Yeni yatırımlar, avantajlı kampanyalar

27 Mayıs 2016 Cuma - 15:30
Kategori: Röportaj

PAYLAŞ

Soldan Sağa: SİF İş Makinaları Yedek Parça Müdürü Levent Şendurgut ve SİF İş Makinaları Servisler Müdürü Atıl Özbek
Soldan Sağa: SİF İş Makinaları Yedek Parça Müdürü Levent Şendurgut ve SİF İş Makinaları Servisler Müdürü Atıl Özbek

Türkiye iş makineleri sektörünün öncü firmalarından STFA Yatırım Holding grup şirketlerinden SİF İş Makinaları, Satış Sonrası Hizmetler departmanına daha fazla odaklanarak bu alandaki yatırımlarını artırıyor. Ankara ve Bursa'daki merkez yapılanmaları ve Türkiye genelindeki 35 yetkili servisi ile müşteri memnuniyetini artırmayı hedefleyen firma, 2017 yılında İstanbul'daki merkez yapılanmasını Avrupa Yakası'na kurmaya hazırlanıyor

Türkiye genelindeki 35 servis noktası ve Usta Mobil araçlarıyla müşterilerine satış sonrası hizmetler konusunda destek veren SİF İş Makinaları, orijinal yedek parça stoğu, eğitimli teknik elemanları ile de bu desteği tamamlıyor. Müşteri odaklı yaklaşımı ile müşterilerinin memnuniyetini her şeyin üstünde tutan SİF İş Makinaları, servis ve yedek parça konusunda müşterilerine sunduğu kampanyalarla da dikkat çekiyor. Makinelerinin kalitesine olan güvenin bir sonucu olarak 2016 yılı başından itibaren tüm 3CX, 4CX ve 5CX model kazıcı-yükleyici satışlarında standart olarak sunulmaya başlanan 3 yıl 4500 saat garanti hizmeti ile SİF İş Makinaları, sektördeki bu ilk ve tek uygulama ile müşterinin maliyetini azaltıyor ve 3 yıl boyunca içlerinin rahat olmasını sağlıyor. Yine kazıcı-yükleyicilerde ve teleskobik yükleyicilerde geçen yıl uygulanmaya başlanan 500 saatlik bakım aralığı uygulaması ile de yine müşterilerine maliyet ve zamandan tasarruf sağlamaya devam ediyor. SİF İş Makinaları Servisler Müdürü Atıl Özbek ve Yedek Parça Müdürü Levent Şendurgut ile bir araya gelerek SİF İş Makinaları'nın satış sonrası hizmetler yapılanmasını, SSH'ın şirket organizasyonundaki yerini ve bu konudaki yeni yatırımlarını konuştuk.

SİF İş Makinaları'nın satış sonrası hizmetlere yaklaşımı nedir? Şirket organizasyonunda SSH nasıl bir yere ve öneme sahip?

Atıl Özbek: SİF İş Makinaları olarak 2014 yılı itibariyle satış sonrası hizmetlere daha fazla yatırım yapmaya başladık ve bu yatırımlarımız artarak devam edecek. Bu da SİF İş Makinaları’nın satış sonrasına olan konsantrasyonunun artmasının bir sonucu. Müşteriler artık, marka fark etmeksizin, son teknolojiyi kullanmaya çalışıyorlar. Makinelerden daha fazlasını bekliyorlar; daha fazla verimlilik, daha fazla güvenilirlik, daha fazla performans. Bu da tüm üreticilerin benzer teknolojileri kullanarak görüntüde de olsa benzer makinalar üretmelerine neden oluyor ve müşterilerinizin gözünde farklılaşabileceğiniz en önemli nokta hizmetle oluyor. Biz de bu farkındalıkla hareket ederek müşterilerimizi memnun etmek için ürün destek ve satış sonrası hizmetler anlamında sürekli çalışıyoruz. Satış sonrasında her zamanki hedefimiz hızlı ve kesin çözüm sunmak.

SSH yapılanmanızla ilgili bilgi verir misiniz?

Levent Şendurgut: Satış sonrası hizmetlerde en önemsediğimiz nokta, hem yedek parçada hem de satış ve servis tarafında müşteri memnuniyetini sağlamak. Bunun için yaygın yetkili servis ağımızı oluşturduk. SİF, 2014 yılında Ankara Merkez Servis binasını açtı. Orada yedek parça depomuz ve satış organizasyonumuz mevcut. 2015 yılında da Bursa’daki şubemizi açtık. Önümüzdeki yıllarda İstanbul’un hem Anadolu Yakası'nda hem de Avrupa Yakası'nda benzer yatırımları yapacağız.

SİF İş Makinaları, satış sonrası hizmetlerde müşteri memnuniyeti konusunda neler yapıyor? Rekabet ortamında farklılığınızı nasıl ortaya koyuyorsunuz?

Levent Şendurgut: Satışta da, satış sonrasında da müşteriye daha iyi hizmet verebilmek için SİF'in ortaya koyduğu bir inisiyatif var. 2016 yılı başından itibaren satılan tüm 3CX, 4CX ve 5CX kazıcı-yükleyici modellerimizde 3 yıl 4500 saat garanti standart olarak sunuluyor. Ancak makinanın kalitesine duyulan güvenle sunulabilecek bu avantaj ile sektörde yine bir ilke imza atmış olduk. Bunun yanı sıra, avantajlı bakım paketlerimiz ve servis kontratlarımız var. Müşteri bakımla ilgili 3 yıl 4500 saat koruma sağladığında önümüzdeki yıllarda gerçekleşecek yağ ve filtre fiyat artışından etkilenmeyecek. Çünkü biz ürünü sattığımız gün fiyatımızı sabitliyoruz. Böylece müşteriye; “3 yıl 4500 saat boyunca bize bakımını yaptır ve ödeyeceğin parayı önceden bil. Ekstra bilinmeyen maliyetlerden kaçınmış ol” diyoruz. Bir de kazıcı-yükleyicilerde ve teleskobik yükleyicilerde geçen yıl 500 saat bakım aralığı uygulamasına geçtik. Bu sayede müşteri, 250 saat aralıklı bakımın gerektiği zaman kayıplarından, bakımın azaltılmasıyla ortaya çıkan ilave masraflardan kaçınmış oluyor. Sektörümüzde kazıcı-yükleyicilere ve teleskobik yükleyicilere 500 saat bakım aralığı uygulayan başka bir firma yok. Bu anlamda da tekiz.

Atıl Özbek: 3 yıl 4500 saat garanti vermemiz sadece ürünümüze güvendiğimiz anlamına gelmiyor, bu aynı zamanda satış sonrası kadromuza da güvendiğimiz mesajını veren iddialı bir uygulama. JCB dünyasında da, 3 yıl 4500 saat garantiyi makina beraberinde standart olarak sunan ilk distribütör SİF İş Makinaları.

Son kullanıcıya yönelik ne tür bilgilendirme yapıyorsunuz? Sizce son kullanıcı makine ve ekipman konusunda ne kadar bilgili?

Atıl Özbek: Müşterilerimize yönelik eğitimlerimiz makine teslimatıyla başlıyor. Satış sonrası kadrosunda makine teslimatını yapacak olan teknisyenlerimiz belli. Merkezden sadece o teknisyen ya da mühendislerin teslimatı yapmasını ve eğitimlerde her makinenin bütün hizmetlerinin standart bir şekilde müşteriye anlatılmasını sağlıyoruz. Böylelikle müşteriler, kafalarında herhangi bir soru işareti kalmadan bütün bilgileri almış oluyorlar. Sonrasında da talep eden müşterilere operatör eğitimleri, teknik eğitimler konusunda da destek olabiliyoruz. 

Röportajın devamını, Makina Market dergisinin Mayıs 2016 sayısında okuyabilirsiniz. 

 

 

Yorumlar

Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Giriş Yap

İLGİLİ HABERLER