"Hızlı çözüm, en önemli başarı kriterimiz"

06 Kasım 2015 Cuma - 08:30
Kategori: Röportaj

PAYLAŞ

Çukurova Ziraat Satış Sonrası Hizmetler Direktörü Erçin Güleryüz
Çukurova Ziraat Satış Sonrası Hizmetler Direktörü Erçin Güleryüz

İzmir, Mersin ve Tarsus fabrikalarında iş ve endüstriyel makine ve yedek parça üretimleri ile Türkiye'nin en geniş ürün hattına sahip Çukurova Grubu'nun bünyesinde bulunan Çukurova Ziraat, yerli ve ithal, temsilcisi olduğu markaların satış sonrası hizmetlerinde “müşteriye en hızlı çözümü sunmak” konusunda da oldukça iddialı. 

Çukurova Grubu tarafından tamamını kendi lisansı ile ürettiği “iş makineleri, forklift, jeneratör” gibi ana makineleri ve buna ek olarak Mersin fabrikasında ürettiği “yürüyüş takımları, kazıcı/delici uç, bıçaklar” gibi makine yedek parçaların Türkiye distribütörü olan Çukurova Ziraat, satış sonrası hizmetlerde “Baldwin filtreleri, Isuzu motorları, BYG tırnakları” distribütörlüklerini de bünyesinde bulundurarak müşterilerine en hızlı ve kaliteli çözümler sunmayı hedefliyor. Eğitimli, alanında uzman, doğru ve hızlı çözüm üreten ekiple, gerekli olan yedek parça teminin en hızlı şekilde müşteriye sağlanmasının satış sonrası hizmetlerde en önemli nokta olduğunu vuırgulayan Çukurova Ziraat Satış Sonrası Hizmetler Direktörü Erçin Güleryüz; “Bizim başarı kriterlerimizin ilki, makineyi ne kadar sürede faal hale getirdik ve bu işi tek seferde mi yaptık? Eğer bunun cevabı tek seferde ve öngörülen standart zaman içerisinde yaptık ise evet, bu bizim en önemli başarı kriterimizdir.” diyor. Müşterilerine profesyonel hizmet sağlayabilmek için servis ekibini düzenli eğitim programlarına tabi tuttuklarını belirten Erçin Güleryüz ile satış sonrası hizmetlerde müşterilere sundukları destekleri konuştuk.

 

 

Çukurova Makina'nın satış sonrası hizmetlere yaklaşımı nedir? Şirket organizasyonunda SSH nasıl bir yere ve öneme sahip?

Satış sonrası, iş makineleri sektörünün temeli, iskeletidir. Dik duruş bu sisteme bağlıdır. Tabi bu temeli besleyen de müşteri odaklı olmaktır. Biz Çukurova olarak, SSH’ımızı müşteri odaklı ve müşteri memnuniyetini üst düzeylere çıkaracak şekilde kurduk ve geliştirmeye devam ediyoruz. Artık müşterilerimizin makine alırken ilk sordukları, servis ve yedek parça ağının yaygınlığı ve kalitesi. Dolayısıyla hızlı ve kesin çözümlerle müşterinin yanında olabilmek önemli.

SSH yapılanmanızla ilgili bilgi verir misiniz?

Biz müşterilerimize bir şeyler satmaya çalışan bir firma değiliz. Biz onların doğru ihtiyaçlarını belirleyip, ihtiyaçlarını gideren bir firmayız. Zaten sloganımız, “Güvenilir Çözüm Ortağınız” şeklinde. Ekibimizi, gerek teknik gerekse yedek parça satış anlamında doğru çözümler üretebilecek eğitimlerle sürekli olarak donatıyoruz. Bunu yaparken mümessili olduğumuz yabancı ve yerli kuruluşlardan ve yurt içindeki uzman kuruluşlardan da destek alıyoruz. SSH olarak çözüm üreten bir ekip yapılanmamız var.

Çukurova, satış sonrası hizmetlerde müşteri memnuniyeti konusunda neler yapıyor? Rekabet ortamında farklılığınızı nasıl ortaya koyuyorsunuz?

Müşteri memnuniyeti, bizim için tek kriter. Sormak ve dinlemek çok önemli. Biz sürekli müşterilerimize beklentilerini, bizim bu beklentileri ne ölçüde karşıladığımızı soruyor ve onları dinliyoruz. Makinenin satış görüşmesinden teslimatına, verilen servis hizmetinin kalitesinden fiyatlarımıza, yedek parça bulunabilirliğimizden tedariğimize her ayrıntıyı sormaya çalışıyoruz. Sonrasında tüm talepleri ortak bir hatta birleştirip, aksiyon alıyoruz. Her geçen dakika, kendimizi bu yönlerde daha iyi olmak yolunda geliştiriyoruz.

Son kullanıcıya yönelik ne tür bilgilendirme yapıyorsunuz? Sizce son kullanıcı makine ve ekipman konusunda ne kadar bilgili?

Makine teslimatı sırasında kullanıcıya, makineyi en ekonomik ve yüksek performansta nasıl kullanması gerektiği konusunda bilgiler veriyoruz. Müşterilerimiz makineleri genel hatlarıyla tanıyor, biz sadece makineyi daha verimli kullanabilmesi için ayrıntıları gösteriyoruz. Daha sonra yaptığımız her ziyaretimizde makinelerin etrafında dolaşarak genel kontrollerini yapıyoruz. Eğer kullanımla ilgili bir sıkıntı görürsek, gerekli yönlendirmeleri tekrar yapıyoruz.

Röportajın devamı, Makina Market dergisinin Ekim sayısında....

Fotoğraflar

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER