İnşaat ve iş makineleri sektöründe yaşanan gelişmeleri, 27 yıldır hiç ara vermeden okuyucularına aktaran Makina Market, hala ilk sayıdaki heyecanı ile yayın hayatını sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

Alternatif yakıtların geleceği

Elektrikli makineler, inşaat ekipmanı pazarının yaklaşık %0.25’ini temsil ediyor. Off-Highway Research’ün tahminlerine göre; 2021’de dünya çapında 2-3 bin arasında elektrikle çalışan inşaat makinesi satıldı. Pazar, geçen yıl neredeyse 1,3 milyon adetlik rekor bir seviyeye ulaştı.

Çok az sayıda üreticinin ticari olarak satılan elektrikli makinesi var. Ancak üreticilere ek olarak, geleneksel dizel makinelerini elektrikli tahriğe dönüştüren çok sayıda bayi ve firma bulunuyor. Bu duruma örnek olan markalardan birisi Volvo’nun çoğunluğunu satın aldığı Electric Special Technics oldu. Benelüks’te bulunan şirket, Limach markası altında elektrikli ekipman sunuyor. Benzer faaliyetlerde bulunan şirketlere ilişkin örneklerden bazıları Almanya ve İskandinavya’da bulunuyor. Batı’da ise ticari olarak satılan elektrikli makineler, kompakt ekskavatör ve yükleyici olma eğiliminde ilerliyor. Elektrikle çalışan makineleri ekonomik olarak çekici hale getirmenin tek yolu pil maliyetini azaltmak, bu da daha küçük ekipmana odaklanmak anlamına geliyor. Ancak bu, daha büyük ekipmanların elektriklendirilemeyeceği anlamına gelmiyor. Çin’de elektrifikasyonun ana itici gücü, orta boy lastikli yükleyiciler oldu. Tipik olarak 220 HP/165 kW dizel motora sahip olacak makinelerin şarj altyapısı için ekonomik olarak uygun olacak yerler; madenler ve taş ocakları. Dünyanın her yerinde elektrikli ekipmanların kullanıldığı madenler var. Örneğin tramvay/tren teknolojisi havai enerji hatları ve pantograf sistemi, madenlerin yerleşim düzeninin yıllarca sabit kaldığı gerçeğine dayanıyor. Dolayısıyla buna yatırım yapmak için ekonomik argüman artıyor. Büyük ekipmanlarda yakıt hücreleri veya yanmalı motorlar için hidrojen daha iyi bir çözüm olabilir. Yakıt, sabit şarj altyapısına ihtiyaç duymak yerine taşınabilir olmalı.

Geçiş ne kadar sürecek?

Sektör, dizel motorlara geçişin henüz ikinci veya üçüncü yılında. Alternatif yakıtların benimsenmesi mümkün ancak yolculuğun ne kadar süreceği bilinmiyor. İklim değişikliğiyle mücadele konusunda toplumsal baskı ve hükümet zorlamaları mevcut ancak bu baskılara rağmen fosil yakıtlardan tamamen uzaklaşmak onlarca yıl alacak. Yalnızca makineleri elektrikliye çevirmek değil, bu gücü sıfır karbon emisyonlu yenilenebilir enerjiden üretmek gerekiyor. Tarihte ilk içten yanmalı motorlu arabaların piyasaya sürülmesinden 70 yıl sonra bile dünyanın bazı kısımlarında buhar gücünün daha güvenilir olduğu düşünülüyordu. Bu düşünce fosil yakıtlardan uzaklaşmak içindi.

Total
0
Shares
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ÖNCEKİ HABER

Borusan Cat, Tosyalı Harsco’ya NFT hediye etti

SONRAKİ HABER

JCB, yüksek teknolojili hidrojen yanmalı motorlar geliştirmek için yola çıktı

BENZER HABERLER
Total
0
Share