İnşaat ve iş makineleri sektöründe yaşanan gelişmeleri, 27 yıldır hiç ara vermeden okuyucularına aktaran Makina Market, hala ilk sayıdaki heyecanı ile yayın hayatını sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ ASYA VE AVRUPA TARAFLARI KÖPRÜ YAKLAŞIM AYAKLARI PERI UYGULAMALARI İLE YÜKSELİYOR

1915 ÇANAKKALE KÖPRÜÜ YAKLAŞIM AYAKLARININ İNŞAAT SÜRECİNİN DAHA KOLAY HALE GETİREN PERI, ŞANTİYEDE GÜVENLİK VE MALİYET AÇISINDAN ÇOK BÜYÜK AVANTAJLAR SAĞLIYOR. PERI KALIP SİSTEMLERİ İLE 1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ ASYA VE AVRUPA YAKALARI YAKLAŞIM KÖPRÜSÜ KAZIK BAŞLIKLARI VE AYAK İMALATLARININ YANI SIRA BAŞLIK KİRİŞLERİ İMALATLARI DA TAMAMLANDI.

 

Türkiye’nin mega projelerinden biri olan ve Çanakkale’nin Gelibolu ve Lapseki ilçelerinde inşaatı gerçekleştirilen 1915 Çanakkale Köprüsü’nün Asya ve Avrupa Tarafları Köprü Yaklaşım Ayakları inşaatında PERI kalıp ve iskele sistemleri tercih ediliyor. OVO İnşaat’ın alt yüklenici olduğu iki yakadaki köprü yaklaşım ayakları 16 ay gibi bir sürede tamamlandı.

 

100 YILLIK KULLANIM ÖMRÜNE GÖRE DİZAYN EDİLDİ

Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi, Malkara-Çanakkale Kısmı (1915 Çanakkale Köprüsü Dahil) adlı ana projenin bir kısmı olan 1915 Çanakkale Köprüsü için Asya ve Avrupa Taraflarında Köprü Yaklaşım Viyadüklerinin Ayaklarının İnşaatı tamamlanarak köprü projesinde önemli bir aşama kaydedildi. Yapı 100 yıllık kullanım ömrüne göre dizayn edildi. Paspayı genişlikleri ve donatı miktarları bu amaca uygun olarak projelendirildi. Genel olarak yapının ana malzeme türleri ise; Beton Türü : C45/55 – Donatı Türü: S500 Dayanım.

 

 

DÜNYANIN EN GENİŞ ORTA AÇIKLIKLI KÖPRÜSÜ

Proje kapsamında; 1915 Çanakkale Köprüsü’nün yanı sıra, 2 adet yaklaşım viyadüğü, 4 adet betonarme viyadük, 57 adet köprü (1 adedi ekolojik üst geçit), 31 adet alt geçit, 217 adet çeşitli ebatlarda hidrolik ve hizmet amaçlı menfez, 12 adet kavşak (devlet yolu üzerindekilerle birlikte), 4 adet otoyol hizmet tesisi, 2 adet bakım işletme merkezi, 7 adet ücret toplama istasyonu inşa ediliyor. Tamamlandığında dünyanın en geniş orta açıklıklı köprüsü olacak 1915 Çanakkale Köprüsü’nün orta açıklığı 2023 m’dir. 2 x 3 şeritli olacak köprüde, yükseklikleri 318 m’ye ulaşan çelik ayaklar ve toplam 4608 m uzunlukta asma tabliye ve viyadükler inşa ediliyor.

 

OVO İNŞAAT İLE KALIP İSKELE TEDARİKÇİ İŞBİRLİĞİ KURULDU

Proje kapsamında yapılan Asya ve Avrupa yakasındaki köprü yaklaşım ayakları için alt yüklenici olan OVO İnşaat ile kalıp iskele tedarikçi işbirliği kuruldu. Bu kapsamda yapılacak olan pier ayakları için kalıp, tırmanır sistemler, erişim merdivenleri, demirci iskeleleri ve başlık altı ağır yük kuleleri tedariği sağlandı. Kazık başlığı temelleri için 6 set TRIO Panel Kalıbı, pier ayaklarının imalatı için 15 set VARIO VT 20 Perde Kalıbı, 15 set CB ve SCS  tırmanır platform, başlık kirşlerinin imalatı için 4 set PERI UP İskele Sistemi, başlık kirişi imlatı için 1 set TRIO perde kalıbı ve 1 set VARIOKİT açılı/eğimli perde kalıbı, yaklaşım ayaklarındaki VARIO VT 20 Perde Kalıp Sistemine ve başlık kirişlerine erişim için 20 set PERI UP Merdiven Kulesi, ayaklardaki donatılandırma işleri için 6 set PERI UP Flex Demirci İskelesi kullanıldı.

 

 

PERI İSKELE VE KALIP SİSTEMLERİ İLE BAŞLIK KİRİŞLERİ İMALATLARI TAMAMLANDI

1915 Çanakkale Köprüsü imalatlarına uygun olacak, sıralı bir şekilde PERI kalıp sistemleri ile yaklaşım köprüsü kazık başlıkları temelleri ve ayak imalatları tamamlanırken, bununla birlikte PERI iskele ve kalıp sistemleri ile başlık kirişleri imalatları da tamamlandı. Müşavir ve işveren kontrol süreçleri de göz önüne alındığında; TRIO Kalıp Sistemi seti ile ortalama 4 Günde 1 temel imalatı tamamlandı. VARIO Kalıp Sistemi seti ile ortalama 10 günde bir 4 metrelik elevasyon perdeleri döküldü.

OVO İnşaat San. Tic. Ltd. Şti. Proje Müdürü Rıza Karsu

 

PERI İLE HIZLI VE KALİTELİ ÇÖZÜMLER

OVO İnşaat San. Tic. Ltd. Şti. Proje Müdürü Rıza Karsu, PERI ile birlikte projedeki zorlukları aştıklarını belirtti. Karsu sözlerine şu şeklilde devam etti: “Müşteri açısından özellikle önemli olan kısım kurulum hızı ve malzeme deplase hızı oluyor. Diğer taraftan projede özellikle ağır yük iskelesi imalatında zorluklar mevcutken Avrupa yakası tarafında iskelenin bir kısmı eğimli olan ve üzerinde başka bir imalata ait filizlerin bulunduğu ankraj gövdesine basıyordu. PERI ve OVO teknik kadroları yerinde inceleyip rölöve alarak ayak yerleşim detaylarını projeye işlediler ve zorluk çözüldü. İskele dayanım ve dizayn parametreleri için işveren DLSY dizayn ekibi ile bir çok kez teknik toplantı organize edilerek detaylar netleştirildi. VARIO Perde Kalıp Sistemi, Tırmanır platform, PERİUP ağır yük iskelesi, VARIOKİT perde kalıbı ve TRIO Panel Kalıp Sistemi hesaplarında da idare onayına sunularak ve önden onay alınarak imalat devam ettirildi. İmalatın türü nedeni ile sistem kalıp gerekiyordu ve bu sebeple İş programını yakalamak, kurulum hızı ve malzeme deplase kolaylığı elde etmek ve imalatın kalite gereksinimleri nedeni ile PERI tercih edildi. OVO, PERI Kalıp ve İskeleleri’nden proje süresince gerekli teknik, uygulama ve kurulum desteğini aldı. Asıl işverenin bütün taleplerini de PERI firmasına ileterek tüm revizyonları gerçekleştirdi. İşverenin kalıp sistemlerine onay vermesi ile birlikte imalata başlanmasına izin verildi. Bu süreçte herhangi bir sıkıntı yaşanmadan, işin kalite standartları gereği ana işverenin tüm talepleri yerine getirildi”

 

Proje: 1915 Çanakkale Köprüsü Asya ve Avrupa Tarafları Köprü Yaklaşım Ayakları İnşaatı

Yer: Çanakkale

Alt Yüklenici: OVO İnşaat San. Tic. Ltd. Şti.

Proje Müdürü: Rıza Karsu

İnşaat Süresi: 16 Ay

Servis: PERI Bursa Bölge Müdürlüğü

Total
0
Shares
Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ÖNCEKİ HABER

TÜRKİYE MÜTEAHHİTLER BİRLİĞİ,  İNŞAAT SEKTÖRÜ ANALİZİNİ AÇIKLADI

SONRAKİ HABER

DOĞRU ENERJİ ÇÖZÜMÜ, GÜVENLİ OPERASYON

BENZER HABERLER
Total
0
Share