Dev tünelin ‘mini’ çalışanları

27 Kasım 2014 Perşembe - 11:00
Kategori: Haber

PAYLAŞ

Dev tünelin ‘mini’ çalışanları
Dev tünelin ‘mini’ çalışanları

İstanbul’un Asya ve Avrupa yakalarını, deniz tabanının altından geçen bir karayolu tüneli ile birbirine bağlayacak olan Avrasya Tüneli Projesi’nde çalışmalar sürüyor. Çok sayıda makinenin çalıştığı projede mini makineler önemli işlevleri yerine getiriyor. Sif İş Makinaları tarafından tedarik edilen JCB PowerBoom’lar da farklı ataşman seçenekleri ile projede görev alıyor.

 

YMSK Makina Müdürü Mevlana Alaloğlu

Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım A.Ş. (ATAŞ), 2009 yılında Avrasya Tüneli Projesi'ni gerçekleştirmek üzere kuruldu. Türkiye’den Yapı Merkezi ve Güney Kore’den SK E&C şirketleri, ATAŞ’ın iki eşit ortağı. Yapı Merkezi, 50 yıllık deneyimi ve birikimiyle evrensel düzeyde öncü projeleri hayata geçiren Türkiye’nin ve dünyanın önde gelen inşaat firmalarından birisi. SK E&C ise, Güney Kore'nin üçüncü büyük iş grubu olan ve dünyanın en büyük şirketlerini belirleyen 2012 Fortune Global 500 Listesi’nde 65. sırada yer alan SK Group'un inşaat ve mühendislik kolu.


Avrasya Tüneli Projesi (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi), Asya ve Avrupa yakalarını, deniz tabanının altından geçen bir karayolu tüneli ile birbirine bağlayacak. İstanbul’da araç trafiğinin yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe hattında hizmet verecek olan Avrasya Tüneli, toplam 14,6 kilometrelik bir güzergâhı kapsıyor. 
Projenin 5,4 kilometrelik bölümü, deniz tabanı altına özel bir teknoloji ile inşa edilecek olan iki katlı tünelden ve diğer metotlarla inşa edilecek olan bağlantı tünellerinden oluşurken, Avrupa ve Asya yakalarında toplam 9,2 kilometrelik güzergâhta ise, yol genişletme ve iyileştirme çalışmaları yapılacak. Sarayburnu-Kazlıçeşme ile Harem-Göztepe arasında yer alan yaklaşım yolları genişletilecek. Araç alt geçitleri ve yaya üst geçitleri inşa edilecek. Tünel geçişi ve yol iyileştirme-genişletme çalışmaları, bütüncül bir yapıda araç trafiğini rahatlatacak. Böylece, İstanbul’da trafiğin çok yoğun olduğu bu güzergâhta yolculuk süresi 100 dakikadan 15 dakikaya kadar inerken, güvenli ve konforlu yolculuğun ayrıcalığı yaşanacak. Çevre ve gürültü kirliliğinin azalmasına da katkı sağlanacak. Türkiye için son derece önemli olan projenin Anadolu Yakası’ndaki şantiyesini ziyaret ederek Yapı Merkezi ve SK Engineering&Construction Adi Ortaklığı (YMSK) Makina Müdürü Mevlana Alaloğlu’ndan makinelerle ilgili bilgiler aldık. Avrasya Tünel Projesi’nde birçok iş makinesi çalışıyor. Alaloğlu 'nun verdiği bilgilere göre işin en yoğun olduğu dönemlerde hafriyat gurubu iş makineleri olarak 40 makine ile çalışılıyor. Sonrasında asfalt işlerinin başlayacağını da söyleyen Alaloğlu, "Burada iki grup asfalt ekipmanımız olacak. Şu anda tünelle ilgili ekipmanlarla yoğun olarak çalışıyoruz.

 

JCB PowerBoom İsviçre çakısı gibi

Projede çalışan iş makineleri arasında Sif İş Makinaları’ndan alınan 4 adet JCB marka iş makinesi de bulunuyor. Bunlardan bir tanesi teleskobik yükleyici, diğer üçü ise PowerBoom isimli mini yükleyiciler. Bunların dışında kiralama firmalarından temin edilen farklı modellerde JCB marka iş makineleri de projede yer alıyor. Alaloğlu, neden ağırlıklı olarak JCB'yi tercih ettiklerini ise şu şekilde açıkladı: “En büyük sebeplerden biri, SİF İş Makinaları’nın satış sonrasında sağladığı destek. Gerektiğinde çok hızlı olarak makinelere müdahale ediyorlar ve yedek parça sıkıntısı yaşamıyoruz. Ama en önemli sebep, JCB markasına gözümüz kapalı güvenebiliyor olmamız. JCB marka makinelerle yoğun iş temposunda fazlasıyla verim alabiliyoruz. Daha önceden de birçok projede JCB marka iş makinelerini kullandık ve memnun kadlık. Özellikle JCB teleskobik

Projede çalışan iş makineleri arasında Sif İş Makinaları’ndan alınan 4 adet JCB marka iş makinesi de bulunuyor. Bunlardan bir tanesi teleskobik yükleyici, diğer üçü ise PowerBoom isimli mini yükleyiciler

yükleyicilerden son derece memnun kaldığımızı belirtmek isterim”.

 

İşlevsel ve pratik

Makine hem çok işlevsel, hem de çok pratik. Operatör yardımcı bir elemana ihtiyaç duymadan ataşman değişimi yapabiliyor. Örneğin, aynı gün içerisinde çatal ataşmanıyla istifleme yaparken, süpürge ataşmanıyla da temizlik yapabiliyor.

Makine hem çok işlevsel, hem de çok pratik. Operatör yardımcı bir elemana ihtiyaç duymadan ataşman değişimi yapabiliyor. Örneğin, aynı gün içerisinde çatal ataşmanıyla istifleme yaparken, süpürge ataşmanıyla da temizlik yapabiliyor. Aynı zamanda, kovayı takarak hafriyat malzemesi de taşıyabiliyor. Alaloğlu bu noktada şunları aktardı: “Bizim açımızdan İsviçre çakısı kıvamında bir makine. Açıkçası, makineden aldığımız verimi görünce sayısını artırmaya karar verdik ve Avrupa Yakası girişi ve tünel içinde çalışan TBM civarında çalışması için satın aldık. Tünel içerisinde, özellikle beton çalışmalarında çok fazla malzeme taşınması gerekiyor; kompakt ve olduğu yerde dönebilen, yüksek manevra kabiliyetli ekipmanlara ihtiyaç duyuluyor. Bu nedenle, burada da PowerBoom kullanmaya karar verdik. 1.300 kg’a yakın taşıma kapasitesi olan bu makineyi tünel içinde çatal ve kova ataşmanıyla kullanmayı tercih ediyoruz. Sahip olduğumuz tüm PowerBoom’lar 24 saat boyunca çalışıyor”.

Makineleri kullanan operatörlerden de olumlu geri dönüşler aldıklarını aktaran Alaloğlu, “Operatörler genel olarak makinenin seriliğinden, görüş açısından ve operatör kabininin rahatlığından memnunlar. Umduklarından iyi çıktığını söylüyorlar. Tabi bizim buradaki mini iş makinesi operatörlerimiz, aslında büyük hafriyat makinelerini kullanan operatörlerimiz. Ilk başta bir uyum süreci yaşadılar, ama ardından rahat ve iyi makineler olduğu yönünde görüşlerini bildirdiler” dedi.

 

Haberin tamamı Makina Market dergisinin Kasım sayısında

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER