Avrasya Tüneli açıldı

20 Aralık 2016 Salı - 18:00
Kategori: ICT

PAYLAŞ

Avrasya Tüneli açıldı
Avrasya Tüneli açıldı

Asya ve Avrupa kıtalarını deniz altından karayolu ile bağlayan 'Avrasya Tüneli' hizmete açıldı. İstanbul'un ulaşım sorununa köklü çözüm üretecek potansiyele sahip ve 1.2 milyar dolara mal tünel, Göztepe-Kazlıçeşme arasını 15 dakikaya indirdi. Tünelde geçiş ücreti otomobil için 4 dolar+KDV, minibüsler için 6 dolar+KDV karşılığı Türk lirası olarak belirlendi

Türkiye’nin önemli ulaşım projelerinden biri olan Avrasya Tüneli, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Arnavutluk Bujar Nishani, Başbakan Binali Yıldırım ve Gürcistan Başbakanı Giorgi Kvirikaşvili'nin katıldığı törenle hizmete açıldı.

 

Günde 120 bin araç

Törenin açılışında konuşan Başbakan Binali Yıldırım, "Kıtaları birbirine bağlayan Avrasya Tüneli'nin İstanbul'a ve Türkiye'ye hayırlı uğurlu olmasını diliyorum. Bu muhteşem eseri meydana getiren herkese şükranlarımı sunuyorum. Her şey insanımızın hayatını kolaylaştırmak için dedik ve yola çıktık. Avrasya Tüneli de en büyük rüyalarımızdan ve en büyük hayallerimizden biriydi. Marmaray, Yavuz Sultan Selim ve Osmangazi Köprüsü gibi hayallerimiz birer birer gerçeğe dönüştürerek bugünlere geldik. Hizmete açtığımız ve ülkemize kazandırdığımız bütün bu projeler ve önemli eserler değerli milletimiz içindir. Karadan gemileri yürüten ecdadımızın Fatih'in şanına yakışı bir proje ile İstanbulluların huzurundayız. Fatih, İstanbul'u fethederken gemileri karadan yürüttü. Bizlerde arabaları denizin altından geçiriyoruz. Dünyanın en derin tünelini açıyoruz. Sarayburnu'ndan Haydarpaşa'ya 4 dakikada geçeceğiz. Proje bir kat geliş bir katta gidiş olarak yapıldı. Artık 1,5 saatten fazla gideceğimiz mesafeyi 15 dakikada geçeceğiz. Tünel ile Unkapanı ve Galata'nın trafik yoğunluğu azalacak. Günde 120 bin araç tünelden geçip Asya ve Avrupa'ya ulaşmış olacak. Tünel ile bir yılda 160 trilyon yakıt, 52 milyon saat zamandan tasarruf sağlayacak. Tünel 24 saat hizmet verecek."

“İklim şartlarından etkilenmeden ulaşım mümkün”

Törende konuşma yapan Cumhurbaşkanı Erdoğan ise tünelin devletin kasasından tek kuruş para çıkmadan yapıldığına dikkat çekerek şunları söyledi: “Açılışını yaptığımız ve ismini Avrasya Tüneli olarak belirlediğimiz İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçidi olarak adlandırdığımız tünelin ülkemize hayırlı olmasını temenni ediyorum. İki kıtayı birbirine bağlayan böyle nadide bir ülkenin aynı zamanda şehrin mensuplarıyız. Bu şehir gerçekten uğruna bir çok şeyler feda edilebilecek bir şehir. O yüzden biz bu şehre aşığız. Bu projenin hayata geçmesini sağlayan tüm kurumlarımızı, bakanlığımızı, yüklenici ve işletmeci şirketlerimizi, mühendisler, mimarlar ve işçilerimizi tebrik ediyorum. Tünelin temelini Asya yakasında atmıştık açılışını ise Avrupa yakasında yapıyoruz. Avrasya Tüneli 4 yılda inşa edilmiş ve kendi alanında bir çok ilkler kullanarak inşa edilmiştir. Daha proje halinde iken bir çok ödül alan bu eserin hizmete girdikten sonra daha da ilgi göreceğine inanıyorum. Tünel 1 milyar 245 milyon dolar TL olarak yaklaşık 4, 5 trilyon TL'ye inşa edildi. Günde 100 bin araç dışarıdaki hava şartlarından etkilenmeden rahatça burayı kullanacaklar. Artık fırtına çıktı, sis çöktü, trafik var gibi haberleri geride bırakıyoruz. Avrasya Tüneli sayesinde İstanbul'un iki yakası arasında dışarıdaki iklim şartlarından etkilenmeden kesintisiz ulaşım mümkün hale geldi. Bu proje için devletin kasasından tek kuruş çıkmadı. Tünelin inşasını ve işletmesini üstlenen firmalar projenin finansmanını kendileri sağlamıştır. Tünel Yap-işlet devret modeliyle yapılmıştır.” Tünelin yolları kısalttığına değinen Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Kazlıçeşme - Göztepe 15 dakikaya iniyor. Bu sayede zamandan ve yakıttan tasarrufunu ben sizlerin takdirine bırakıyorum. Tünel gerekli sistem ağlarındaki düzenlemelerle ile 30 Ocak itibariyle 7 gün 24 saat hizmet vermeye devam edecek.” dedi. Konuşmaların ardından Avrasya Tüneli'nin açılışı gerçekleştirildi.

 

Asya ve Avrupa 5. kez birleşti

Avrasya Tüneli ile 15 Temmuz Şehitler Köprüsü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Marmaray’dan sonra İstanbul’da iki kıta 5’inci kez birleşmiş oldu. Şubat 2011’de inşaatına başlanılan ve 20 Aralık 2016'da hizmete açılan Avrasya Tüneli, Avrupa’yı ve Asya’yı deniz altından karayolu tüneli bile birbirine bağladı. Tünel, İstanbul’un en yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe hattının üzerine kurulu.

Tünelin güvenlik durumu nasıl?

24 saat güvenlik tarafından korunacak; trafiğin aksamaya uğramaması için hummalı bir çalışma ortamı meydana getirildi. Projede önemli vurgu ise 600 metrede bir araçların karşısına çıkacak olan emniyet şeritleri olacak. Tünel iki katlı olacağından ötürü, acil durumlarda katlar arası geçişi sağlayan acil tahliye sistemi olacak. Projede güvenlik üst düzey olduğundan ötürü, her noktada haberleşme ihbar sistemi kurulacak. 24 saat aktif olan kameralarla gözetim altında tutulacak. Proje yangına dayanıklı yüzey kaplamasından ötürü, yangın gibi acil durumlarda özel yangın sistemleri aktif olarak tutulacak.

Tünel; ağır vasıta, motosiklet ve yaya trafiğine kapalı

İstanbullular, resmi açılışın ardından Avrasya Tüneli’ni 21 Aralık saat 07.00’dan itibaren kullanabilecek. Tünelin kullanımı, ilk etapta saat 07.00 ile 21.00 saatleri arasında 14 saat olarak gerçekleşecek. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, ilk etapta yapılacak ölçümlerin değerlendirileceğini ve tam zamanlı olarak 30 Ocak’tan sonra hizmete sokmayı planladıklarını belirtti. Asya ve Avrupa ilk kez deniz tabanının altından karayolu tüneliyle birleştirecek tünel, İstanbul’da araç trafiğinin yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe (Çatladıkapı-Harem) hattında hizmet verecek. Toplam uzunluğu 14.6 kilometrelik olan güzergahın 5.4 kilometrelik bölümü, iki katlı olarak deniz tabanı altına yerleştirildi. Bu çalışmalarla yolculuk süresinin 100 dakikadan 15 dakikaya inmesi planlanıyor. Tünelin en derin bölümü deniz seviyesinden 106 metre aşağıda bulunuyor. Tünelin Avrupa yakası yaklaşım yolu başlıklı birinci bölümü, Kazlıçeşme'den Cankurtaran sahiline, Kennedy Caddesi boyunca 5,4 kilometre uzunluğunda 6 şeritten 8 şeride yol genişletme ve bağlantı yollarının iyileştirmesi çalışmalarını kapsıyor. Deniz tabanının en yakın noktada 27 metre altından geçecek toplam 5,4 kilometrelik bölümde ise Tünel Açma Makinesi (TMB) teknolojisinden yararlanıldı. TBM ile geçilen uzunluk 3,4 kilometre ve TBM kazı çapı 13,7 metre oldu. Projenin Asya yakası yaklaşım yolu başlıklı bölümü ise D-100 karayolu, mevcut Eyüp Aksoy Köprülü Kavşağı'ndan Göztepe Kavşağı'na kadar olan 3,8 kilometrelik yolu kapsıyor. Burada yol 8 şeride çıkarılacak ve bağlantı yolları iyileştirilecek.Tünel trafiği otomobil ve minibüsler ile sınırlandırılacak olup ağır taşıt, motosiklet ve yayaların geçişine kapalı olacak.

 

Tünel özellikleri

Avrsaya Tünel'inde sadece bu proje için özel dizayn edilmiş tünel açma makinası kullanılmıştır. Bu makine 11 barlık basıncı ile dünyada ikinci sıradadır. Projede kazılan 13,7 metre çapındaki tünel dünyada en geniş kazılmış 6. tüneldir. Tünelde internet, telefon bağlantısı ve her türlü elektro mekanik sistem bulunacak. Yani tünelden geçerken telefonla iletişim kesilmeyecek. Tüm güvenlik önlemleriyle birlikte deprem güvenliği de ön planda tutulan ve richter ölçeğine göre 9 şiddetindeki sarsıntılara dayanıklı olarak tasarlanan tünel, olası tsunami dalgalarından etkilenmeyecek

Tünel, navigasyon ve haritalara eklendi

İstanbul Boğazı’nın iki yakasını denizin altından birbirine bağlayan Avrasya Tüneli, kullanıcılara sunulan rota alternatifleri arasında yer almaya başladı. Önceki aylarda hizmete açılan Osmangazi Köprüsü’nü ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü açıldıkları ilk gün sistemine dahil eden Yandex Navigasyon ve Haritalar, Avrasya Tüneli’ni de hızlı bir şekilde rotalarına ekledi. Anadolu ve Avrupa yakalarını denizin altından karayolu ile bağlayarak, Kazlıçeşme-Göztepe arasını 100 dakikadan 15 dakikaya indiren Avrasya Tüneli ve tüm bağlantı yolları Yandex Navigasyon ve Haritalar’da yer almaya başladı. Hem İstanbul’da hem tüm Türkiye’de sürücülerin olmazsa olmaz yardımcısı haline gelen Yandex Navigasyon ve Haritalar, aranan adresleri en kısa yollardan bulmaya ve trafikte geçirilen süreyi azaltmaya devam edecek.

Medyanın gözünden 'Avrasya Tüneli'

Temeli 26 Şubat 2011 tarihinde atılan Avrasya Tüneli yaklaşık 6 yıllık emeğin sonucu olarak araç trafiğine açıldı. Kazlıçeşme ile Göztepe arasını 100 dakikadan 15 dakikaya kadar indirmesi beklenen tünelin medya raporunu Ajans Press çıkardı. Ajans Press’in ulusal ve yerel yayınları tarayarak incelediği medya raporunda Avrasya Tüneli yıl boyunca 3 bin 126 habere konu oldu. Yazılı basına yansıyan yansıyan ve en çok konuşulan başlıkları derleyen Ajans Press aşağıdaki gibi sonuçlara ulaştı; 1 milyar 245 milyon 121 bin 188 dolar yatırımla tamamlandı. Bir proje ilk defa Asya ile Avrupa’yı deniz tabanı altından birbirine bağladı. Deprem ve tsunamiden etkilenmeyecek, gerektiğinde sığınak olarak da kullanabilecek. Avrasya Tüneli’nde maksimum hız 70 kilometre olacak. Geçiş ücretleri otomobiller için 4 dolar+KDV, minibüsler için ise 6 dolar+KDV olarak belirlendi.

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER