Kuzey Marmara Otoyolu, Avrupa'yı Asya'ya bağlıyor

05 Mayıs 2020 Salı - 10:00
Kategori: Haber

PAYLAŞ

Kuzey Marmara Otoyolu, Avrupa'yı Asya'ya bağlıyor
Kuzey Marmara Otoyolu, Avrupa'yı Asya'ya bağlıyor

Türkiye’nin en yoğun trafiğine sahip olan Marmara Bölgesi’nde, Avrupa’yı Asya’ya bağlayarak, kesintisiz ve konforlu bir transit geçiş olanağı sunan Kuzey Marmara Otoyolu, İstanbul çevresinde inşa ediliyor. Zorlu projenin yol yapım aşamasında ise Hamm silindirleri tercih edilerek, tüm yüzeyler hızlı ve ekonomik bir şekilde sıkılaştırılıyor

Türkiye’nin doğu-batı ekseninin, sayısız yaklaşım yolu da dahil olmak üzere yaklaşık 120 km'ye kadar uzanan büyük bölümü yeniden planlandı ve inşa ediliyor. Çoğu bölümde, otoyolun her yönde dört şeritli olması hedefleniyor. Projede sıkılaştırılması gereken gerilmeler 20 metre genişliğe kadar çıkıyor. İnşa edilen yolun batı kısmı, kenti diğer yerlerin yanı sıra İstanbul’un yeni havalimanına bağlaması ve havalimanı açılmadan önce tamamlanması açısından oldukça önemliydi. Yüklenici firmalar için özellikle bu bölümdeki çalışmalar büyük öneme sahipti. Projenin başarılı olması için güvenilir ve güçlü inşaat makineleri hayati önem taşıyordu. Bu kapsamda yüklenici firma Wirtgen Ankara ile görüşme sağladı ve yol tabanı ile asfalt yolların sıkılaştırılması çalışmasında tercihlerini Hamm silindirlerinden yana kullandı.

 

“Türk usulü yapıyoruz”

Kuzey Marmara Otoyol Projesi, Yap-İşlet-Devret (YİD) modeline göre uygulandı. Kısa inşaat süreleri ve yüksek kaldırım kalitesi, sözleşmenin verilmesi için anahtar kriterler arasında yer aldı. Bu bağlamda Ağustos 2016'da başlayan çalışmalar, İstanbul Havaalanı çevresindeki bölümlerin Ekim 2019'da, bağlantı yolları, erişim ve çıkış rampaları da dahil olmak üzere diğer tüm bölümlerin ise 2020 yılının sonuna kadar tamamlanması planlandı. Güzergahın Anadolu bölümünde asfalt yapımından sorumlu yüklenici Nalbantoğlu İnşaat'tan İnşaat Müdürü Hakan Necan’a “Bu zorlu çalışmanın nasıl başarılı olacağı” sorulduğunda şu şekilde cevap verdi: “Biz bunu Türk usulü yapıyoruz. Bu şu anlama geliyor: Gerçekten çok hızlıyız. İki veya üç vardiyalı operasyonda sürekli çalışan ve bazı aşamalarda haftada yedi gün bile çalışan kaplama ve sıkılaştırma içeren bir çalışma gerçekleştiriyoruz” dedi.

Asfaltlanmış ve sıkılaştırılmış katmanlar

Proje kapsamında spesifik olarak yaklaşık 19-20m genişliğinde iki bölümdeki kaplamanın üretilmesi için her bir yön yedi katman kaplandı ve sıkılaştırıldı. İlk adımda 40 cm kalınlığında bağlanmamış kırmataş tabanı üretildi. Her biri maksimum 38 mm tane boyutuna sahip bir 10 cm ve iki 15 cm tabakadan oluşuyordu. 16t HAMM 3516 kompaktörlerden oluşan bir filo, bu işi yapmak için GRW 280-10 pnömatik lastik silindirleriyle bir araya geldi. Bu tabanın üzerine döşenen asfalt kaplama, 13 cm kalınlığında bitüm-bağlı bir taban tabakası, iki 6 cm kalınlığında bağlayıcı kursu ve 4 cm kalınlığında bir yüzey yolundan oluşuyordu. Yüksek kaliteli sıkıştırma çalışması, titreşimli altı HAMM HD + 140 VV tandem silindir ve dört HAMM GRW 280-10 pnömatik lastik silindir tarafından gerçekleştirildi. Projenin batı kesiminde asfalt döşemeden sorumlu Muhammed Özdemir, “Asfalt yüzeyini sabit bir haddeleme planına göre sıkıştırıyoruz. Bir pnömatik lastik silindiri, taban ve bağlayıcı kurslarını döşerken doğrudan kaldırımların arkasına geçer. HD + 140 VV titreşimli tandem silindirler daha sonra malzemeyi dört geçişte sıkıştırır. Daha sonra son sıkıştırma için bir pnömatik lastik silindiri kullanılır. Süreç yüzey seyri için farklıdır; bu durumda sadece tandem silindirlerle çalışıyoruz ve sadece statik olarak kompakt oluyoruz” diye açıkladı.

Verimlilik, başarı için kilit faktör

Kısa proje süresi nedeniyle silindirlerin yüksek verimliliği hayati önem taşıyordu. Ancak HD + tandem silindirleri, GRW 280-10 pnömatik lastik silindirleri ve 3000 Serisi kompaktörler bu konuda üstünlük sağladı. Tüm silindirlerin büyük bir yakıt deposunun olması yakıt ikmali yapmadan makinenin durmadan uzun süre çalışmasını sağladı. Hammtronic ayrıca yüksek üretkenliğe katkıda bulundu. Hamm'ın makine yönetim sistemi, hem yakıt tüketimini hem de silindirlerin ileri ve titreşimli tahriklerini optimize ediyor. Yapılan tasarruflar, geniş yüzeyleri sıkıştırırken işletme maliyetlerinde özellikle belirgin. İstanbul yakınlarındaki otoyol şantiyesinde durum böyleydi; tandem silindirler ve proje için kullanılan pnömatik lastik silindirleri Hammtronic ile donatıldı. Akıllı su serpme sistemi sayesinde kalite ve verimlilik HD + tandem silindirlerin bir diğer önemli özelliği de büyük su depoları. Su birbirine bağlı iki büyük tankta depolanıyor. Bu aynı zamanda bir kalite faktörü. Çünkü HD + 'nın ağırlığı, su tüketimine bakılmaksızın her iki tamburun her zaman üzerine eşit olarak dağıtılıyor. Bu arada, yüksek kaliteli, ayrı ayrı ayarlanabilen su serpme sistemi en yüksek kaliteyi sağlıyor. Su, çalışma hızına (GRW 280-10) veya farklı yağmurlama seviyelerine (HD + 140 VV) uyacak şekilde otomatik olarak sağlanıyor. Özellikle sürekli çalışma için maksimum kullanılabilirliği sağlamak için silindirler iki su pompası ve üçlü filtre sistemi ile donatıldı.

 

Hizmet, başarı için bir kriter

Makine teknolojisinin yanı sıra, kapsamlı ve en kaliteli hizmet makine operatörleri için hayati bir husus. Wirtgen Group’un Türkiye'deki satış ve servis şirketi Wirtgen Ankara, yüksek müşteri yakınlığı ile bu konuda öne çıkıyor ve Ankara, İstanbul, İzmir ve Elazığ’da temsil ediliyor. 60'tan fazla kendini işine adamış çalışan, bu inşaatlardan Türk inşaat sektörünü destekliyor. Konuyla ilgili Hakan Necan “Hamm ve Vögele makineleriyle çalışmaktan zevk alıyorum. Çünkü teknoloji mükemmel, çünkü yedek parçaların servisinden ve tedarikinden çok memnunum” ifadelerini kullanıyor. Kalyon İnşaat temsilcileri de aynı şeyi hissediyorlar. Onlar için parça temini, İstanbul çevresindeki büyük ölçekli projelerinde belirleyici bir unsurdu. Makine Teknolojisi Bölüm Başkanı Miraç Serdar, “Hamm silindirlerinin ve Vögele finişerlerin teknik açıdan olağanüstü olduğunu biliyoruz. Ancak en iyi makineler bile yedek ve aşınan parçalara ihtiyaç duyar. Onların mevcudiyeti bizim için çok önemlidir. Wirtgen Group'un sinerjilerinden faydalandığımız yer burası. Araç ve makinelerimizin yaklaşık 600'ü yalnızca otoyol projesinin Avrupa bölümünde faaliyet gösteriyor. Bu makineler sürekli işletimde güvenilir bir şekilde çalışıyorlarsa, mükemmel bakım ve düzenli bakıma ihtiyaç duyuyorlar” dedi. Kalyon ayrıca Wirtgen Ankara ile bir Akıllı Servis anlaşması imzaladı. Anlaşma belirli bir süre için belirli hizmetler sunuyor. Wirtgen Ankara'nın servis uzmanlarından Ersan Erceyis, “Her müşteriye, elbette, işlettikleri makinelere göre uyarlanmış özel bir hizmet paketi verilir. Olası hizmet yelpazesi, servis teknisyenlerimiz tarafından gerçekleştirilen bakım ve kontrol çalışmalarının yanı sıra yazılım güncellemeleri veya yedek parça paketlerini de içeriyor ”diye açıklıyor.

Wirtgen Group Akıllı Servis sözleşmesi

Wirtgen Ankara'da çalışan yaklaşık 20 servis teknisyeninden biri olan Yunus Emre Albakır, “Akıllı Servis sözleşmesi, müşteri ile iştirak arasında yapılan bireysel bir sözleşmedir ve tüm Wirtgen Group markalarının makineleri için yapılabilir. Akıllı Servis, operatörlerin parmağını kaldırmak zorunda kalmadan mükemmel şekilde bakım yapılan bir makine filosunun sürekli kullanılabilirliğini sağlamalarını sağlar. Gerekli kuruluş dahil tüm hizmetler otomatik olarak iştirakler tarafından yürütülür. Sonuç olarak, hiçbir inceleme veya filtre değişikliği kaçırılmaz. Dahası, maliyetler en baştan nettir” dedi.

1-Üç katmanlı bağlanmamış kırmataş tabanını sıkıştırmak için tip 3516'ya kadar dört adet kompaktör, GRW 280-10 pnömatik lastik silindirleri ile kuvvetleri birleştirdi.

2-Özellikle HAMM'nin pnömatik lastik silindirleri, sıkıştırma performansları ve eşit ağırlık dağılımları ve ön ve arka tekerlek çiftlerinin lastik çakışmaları nedeniyle elde ettikleri yüksek yüzey kalitesi nedeniyle büyük ölçüde talep görüyordu.

3-Güvenilir dayanıklılık koşucuları: Çift titreşimli altı HAMM HD + 140 VV tandem silindir ve dört GRW 280-10 HAMM pnömatik lastik silindir, asfalt kaplamayı sürekli çalışan yüksek bir kalite standardına sıkıştırdı.

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER