Ailenin yeni üyesi “CX500C” sahaya indi

27 Haziran 2019 Perşembe - 08:30
Kategori: Haber

PAYLAŞ

Ailenin yeni üyesi “CX500C” sahaya indi
Ailenin yeni üyesi “CX500C” sahaya indi
 

Case’in paletli ekskavatör ürün grubundaki en yeni ürünü CX500C 2019 yılı itibari ile Türkiye Pazarı’na giriş yaptı. İlk olarak geçtiğimiz Mart ayında İzmir Mermer Fuarı’nda tanıtımı gerçekleştirilen CX500C çoktan sahaya indi ve performansını göstermeye başladı

Case İş Makinaları’nın yeni ürünü 50 tonluk CX500C serisi paletli ekskavatör, gücünü sağlam ve güvenilirliğini kanıtlamış 9.8 litrelik Isuzu motorlardan alıyor. Yüksek Basınçlı Common Rail yakıt enjeksiyon sistemi ve turbo intercooler hava emiş sistemi bulunan Isuzu motorlar yüksek bir performans sunarken, yakıt ekonomisinden de asla ödün vermiyor.

Farklı çalışma modu

CX500C üzerinde farklı çalışma ortamlarına uygun olacak şekilde otomatik, ağır ve süper olmak üzere 3 farklı motor çalışma modu bulunuyor. Operatör, uygulama koşullarını karşılayan çalışma modunu seçerek ideal üretkenlik ve yakıt tasarrufunu birlikte sağlıyor.

Otomatik rölanti ve motor durdurma sistemi

CX500C, diğer C Serisi modellerde olduğu gibi otomatik rölanti ve otomatik motor durdurma fonksiyonlarını standart olarak bünyesinde bulunduruyor. Otomatik rölanti sistemi ile CX500C operatörün joystick hareketlerini sürekli izliyor. Operatör joystick kontrollerini bıraktıktan sonra motor devri otomatik olarak yüksek çalışma devrinden rölanti devrine düşüyor ve fazladan yakıt tüketiminin önüne geçiliyor. Benzer şekilde belirli bir süre rölanti devrinde kalan CX500C, gereksiz yakıt tüketimi olmaması için otomatik olarak motoru durduruyor. Her iki özellik de kabin içerisinden kolaylıkla aktif edilebiliyor.

 

Akıllı hidrolik sistem tasarımı 

CX500C Case Akıllı Hidrolik Sistemi (CIHS) ile donatıldı. Farklı hidrolik ekonomi fonksiyonlarını bünyesinde bulunduran bu tasarımda her bir fonksiyon ilave yakıt tasarrufu sağlıyor.

Otomatik Ekonomi Kontrolü: Joystick kontroller bırakıldığı anda motor hızı otomatik olarak 50 devir düşürülüyor ve ekstra yakıt ekonomisi sağlanıyor.

Bom Ekonomi Kontrolü: Kule dönüş ve bom indirme hareketleri esnasında motor hızı otomatik olarak 100 devir düşürülüyor.

Spul Strok Kontrolü: CX500C, üzerindeki basınç sensörleri ile hangi çalışma konumunda olduğunu algılayabiliyor(Örn. kazı veya tesviye). Bu çalışma konumlarına uygun olacak şekilde joystick sistem basınçları otomatik olarak ihtiyaca bağlı değiştirilebiliyor ve bu hem hassasiyet hem de yakıt tasarrufu sağlıyor.

Kule Dönüş Tahliye Kontrolü: Operatör kule dönüş işlemini hızlı gerçekleştirmek için joystik kontrolü tam strokta kullanmak ister. Ancak kule dönüş işleminin başlaması sırasında üst şasenin ilk harekete geçirilmesi için yüksek bir yağ akışına gerek yok. Çünkü ilk anda üst şasenin harekete geçirecek yüksek bir yağ akışı değil, düşük ama yüksek basınçlı bir yağ akışı. Bu sistem sayesinde kule dönüş esnasında ilk hareketten, işlem bitinceye kadar hidrolik yağ akışı kademeli olarak artıyor ve her dönüş hareketinde yakıt tasarrufu sağlıyor.

Ağır hizmet uygulamaları

 

Sınırları zorlayan çalışma şartlarında maksimum dayanım sunabilmek için tasarlanan CX500C üzerinde güçlendirilmiş ağır hizmet tipi bom ve arm bulunuyor. Bom bağlantı uçlarında döküm çelik kullanılırken, arm ve bom içerisine kaynaklanan iç destek plakaları ağır iş kazılarındaki bom ve arm dayanımını daha da arttırıyor. Ağır çalışma şartlarında üstün performans sunmak adına 3.2 m3 kaya kovası ile birlikte sunulan CX500C üzerinde, yürüyüş takımı tam koruma yapısı ile donatılmış durumda. Bu sayede yürüyüş takımı çalışma ömrü uzarken, makaraların ve paletin hasar alma riski minimuma çekiliyor.CX500C kabini içerisinde operatörün güvenliğini 2. seviye koruma sistemi (ilave tavan üstü koruma ızgarası) sağlıyor. Müşteri ihtiyacına bağlı olarak ağır ve hafif hizmet tipi ön cam koruma barları da opsiyonel olarak sunuluyor. Bom, arm ve kova bağlantı noktalarının tamamında EMS burçlar standart olarak kullanılıyor. Sarı pirinç bilezik üzerine gömülü katı bir yağlayıcı madde burç yüzeyinde yağlayıcı bir katman oluşturarak metallerin birbirine sürtmesinin önüne geçiyor ve burç ile pimlerinin kullanım ömrünü uzatırken, gresleme aralıklarının da uzun kalmasını sağlıyor.

LED ekran ve kameralar

5.7” geniş ve renkli LED operatör ekranına sahip olan CX500C kabini içerisinde, operatör birçok veriyi anlık olarak ekran üzerinden takip edebiliyor. Birçok kırıcı debi ve basınç ayarının kaydedilebildiği ekran üzerinde satış sonrası işlemlerde teknisyene yardımcı olan birçok servis bilgisi de depolanıyor. CX500C üzerinde arka ve sağ yan görüş kameraları standart olarak sunuluyor. Operatör her iki görüntüyü geniş ekran üzerinden izleyerek çalışma sahasına tam hakimiyet sağlayabiliyor.

Ayarlanabilir koltuk

Uzun süreli çalışmalarda operatörün konforunu maksimum seviyede tutmak için birçok ergonomik ve teknolojik özellik CX500C kabini içerisinde bulunuyor. Tamamen ayarlanabilir koltuk ve joystickler ile operatör uygun kullanım pozisyonunu kolaylıkla belirleyebiliyor. Yüksek soğutma performansına sahip dijital klima ile her iklim şartında yüksek konfor sağlanıyor.

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER