Yol sektörünün lokomotifi ‘Makimsan’ yeniden sahalarda

22 Nisan 2020 Çarşamba - 12:45
Kategori: Haber

PAYLAŞ

Yol sektörünün lokomotifi ‘Makimsan’ yeniden sahalarda
Yol sektörünün lokomotifi ‘Makimsan’ yeniden sahalarda

Türkiye’nin en köklü yol yapım firmalarından biri olan Makimsan, yollara geri döndü. 2017 yılında Makimsan bayrağını devraldıklarını ve büyük yatırımlar gerçekleştirdiklerini ifade eden Makimsan Yönetim Kurulu Başkanı Atilla Kürşat Dikçi, Makimsan’nın yeni yatırımlarını ve 2020 hedeflerini Makina Market ve Yol Teknolojileri dergisine anlattı

Makimsan Yönetim Kurulu Başkanı Atilla Kürşat Dikçi

Sektöre 1969 yılında adım atan Makimsan, Türkiye’nin en önemli yol inşaat firmalarından biri olarak ön plana çıkıyor. Uzun yıllar boyunca yol sektörünün lokomotif firması olarak önemli projelere imza atan firma, geçtiğimiz dönemlerde ekonomik sorunlar yaşamaya başlamıştı. 2017 yılının mayıs ayından itibaren Makimsan bayrağını devralan Makimsan Yönetim Kurulu Başkanı Atilla Kürşat Dikçi, 3 yıllık kısa bir süre içinde Makimsan’ı yeniden ayağa kaldırdı ve firmanın yarım kalan proje ve çalışmalarını hızlı bir şekilde tamamladı. Makimsan 2019’un kasım ayında önemli bir transfere de imza atarak, uzun yıllar İSFALT’ın Genel Müdür Yardımcılığı görevini yürüten İbrahim Sönmez Makimsan Genel Müdürü olarak atadı. Makina Market ve Yol Teknolojileri Dergisi olarak Yönetim Kurulu Başkanı Atilla Kürşat Dikçi ile gerçekleştirdiğimiz görüşmede Dikçi tarafından projelerle ilgili önemli bilgiler paylaşıldı. Makimsan’ın Ankara’nın Mamak ilçesine bağlı Kıbrıs Köyü’nde kendi arazisi üzerine önemli bir tesis yatırımı yaptığını belirten Dikçi, “Yol sektörüne örnek olacak bir tesis kuruyoruz. Tesisi 1 yıl içerisinde bitirmeyi hedefliyoruz. Buna ek olarak makine parkına da bu yıl ciddi yatırımlar yaptık” diye konuştu. Makimsan’ın bu yıl 50. yılını kutladığını belirten Dikçi, “Böylesine köklü bir firmanın bayrağını devraldık. Makimsan’ı geçmişine yakışır bir firma haline getirerek yeniden yol sektörünün lokomotifi yapacağız ve kısa sürede önemli yol kat ettik” dedi.

Makimsan’a uzanan süreç
Makimsan bayrağını devraldıkları döneme ilişkin bilgi veren Makimsan Yönetim Kurulu Başkanı Atilla Kürşat Dikçi, “Sektöre As İnşaat ile hizmet veriyordum. Daha sonra firmadan ayrılarak 2016 yılında Dikyol İnşaatı kurduk. Sonrasında bünyemize Makimsan’ı kattık. Makimsan şu an da bizim lokomatif firmamızdır. Tüm faaliyetlerimizi artık buradan yürütüyoruz” şeklinde ifade etti. Makimsan’ın yol sektöründe ilkleri yapan firma olduğunun altını çizen Dikçi, “Bizim de açıkçası böyle bir firmaya ihtiyacımız vardı. 2017 yılının Mayıs ayında Makimsan bayrağını devraldık. Geçen 3 yıllık süreçte de iyi bir yere geldik” dedi. 2019’un Kasım ayında uzun yıllar İSFALT’ ta Genel Müdür Yardımcılığı görevinde bulunan İbrahim Sönmez’de Makimsan Genel Müdürlüğü görevine geldiğini belirten Dikçi, “Kendisi yol sektöründe oldukça bilgili ve tecrübeli. Bundan sonraki dönemde de Makimsan’a önemli katkılar yapacağına eminiz, Makimsan’ı hep birlikte çok daha iyi yerlere getireceğiz” şeklinde belirtti. Kıbrısköy tesisinin yatırım detayları Makimsan, Ankara’nın Mamak ilçesine bağlı Kıbrıs Köyü’nde büyük bir yatırım gerçekleştiriyor. Modern bir asfalt üretim tesisi kuran Makimsan, burayı hem bir üretim tesisi hem de yeşil alanı, konaklama alanları, laboratuvarı ve müzeleri bulunan bir kampüs olarak tasarladı. Makimsan’ın eski döneminde olduğu gibi adeta bir Arge laboratuvarı olarak kullanılabilecek tesis hakkında bilgi veren Dikçi, “Yeni kuracağımız tesisi bir kampus olarak tasarladık. Tesis hibrit özelliği de taşıyacak. Enerji için güneş panelleri kuracağız, kendi elektriğini kendisi üretecek. Tesisimizin en önemli özelliği çevreci olması olacak. Tesisin çevresini yeşillendirerek sektörde örnek olmasını sağlayacağız. Tesisin bir diğer önemli özelliği ise müzeleri olacak olmasıdır. Tesisde Makimsan’ın eski iş makinelerini sergileyeceğiz. İleriki dönemlerde de bu tür üretim tesis sayısını arttırarak Ankara’nın 3 noktasına yeni tesisler kurmayı hedefliyoruz. Makimsan bu projeleri ile sektöre üretim açısından büyük katkı sağlayacak. Sektör firmaları da burada testler ve analizler yapabilecekler. Tesisi 1 yıl içerisinde tamamlamayı hedefliyoruz. Bu modern tesiste, mastik asfalt üretimi, geri dönüşüm asfalt karışımları gibi özel karışımlar da üreterek önemli projelere imza atacağız. Ek olarak aynı bölgede taş ocağı yatırımı da yaptık. Devir işlemleri hala devam ediyor. Oraya da son derece modern bir kırma eleme ve mikronize malzeme tesis kuracağız, bu tesis ile de üretmeyi düşündüğümüz farklı asfalt karışımlarımız için gerekli olan agreganın her boyutunu üreteceğiz” dedi.

Eski ve yeni projeler
2017 yılında bayrağı devraldıktan sonra Makimsan’ın ekonomik sorunlardan kaynaklı duran ve beklemede olan projelerini harekete geçirerek tamamladıklarını ifade eden Dikçi, “Bazı projeler hala devam ediyor. Makinsam’ı devraldıktan sonra bizim aldığımız projeler de oldu. Örneğin, Rize Pehlivantaşı Kalkandere Dokap yolu ve Tokat çevre yolunu şu an yapıyoruz. Bunun dışında, Ankara’nın Gölbaşı ilçesinde Diyafram duvar tekniği kullanarak yaptığımız bir projemiz daha var. Diyafram duvar tekniği yeni bir teknoloji. Gölbaşı’nda bulunan Mogan ve Eymir gölleri yeraltından birbirine geçişleri bulunuyor. Buraya bir diyafram duvar yaparak bunu kestik ve oradaki yol çalışmamız şu an devam ediyor, yıl sonuna kadar ana yoldaki geçişi yeraltına alarak trafiğe açmaya çalışacağız” şeklinde belirtti. Makimsan yurtiçinde olduğu kadar yurtdışında da önemli projelere imza atmaya hazırlanıyor. Çalışmalarını özellikle balkan ülkelerine yoğunlaştırdıklarını ifade eden Dikçi, “Yurtdışında da çalışmalarımıza hız verdik. Özellikle Balkan ülkelerindeki önemli projeler için görüşmelerimiz sürüyor. Bunun haricinde Pakistan, Ukrayna ve Gürcistan’da da projeleri takip ediyoruz. En kısa zamanda buralarda da önemli projeler gerçekleştireceğiz” dedi.

 

Makine yatırımı
“Makimsan olarak makine parkına da çok önemli yatırımlar yaptık. Makine parkımıza damberli kamyon, finişer, cooker, ekskavatör ve silindirler ekledik. Bu yıl yapmış olduğumuz makine yatırımları içinde; 20 adet damperli kamyon, 10 adet çekici ve dorsesi, 6 adet yükleyici, 10 excavatör, 2 adet lastik tekerlekli excavatör, 2 adet kazıyıcı yükleyici, 1 adet mastik asfalt finişeri, 2 adet mastik asfalt taşıma aracı (cooker) ve 1 adet yol süpürgesi olmak üzere toplam 54 adet makine ekipman satın aldık”.

“Geleceğe yatırım yapıyoruz”
Sektörde olduğu uzun yıllar boyunca büyük düşünmeye özen gösterdiğini vurgulayan Atilla Kürşat Dikçi, kriz dönemlerinde yatırımlar yaptığını ifade etti. Kriz döneminde yatırım yapmanın riskli olduğunu fakat risk almaktan kaçınmadığını belirten Dikçi, “Türkiye’de krizler oluyor. Fakat ben kişisel olarak en büyük yatırımlarımı krizler döneminde yaptım. Aslında kriz dönemi yatırımları önemli riskler taşır. Örneğin 2018’in ikinci yarısından itibaren başlayan ekonomik daralmanın etkisi hala sürüyor. Fakat biz 2018-2019’da önemli yatırımlar yaptık. Birçok firma şantiyelerde çalışmalarına ara verirken biz çalışmaya ve üretmeye devam ettik. Bunun meyvelerini de almaya başladık. Özellikle 2019’u zirve yılım olarak görüyorum. Çok başarılı bir yıl geçirdiğimi söyleyebilirim. Bu çerçevede 2020’ninde iyi bir yıl olacağını düşünüyorum” dedi. Türkiye’nin son 7-8 yılda büyük sorunlar atlattığını belirten Dikçi, “Fakat biz gelişmeye devam ettik. Son olarak 2018 döneminden bu yana yaşanan daralmanın etkisi sürmesine karşın firmalar işlerine devam ediyor. Ödemeler de alınıyor. Bu dönemi de atlatacağımızı ve yolumuza daha güçlü devam edeceğimiz görüşündeyim” şeklinde ifade etti.

“İşveren hakları yeniden ele alınmalı”
Makimsan’ın geçmişten kalan bazı borçları ve işçi alacakları ilgili çalışmaların devam etmesine karşın bazı hukuksal boşluklardan kaynaklı sorunlar yaşandığını belirten Dikçi, “Firmadan alacakları olan herkese alacaklarını eksiksiz olarak ödedik ve ödemeye devam ediyoruz. Fakat burada bazı kişiler bu durumu süistimal ederek sahte tanıklarla yeni davalar açarak sorunlar yaratıyor. Biz bu konuda devletin bir çalışma yapmasını ve bazı hataların düzeltilerek işveren haklarının da korunması istiyoruz. Bunlardan en önemli konu da zaman aşımı süresinin uzun olması ve çalışanların da bu zaman içinde ayrılmış ve tüm haklarını alarak gitmiş olmalarına rağmen bu süre içinde yeniden hak iddia ederek kanuni süreci kullanmaya çalışmaları. Bu tür sorunlar yatırımcıları korkutuyor. Örnek olarak firmanın çalıştığı dönemlerde SGK primine benzer bir fon oluşturarak aylık ödeme şeklinde bir havuz oluşturulabilir. Firmaların sıkıntıya düşmesi durumda tüm alacaklar buradan karşılanabilir. Bu da özellikle firmanın yok olmasının önüne geçecektir. Zaten aylık taksitlerle ödeme yapılacağı için firmayı da zor durumda bırakmaz ve zor günlerde firma için bir can simidi olabilir” dedi.

“Gelir hesabı değil vizyon hesabı”
Makimsan’ın yatırımlarını bir gelir hesabı üzerinden değil vizyon hesabı üzerinden gerçekleştirdiğini belirten Dikçi, “Özellikle yeni kuracağımız tesislerin sektöre örnek bir kampüs olması için çalışıyoruz. Türkiye’de ilk defa bir asfalt üretim tesisin doğa ile iç içe, çevresinde asfalt ve iş makinelerinden oluşan müze ve bir de taş evden oluşan konaklama ve dinlenme tesisi ile bir kampüs haline getireceğiz. Bu tesiste mastik asfalt gibi geri dönüşüm asfalt karışımları gibi, dekoratif asfalt uygulamaları ve teknolojik olarak dünyada gelişmiş olan tüm karışımları üretebilecek ve uygulanabilecek. Böylece hem sektöre hem de ülkeye çok önemli bir tesis kazandırmış olacağız. Sadece bu projeyle bakarak bile vizyona verdiğimiz önemi görebilirsiniz” şeklinde belirtti.

“Yeni dönemde yol bakım ve onarım işleri önem kazanacak”
Türkiye’de yol sektörünün son 17 yılda çok geliştiğini belirten Atilla Kürşat Dikçi, “2003 yılında 6 bin kilometre civarında olan bölünmüş yol uzunluğu, 2020 itibari ile 25.7 bin kilometre uzunluğa ulaştı. Bu bağlamda Türkiye bölünmüş yollar konusunda doyuma ulaştı diyebilirim. Bundan sonraki dönemde artık standartların yükseltilmesi ve yapılan yolların bakım ve onarımı önem kazanacak. Bu kapsamda Makimsan olarak yaptığımız yatırımları bu kapsamda ileriye dönük olarak yapıyoruz. Tabi yine ulaşım sektörü olarak düşünürsek karayollarının belli bir doygunluk seviyesine gelmesi sonucu bundan sonraki süreçte demiryollarında yapılacak yatırımların da artacağını düşünüyorum. Bu konuda da Makimsan olarak gereken yerde olabilmek için girişimlerde bulunuyoruz”.

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap