2021 yılından itibaren global ölçekte faaliyetlerini önemli ölçüde genişleten Zoomlion, Türkiye yapılanmasıyla da gelecek yıllara önemli yatırımlar vaat ediyor. Marka tarafından Türkiye’de şu ana kadar 6 bölge müdürlüğü açılışının yapıldığını ve yapılanmanın gelecek yıllarda da artarak devam edeceğini bildiren Zoomlion Türkiye Genel Müdürü Abdukeyyum Abduwaki, “Stratejik konumu ve tedarik zincirindeki önemiyle Türkiye’de, akıllı fabrika yatırımımıza başlıyoruz” diyerek Zoomlion’un geçmişten günümüze attığı adımlar hakkında detaylı açıklamalarda bulundu.
Çin menşeili Zoomlion 2021 yılındaki globalleşme adımlarıyla tüm dünyada önemli pazar hacmine ulaştı. Markanın yaptığı yeni girişimler sektörel olarak ilgi odağı oluyor. 2023 yılında 65’yakın ülkede genel merkezi bulunan Zoomlion, Türkiye pazarını stratejik olarak önemsiyor. Zoomlion’un üretiminde 101 ürün kategorisi ve 756 ürün modülü bulunduğuna dikkat çeken Zoomlion Türkiye Genel Müdürü Abdukeyyum Abduwaki, Şimdiye kadar Türkiye pazarına 3 binden fazla ürün teslim ettiklerini söyledi. Ayrıca Abduwaki, Türkiye pazarının uygun şekilde tamamlandıktan sonrada yeni ürünlerin getirileceği haberini de duyurdu.
Zoomlion’ın globalleşme adımları
Globalleşmenin, Zoomlion’ın en önemli stratejilerinden birini oluşturduğunu belirten Zoomlion Türkiye Genel Müdürü Abdukeyyum Abduwaki, “2000 senesinde başladığımız çalışmalarla bugün 23 yıllık bir birikim elde ettik. Zoomlion’ın globalleşmesi bazı adımları oluşturuyor. İlk adım; uluslararası ticaret anlamında Çin’deki ofisimizi kurarak başladı. 2006 yılından itibaren ülkelere bayi ağımızla yayılım gerçekleşti. Zoomlion’da bayi ve distribütörlüklere, kendi ekibini yerleştirmeye başladı. Buradaki önemli olan husus, servis ekipmanlarımızın yurt dışına çıkışının sağlanması oldu. Diğer bir önemli adımı 2020 yılında attık ve yeniden kendi globalleşme stratejimizi belirledik. 2021 yılını ise Zoomlion olarak ‘globalleşmenin yeni başlangıcı’ olarak adlandırıyoruz. Bu süreçte 3 tane stratejimiz bulunuyor. Birincisi; havalanma ya da kendi içimizde yerleşme stratejisi, ikincisi noktadan noktaya stratejimiz, üçüncüsü ise dijitalleşme. Globalleşme sürecimizde yurt dışından makine alımı ve tedarik sürecimiz de etkili oldu” sözlerini kaydetti.
“2 yıl içerisinde 2000’den fazla kendi servis noktamızı kurmayı amaçlıyoruz”
Çin merkezli kurulan Zoomlion’un ilk yurt dışı satın almasını 2002 yılında gerçekleştiğini kaydeden Abdukeyyum Abduwaki, süreç hakkında önemli bilgiler paylaştı. Abduwaki, “İlk yurt dışı operasyonumuzu 2002 yılında İngiltere’de çalışmalarını sürdüren Powemol firmasını satın alarak gerçekleştirdik. Bu satın almanın ardından hedeflerine devam eden Zoomlion, 2008 yılında Almanya’da ve daha sonra ise İtalya’daki şirket satın alımlarıyla bu sürece devam etti. Yurt dışındaki satın alımlarımızı öncelik verdiğimiz şartlarımıza göre planlıyoruz. Bu satın almalar ile şirketimiz belirli bir aşamaya geldi. Fakat bu süreç 2021 ile büyük bir değişime uğradı. Çünkü biz 2021 yılında Zoomlion olarak globalleşmenin yeni başlangıcını tamamladık. Bir sonraki hedefimiz 2023 yılının sonuna kadar 65’e yakın ülkeye Zoomlion şirketinin kurularak kendi personelimiz ile direkt olarak satış ve servis hizmeti verme hedefimiz bulunuyor. Bu hedef doğrultusunda Zoomlion şu anda 65’e yakın ülkede direkt satış hizmeti sunuyor. Önümüzdeki 2 yıl içerisinde 2000’den fazla kendi servis noktamızı kurmayı amaçlıyoruz. Bu amaçla birlikte global ölçekte önem arz eden ülkelerde tedarik zincirimizi de oluşturacağız” dedi.
Zoomlion kendi global sistemini oluşturuyor
İş makinesi sektöründe daha fazla gelişebilmek için kendi yöntemlerini geliştirdiklerine dikkat çeken Abdukeyyum Abduwaki, “İş makinesi sektöründe yaklaşık 100 yıldır oturan bir sistem bulunuyor. Biz bu sisteme konumlanmanın bizi daha fazla uğraştıracağını hesaplayarak, 2020 yılında kendi yeni global sistemimizi kurduk. Kendimizi geliştirirken önceliğimiz müşterilerimizle direkt kontak kurmak. Yani müşterilerin sesine odaklanmak. Böylece müşterilerimiz ile şeffaf bir iletişim kurabiliyoruz. Bir diğer önemli konu ise bulunduğumuz ülkelerdeki distribütör değişiklikleri istikrarsızlığa neden oluyor ve bu değişim; müşteri memnuniyetsizliğini ortaya çıkarıyor. Biz bunun önüne geçmek için Zoomlion’un Çin merkezine bağlı yeni ülke müdürlüklerini açtık. 2020’de başlayan bu sistemimiz, müşteri memnuniyeti garantisiyle kendini ispat etti” ifadelerini kullandı.
“Türkiye’de yapılmayan çok fazla proje var”
Zoomlion, dünya genelinde uyguladığı yeni yönetim sistemiyle iş makinesi sektörlerinde güçlü pazar konumlarını elde etmeyi başarıyor. Oluşturulan yeni düzen Türkiye şartlarına da uyum sağladı. Markanın Türkiye’deki güçlü ivmesinin ciro bazında da artarak devam ettiğini bildiren Abdukeyyum Abduwaki, “Önümüzdeki dönemde Türkiye yapılanmamız daha fazla güçlenerek merkeze önemli bir destekte sağlamış olacak. Şirket olarak yurt dışına açıldıktan sonra her ülkede global üretime adapte kendi dijital sistemimizi kurduk” diyerek sözlerine şu şekilde devam etti: “Tüm global pazarda, bu sistemle 24 saat hizmet sağlıyoruz. Böylece hızlı bir şekilde ülke veya bölgeye göre stratejimizi değiştirebiliyoruz. Ürünlerimiz bu şekilde pazara daha hızlı adapte olabiliyor. Türkiye pazarının geleceğini çok iyi görüyoruz. Büyük bir genç nüfusa sahip olan Türkiye’de yapılmayan çok fazla proje var. Türkiye konum itibariyle stratejik bir öneme sahip. Zoomlion olarak Türkiye’nin stratejik bir pazar olduğunu düşünüyoruz. Türkiye genelinde 6 bölgede müdürlüklerimizin açılışını gerçekleştirdik. Amacımız 2024 yılına bölge müdürlüklerimizin kapasitesini 15’e çıkarmak. Bu gelişmelerin ışığında satışlarımıza tabii ki artırmayı hedefliyoruz.”
Ürün gamı Türkiye’de genişlemeye devam edecek
Çin merkezli iş ve inşaat makinesi üreticisi Zoomlion, geniş bir ürün gamıyla hizmet sağlıyor. Ürün gamı ve markanın Türkiye’deki konumu hakkında bilgilere aktarmayı sürdüren Abduwaki, “Zoomlion, genç bir ürün ailesine sahip olurken toplam 13 ülkede 101 ürün kategorisi ve 756 ürün modülü bulunuyor. Türkiye’ye bu ürün grubumuzun az bir kısmını sunuyoruz. Türkiye’deki pazarımızı uygun şekilde tamamladıktan sonra yeni ürünlerimizi de getirmeye devam edeceğiz. Bundan birkaç sene sonra da satışlarımızın yükseleceğini ümit ediyoruz ve hedefliyoruz. Türkiye pazarına 2023’te 3 binden fazla ürün teslim ettik. Çin’in kendi başlattığı kuşak projesiyle 2021’de yurt dışında sattığımız ürünlerin yüzde 80’i Doğu pazarlarından elde edildi. Bu projenin kapsadığı ülkeler büyük avantajlar elde ediyor” sözleriyle markanın gelişimindeki devamlılığa vurgu yaptı.
“Teknolojik yatırımlarımıza yoğunlaşıyoruz”
Zoomlion içten yanmalı makinelerin yanında alternatif yakıt teknolojisinin de kullanımı için Ar-Ge çalışmalarına devam ediyor. Bu kapsamda hidrojenle çalışan iş makineleri konusunda da önemli yatırımlar yapılıyor. Zoomlion’un sadece hidrojen ve elektrik konusunda değil, makineyi daha teknolojik yapma tarafında da birikimler elde ettiğini söyleyen Abduwaki, “Teknoloji yatırımlarımızı hem üretim sahalarımızda hem de makinelerimizde yoğunlaştırıyoruz. Ürünlerin akıllı makineler haline gelmesi Zoomlion tarafında 2014 yılında başladı. O zaman 4G teknolojisiyle çalışan makineler, 5G’ye de uyumlu olacak şekilde güncellenmeye devam ediyor. Akıllı sistem dahilinde ürünlerin birbirine bağlanabilme özelliği kullanılıyor. Birbirine bağlanan makineler, daha az yakıt ve daha az enerji harcıyor. Bu akıllı yapılanmayı bir örnekle açıklayacak olursak: Beton, üretildikten sonra mikser gelip beton santralinden betonu alıyor. Şantiyeye gelen beton, pompa vasıtasıyla hızlandırılıp yavaşlatılıyor. Zoomlion bu süreçleri, otomatik olarak kendisi algılıyor ve hamle yapıyor. Bu sistemde tüm bu süreç, makinelerin birbirini sensörler aracılığıyla takip ederek, tamamlamasından oluşuyor. Sadece beton ekipmanları değil diğer ürünlerde birbirine bağlanıyor” sözleriyle yeni teknolojik girişimlerin detaylarını aktardı.
Akıllı üretim fabrikası yatırımı, Türkiye’de yeni bir soluk yaratacak
Abdukeyyum Abduwaki, Zoomlion’un Çin’de yer alan akıllı üretim fabrikasının 100 bin metrekarede en yeni teknolojiler ile faaliyetlere devam ettiğini belirtti. Fabrikanın üretim şehri olarak adlandırıldığını ve 300’den fazla üretim hattının bulunduğuna dikkat çeken Abduwaki, fabrikada her 6 dakikada bir ekskavatör, her 18 dakikada bir mobil vinç ve her 30 dakikada ise bir beton pompası üretildiğini söyledi. Yeni akıllı üretim fabrikasındaki üretimin yüzde 70’inin robotlar tarafından yapıldığını da sözlerine ekleyen Abduwaki, ayrıca akıllı fabrika yatırımını Türkiye’ye de taşıyarak, İstanbul ve Ankara’da üretime geçileceği haberini duyurdu.