak tek tünel içerisinde birbirine bağlayacak olan proje, ilk olarak 27 Şubat 2015 tarihinde Başbakanlık tarafından kamuoyuna açıklanmıştı. AYGM Daire Başkanı Serdar Ünsal, projenin tüm detaylarını içeren sunumunu, geçtiğimiz günlerde düzenlenen II.Uluslararasi Metro Rail Forum’unda açıkladı. Projenin 2015 yılında AYGM, KGM ve İBB tarafından ortak bir çalışma yürütülerek oluşturulduğunu belirten Serdar Ünsal, proje hakkında kapsamlı bilgiler sundu. Sunumda yakın gelecekte İstanbul’un öngörülen nüfus artışı ve buna paralel olarak artacak trafik yoğunluğu verisi dikkat çekti. İstanbul’un 2014 yılında 14 milyon olan nüfusunun, 2023 yılında 17 milyona ulaşması öngörülüyor. 2014 yılında günlük yaka geçişi 1,3 milyonken, 2023 yılında bu rakamın da 3,8 milyona ulaşması düşünülüyor. 15 Temmuz Şehitler Köprüsü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Avrasya Tüneli, Marmaray, Metrobüs ve Denizyolu ulaşımına alternatif oluşturulması gerekliliğinin vurgulandığı sunumda, artan talebin karşılanmasında 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli projesinin önemli bir rol oynayacağı belirtildi.

Çalışmalar başlatıldı

 

Planlanan proje ile TEM Çamlık Kavşağı – Hasdal Kavşağı boğazın altından bir tünel ile birbirine bağlanacak. 16 km uzunluğunda ve 2x2 şeritli olarak yapılacak bu karayolu, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü güzergahıma alternatif olması planlanıyor. Ayrıca, proje dahilinde metrobüse alternatif olacak şekilde İncirli - Söğütlüçeşme arasında 30,2 km uzunluğunda 15 istasyondan oluşan ekspres metro sistemi tasarlanmış durumda. 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi’nin Etüt Proje İhalesi yapılmasına karar verilmiş ve 27.05.2017 tarihinde sözleşme imzalanarak 29.05.2017 tarihinde yer teslimi yapılarak başlanmıştı. Tüneli en önemli kısımlarından birini, kuşkusuz havalandırma sistemleri oluşturuyor. 3 katlı ve 2 katlı tünelin karayolu katları, jetfan sistemi ile havalandırılacak. Anadolu ve Avrupa tranzisyon yapılarında ise aksiyel fan grupları ile havalandırma desteklenecek. Yangınla mücadele konusunda ise modern su sisi yöntemi tercih edilecek. Bölüm vanaları 25m’de 1 adet, hidrant dolapları ise 50 metrede 1 adet olacak şekilde tasarlanmış. Her 200 metrede tüm katlar arasında geçişi sağlayan ve tünel boyunca uzanan acil tahliye sistemi ile güvenli bekleme alanları da proje kapsamında yer alıyor. Ayrıca proje dahilinde her 600 metrede bir konumlanan Acil Duraklama Alanları da bulunuyor.

Karayolu etüt proje bilgileri

Karayolu aksı Hasdal – Çamlık Kavşakları arasıda yer alıyor. Karayolu kesimi şerit sayısı 2x2 adetten oluşuyor ve toplam uzunluğu 16 km olarak planlanıyor. Güvenli süsür açısından karayolunda belirlenen maksimum hız limitinin ise 70km/saat olacağı belirtiliyor. Karayolu kesimi 3 katlı tünel uzunluğu 4.30 km’den oluşuyor. Tünelin dışçapı ise 16.8 metre. Sunumda dikkat çekici olan birçok bilginin yanında, kazı yapacak olan TBM’in dünyanda bu güne kadar çalışmış en büyük TBM olması. Söz konusu tünelin yapımı için kazı çapı 17.6 m olan dünyanın en büyük TBM makinesi kullanılacağı belirtiliyor (İç temiz çap: 15.5 m, segman kalınlığı (x2): 0.65 m, kaplama dış çapı: 16.80 m, kalkan ve kesici kafa çıkıntısı (x2): 0.40 cm, toplam kazı çapı: 17.60m). Karayolu kesimi 2 katlı tünel uzunluğunun ise 10.9 km olması, dış çapının ise 13.2 metreden oluşacağı belirtiliyor.

Hızlı metro proje bilgileri

 

Hızlı Metro aksının İncirli - Söğütlüçeşme arasında olacağı belirtiliyor. Hızlı Metro kesiminin uzunluğu ise 30.2 km’den oluşuyor. Söz konusu hızlı metro hattı, günde yaklaşık olarak 1.500.000 yolcuyu taşıması hedefleniyor. Asgari sefer sıklığı ise 90 sn olarak belirlenmiş. Metro araçları azami hızı ise 120km/saat olarak dikkat çekiyor. Hızlı metro kesiminde 2 aç - kapa, 1 batırma tüp ve 12 tünel tipi olmak üzere toplam 15 istasyon yer alacak. Peron boyunun ise 180 metreden oluşması planlanıyor. .

Teknik detaylar

Proje hakkında yapılan kapsamlı sunumda, birçok teknik detay hakkında açıklamalarda bulunuldu. Projenin, İstanbul’un var olan ulaşım sistemlerine entegre olmasının önemine değinilen sunumda, şu teknik detaylar dikkat çekti:

  • İşlevsel, güvenilir, mevcut ulaşım sistemine entegre hızlı ve etkin trafik yönetimi ve denetimi
  • Araçlar ve yolcuların seyir ve görüş güvenliği için modern aydınlatma teknolojisi
  • Temiz ve sağlıklı bir ortam için yüksek kapasiteli havalandırma sistemi
  • Yangına dayanıklı yüzey kaplaması
  • Su sisi ile modern yangınla mücadele sistemi
  • Tünelin her noktasının 7x24 izlendiği CCTV (Kapalı Devre Televizyon) sistemi ve olay algılama sistemleri
  • Tünelin her noktasından erişilebilen haberleşme ve ihbar sistemi
  • Anlık bilgi akışı için genel anons sistemi
  • Alt ve üst katlar arasında geçişi sağlayan ve tünel boyunca uzanan acil tahliye sistemi ile güvenli bekleme alanları
  • Her 200 metrede bir konumlanan emniyet şeritleri
  • Her 200 metrede bir acil kaçış kapıları

 

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER