'Temel stratejimiz, hızlı balık olmak'

02 Aralık 2015 Çarşamba - 09:45
Kategori: Röportaj

PAYLAŞ

Hasel A.Ş. Satış Sonrası Hizmetler Müdürü Bekir Sarıyaprak
Hasel A.Ş. Satış Sonrası Hizmetler Müdürü Bekir Sarıyaprak

Satış sonrası hizmetlerde, teknisyenlere verdikleri eğitim sayesinde noktasal tespit yapabildiklerini söyleyen Hasel A.Ş. Satış Sonrası Hizmetler Müdürü Bekir Sarıyaprak, SSH kalitesinin, satışları artırma ve büyüme stratejisinde büyük rol oynadığını belirtiyor.

Linde forklift, Terex kazıcı-yükleyici ve mini ekskavatörlere ilave olarak, portföyüne büyük tonajlı, paletli Kobelco ekskavatörleri de ekleyen Hasel A.Ş, iş makinesi pazarındaki hedeflerini büyütüyor. Makine satışının yanı sıra kirlama ve 2. el satış konusunda da hizmet veren Hasel, satış sonrası hizmetlerdeki anlayışı ile de öne çıkıyor. Özellikle teknik servis eğitimleri, yedek parça stoğu ve gezici servislere yatırım yaparak bu alandaki faaliyetlerini genişleten Hasel, sadece satış değil, satış sonrası hizmetlerde de müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutmayı amaçlıyor. 2014 yılında Kobelco ile distribütörlük anlaşması imzalayarak uzun bir aradan sonra Kobelco’yu yine Türkiye pazarına getiren Hasel'in Satış Sonrası Hizmetler Müdürü Bekir Sarıyaprak ile satış sonrası hizmetlerin önemini ve bu doğrultuda müşterilere sundukları destekleri konuştuk.

 

Hasel A.Ş ‚nin satış sonrası hizmetlere yaklaşımı nedir? SSH yapılanmanızla ilgili bilgi verir misiniz?

Hasel A.Ş olarak, şu anki satış sonrası hizmetler konusunda büyük şehirlerde organizasyonlarımız mevcut. İstanbul, İzmir, Ankara, Gaziantep, Adana, Antalya, Diyarbakır, Trabzon ve Samsun’da yetkili servislerimiz var. Ana ağırlıklı merkezlerimiz ise İstanbul, İzmir, Ankara ve Adana. Aynı zamanda yoğunluğun daha az olduğu bölgeler için de hazırlıklarımızı tamamladık. Türkiye genelinde, yaklaşık 16 noktada yetkili servisimiz mevcut. Yetkili servislerimizi seçerken bu servislerin geçmişte iş makinelerine benzer ürünlerde çalışıp çalışmadıklarını göz önüne aldık. O bağlamda inanıyoruz ki şu an için çözemeyeceğimiz hiçbir problem yok. Bunda, Hasel'in geçmiş yapısı ve şu anki mevcut yapısı da çok büyük avantaj sağladı. Türkiye distribütörlüğünü yaptığımız Japon menşeli Kobelco makineler, kullanımı kolay, çalışma şartlarına çok rahat adapte olan, sağlam ürünler. Bir yıllık süreç içerisinde satmış olduğumuz makinelerin hiçbirinde problem meydana gelmedi. Bu, bizim için büyük avantaj sağlıyor. Kobelco, hem teknolojisi hem de kolay kullanımı ile iyi bir marka. Ayrıca yakıt teknolojisi açısından da avantajlı. bu teknolojiler sayesinde müşterimize çok ciddi artılar sağlayabiliyoruz. Kobelco makineler, akıllıca ve çok iyi düşünelerek tasarlanmış ürünler; Japonlar zaten mühendisliğe çok önem veriyorlar; en ufak bir problemi 20 kişiyle konuşabiliyorsunuz. Kobelco için artı değer sağlayan yapı bu. Ayrıca satış sonrası hizmetlerde çok ciddi yapılanmaları var. Biz de onlardan gerekli desteği alıyoruz. Türkiye yapılanmamızı kurarken, farklı formasyonlardan ve firmalardan gelen arkadaşları bir araya getirip bu yapılanmaya entegre ettik.

Şirket organizasyonunda SSH nasıl bir yere ve öneme sahip?

Hasel A.Ş, piyasayı çok iyi bilen, piyasanın taleplerini çok iyi takip edebilen ve bu taleplere uygun koşullarla cevap verebilen çok tecrübeli bir firma. Bir ürünün ana servisi için genelde piyasada algı çok pahalı olduğu yönündedir. Müşteriler, hem ucuz hem de kaliteli hizmet almak istiyor. Biz de bu yaklaşımla hareket ediyoruz. Kaliteli yedek parça ve servis hizmetini uygun fiyatlarla müşterimize sunuyoruz. Yetkili servis personelleri, firma tarafından ürüne özel olarak eğitildiği için en doğru müdahale ile sorunlara kesin çözümler sunabilecek yegane kişiler. Aynı yaklaşımla orijinal yedek parça da uzun ömürlü çözümler için tek çare. Şu anda verdiğimiz eğitimler sayesinde noktasal tespit yapabilecek hale geldik. Satış sonrası hizmetlerde kalite olmadan ne makine satabiliriz ne de bu işi büyütebiliriz. Satış sonrası hizmetleri, satışın vazgeçilmezi, hatta satışla paralel yürümesi gereken bir birim olarak algılıyoruz.

Hasel, satış sonrası hizmetlerde müşteri memnuniyeti konusunda neler yapıyor? Rekabet ortamında farklılığınızı nasıl ortaya koyuyorsunuz?

Hasel olarak, satış sonrası hizmetlerde bakımların önemli bir parametre olduğunu bilerek bu işe başladık. Bu kapsamda bakım anlaşmaları konseptini oluşturduk. Şu anda müşterilerimize sunduğumuz Kobex (bakım anlaşması sistemi) bakım anlaşmalarımız var. Bu bakım anlaşması sistemiyle makinelerin düzenli bakımlarını belli ücretlerle sözleşmeler üzerinden otomatik olarak gerçekleştiriyoruz. SSH için Kobex önemli bir artı. Çünkü bu sistem sayesinde makineleri sürekli takip edebiliyoruz. Dolayısıyla makinelerde oluşabilecek farkları anında görme şansımız var. Öte yandan yetkili servislerimiz için eğitim programlarımız mevcut. Japonyadan gelen mühendislerle, eğitimlerimizi gerçekleştiriyoruz.

SSH faaliyetlerini etkileyen en önemli faktörler nelerdir?

Makinelerin düzenli olarak bakımları yapılıyor

İnsan. Sonuçta SSH dediğimiz iş, insan üzerinden yürüyor. Teknisyenler, operatörler ve formenler bu işin muhatapları. İnsanın ruhsal durumu, düzgün bir ortamda çalışıyor ve kendini iyi hissediyor olması bizim için çok önemli. Bir ustamızda problem hissediyorsak otururuz ona koçluk yaparız, işin daha iyi hale gelmesi için konuşur, tartışırız. Böyle olunca da çözümler hızlı oluyor. Müşteri çok sinirli olabilir ama onu bir şekilde sakinleştirip ortak noktayı bulabiliyorsak ve problemi çok hızlı çözebiliyorsak pratik anlayışımızı gerçekleştirmiş oluyoruz. Satış sonrası hizmetlerde temel startejimiz hızlı balık olmak.

Müşterinin SSH'dan memnuniyeti ya da memnuniyetsizliği, makine satışlarında ne kadar etkili oluyor?

SSH’da yaşanacak büyük ve çözülemeyecek problemler ya da uzun süre yedek parça beklenmesi, satışları etkiler. Çünkü bunlar müşterilerin zihninde çok fazla kalıyor. Bunun sonucu olarak müşteri yeni makine alımlarında bunları göz önünde bulunduruyor. Makine çok fazla arıza yapmaya, sık durmaya başladığında müşteride ciddi bir soru işareti uyandırıyor.

Röportajın devamı, Makina Market Aralık sayısında...

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER