İnşaat ve iş makineleri sektöründe yaşanan gelişmeleri, 27 yıldır hiç ara vermeden okuyucularına aktaran Makina Market, hala ilk sayıdaki heyecanı ile yayın hayatını sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

Borusan Cat, proaktif iş anlayışı ile altın yılını yaşıyor

Borusan Cat, operasyonlarını yürüttüğü 6 ülkede toplam cirosunsu 1 milyar dolar seviyesine çıkardı. 2021’in Borusan Cat tarihinin en iyi yılı olduğuna dikkat çeken İcra Kurulu Başkanı Özgür Günaydın, “Yaptığımız her şey, müşteri başarısı ve daha iyi bir dünya için çözüm üretmek amacıyla yapılıyor” dedi. Bu süreçte dijital dönüşüme de önem verdiklerini belirten Günaydın, iş sahalarının sürdürülebilirliğini sağlayan ve müşterilerine değer katan proaktif iş anlayışı B’Daha’yı hayata geçirdiklerini söyledi.

Borusan Cat İcra Kurulu Başkanı Özgür Günaydın, sektörel yayın temsilcileriyle bir araya geldi. Günaydın, online olarak gerçekleştirilen toplantıda Borusan Cat’in yatırımları, 2021 yılındaki çalışmaları ve dijital dönüşüm yolculuğu hakkında değerlendirmelerde bulundu.

Özgür GÜNAYDIN – Borusan Cat İcra Kurulu Başkanı
“Mermer sektöründe liderliğimizi sürdürüyoruz”

2021’in Borusan Cat’in tarihinin en iyi yılı olduğuna dikkat çeken İcra Kurulu Başkanı Özgür Günaydın, “Hedeflerimizi önceden planladığımız için 2021 yılındaki başarımız, sürpriz olmadı. Türkiye’deki kur hareketliliği ile operasyonumuzu sürdürdüğümüz lokasyonlarda yaşanan olumsuz gelişmelere rağmen 2021 yılını hedeflerimizin üstünde kapadık. Operasyonlarımızı yürüttüğümüz 6 ülke toplamında ciromuzu yaklaşık 1 milyar dolar seviyesine çıkardık. Operasyonlarımızın yüzde 35-40’ını maden, yüzde 30-35’ini inşaat, yüzde 20-25’ini ise enerji sektörü oluşturuyor. 2021 yılında da mermer sektöründe liderliğimizi sürdürüyoruz. Türkiye’de 2021 yılında 2020 yılına göre iş makineleri yüzde 11 daha az çalıştı. Buna rağmen Borusan Cat olarak müşteri destek işini yüzde 33 büyüttük. Şirketimiz, yedek parça serviste yüzde 45 büyürken, Kazakistan’da yüzde 28, Rusya’da ise yüzde 20 büyüdü. Türkiye merkezli olup yurtdışı operasyonu olan şirketler arasında Türkiye’de ilk 10 şirket arasında yer alıyoruz” dedi.

En iyi hizmet garantisi

Servis ve yedek parça hizmetlerinin sektörün en kritik aşaması olduğunu ifade eden Özgür Günaydın, “Müşteri talep ve ihtiyaçlarına en iyi hizmeti vermek için sadece Türkiye’deki depolarımızda yaklaşık 130 milyon dolar yedek parça bulunduruyoruz. 6 ülkede 85 lokasyonda bulunan Borusan Cat’in çalışan sayısı 3000 ve insan kaynağımızın 2000’inini teknisyenler oluşturuyor. Bu noktada sektörün önünde yer alıyoruz” ifadelerini kullandı.

Proaktif iş anlayışı

Borusan Cat’in müşterilerine satış öncesi ve sonrası süreçlerde değer yaratan komple bir çözüm üreticiye dönüşmesi ile Caterpillar distribütörleri içerisinde ön plana çıktığını belirten Günaydın, iş alanında en büyük değeri, satış sonrası sürecin oluşturduğunu ve bu alanda firmaların reaktif bir model izlediğini söyledi. Borusan Cat’in ise işlerini bu reaktif yaklaşımdan, müşterilerinin işlerinde sürekliliği önceliğine alan proaktif bir yöne çevirdiğine dikkat çeken Özgür Günaydın, “Borusan Cat olarak pazara getirdiğimiz en büyük yenilik proaktif dönüşüm oldu. İş sahalarının durmaksızın çalışmasını sağlamak adına, oluşabilecek arızaları önceden tespit etmeye yoğunlaşarak proaktif iş modelimiz Borusan Cat Exchange Programı, B’Daha’yı hayata geçirdik. B’Daha ile kullanım ömrünü tamamlamış motor, güç aktarma, hidrolik gibi ana bileşenleri (komponent) Borusan Revizyon Merkezi’nde orijinal Cat parçalar kullanarak yenisi gibi yüksek kaliteli, daha düşük maliyetli ve garantili olarak Borusan Cat kalitesi ile üretiyoruz. Komponentlere yeni ekonomik ömür kazandırıyoruz. Dijital dönüşüm yolculuğumuz ise B’Daha iş modelimizi destekliyor. Örneğin Müneccim çözümümüz dijitalleşmenin bir sonucu olarak ortaya çıktı. Bu doğrultuda öncelikle yağ analiz laboratuvarları kurduk. Laboratuvarlarımızda yağın içindeki metal parçacıkları inceleyip, makinedeki muhtemel arızayı tespit etmeye çalıştık. Teknolojiyi kullanarak her makinenin içine ölçüm sensörleri yerleştirdik. Bu verileri toplayarak, bir veri analizi oluşturduk. Veri analizini doğru bir şekilde yapmak için iş makinelerinde arızayı gerçekleşmeden tespit eden yapay zeka uygulaması Müneccim’i geliştirdik ve kullanmaya başladık.  Müneccim ile iş makinelerinin yüzde 80’i IoT (nesnelerin interneti) ağına katıldı. Her gün bu makinelerin minimum 900 sensöründen milyonlarca satır veri akıyor. Müneccim sayesinde arıza olasılığı yüzde 96’lara varan bir hassasiyetle önceden ölçülebiliyor. Bu program sayesinde makineleri uzaktan inceleyebildiğimiz için erken müdahale şansımız oluyor” dedi.

Caterpillar içerisinde dijital dönüşümü başlatan ilk şirket olduklarını belirten Günaydın, “Dijital çözümlerimize sürekli yenilerini ekliyoruz. Bu doğrultuda en yeni çözümümüz Boom 360’ı müşterilerimizle buluşturduk. Yeni teklif almaktan makinelerde olası arızaları ses analizi ile tespit etmeye kadar birçok yenilikçi özelliğe sahip Boom 360 adını taşıyan uygulamamız ayrıca iş makinelerinin sesini dinledikten sonra, Borusan Cat’in sesle arızayı tespit eden yapay zeka uygulamasına erişerek olası bir arızayı tespit edebiliyor. İlgili arızanın tespiti ile Borusan Cat teknik personeli sorunların hızla giderilmesi için kullanıcılarla iletişime geçiyor. Boom 360 bugün kadar 2000’in üzerinde indirildi. Bu sayı önümüzdeki günlerde daha da artacaktır” şeklinde konuştu.

Ömrünü tamamlamış komponentler revizyon merkezi’nde tekrar hayat buluyor

B’Daha ile kullanım ömrünü tamamlamış motor, güç aktarma, hidrolik gibi ana bileşenleri (komponent) Borusan Revizyon Merkezi’nde orijinal Cat parçalar kullanarak yenisi gibi yüksek kaliteli, daha düşük maliyetli ve garantili olarak Borusan Cat kalitesi ile ürettiklerini belirten Günaydın, “B’Daha iş modelimiz ile komponentlere yeni ekonomik ömür kazandırılıyor. Arıza ve revizyon durumlarında aşınmış ve kullanım ömrünü tamamlamış komponentler hızlı ve kolay bir şekilde yenileniyor. Onarım ve revizyon bekleme süreleri yüzde 100’e kadar kısaltılıyor ve zaman kaybı önleniyor” şeklinde konuştu ve revizyon merkezleriyle ilgili şunları aktardı: “Parçalara yeni hayat kazandırılan Borusan Cat Revizyon Merkezleri’nin ilkini 2011 yılında Kazakistan’da hayata geçirdik. Bu merkez aynı zamanda Borusan Grubu’nun yurt dışındaki, Amerika’dan sonra en büyük yatırımı oldu. Bugün 80 bin metrekarede Kazakistan’ın merkezinde bulunan tesisi, zaman içerisinde diğer tesisler izledi. Uzak Doğu Rusya yanı sıra Türkiye’de Gebze ve Ankara’daki tesislerle birlikte toplam revizyon merkezimizi sayısı 4’e çıktı. Toplamda 30 bin metrekareye sahip Gebze ve Ankara revizyon merkezleri inşaat ve maden şirketlerine yönelik çalışırken, Kazakistan tesisi madencilik ve petrol şirketlerine yönelik çalışıyor. 2022 bütçe planı dahilinde Ankara ve Gebze tesislerini büyütmeyi planlıyoruz” dedi.

Borusan Cat Ar&Ge Merkezi

B’Daha iş modelini destekleyen dijital dönüşüm yolculuğuna 2016 ve 2017’de hız kazandırdıklarını belirten Günaydın, “Bu yolculukta öncelikle en iyi müşteri deneyimini yaşatmayı hedefledik. İkinci olarak ise hizmet etme maliyetini düşürecek; insana dayalı olan, vakit kaybedilen alanlarda etkili olacak bir adım attık. Bu kapsamda veri analiz birimini ve tamamı Türk mühendislerden oluşan 44 kişilik Borusan Cat Ar&Ge merkezini kurduk. Bugün, Ar-Ge ve dijitalleşmeden sorumlu 74 çalışanımız bulunuyor” diye konuştu.

“Yatırımlarımızın yüzde 95’ini satış dışı alanlara ayırıyoruz”

Borusan Cat’in yeni pazarlar üzerinde çalışmalar sürdürdüğünü ifade eden Günaydın, önümüzdeki günlerde sektöre dair beklentilerle ilgili olarak da şunları söyledi: Türkiye pazarında 2022 yılında çok fazla bir hareketlenme beklemiyorum. Belki geçen yıla göre biraz aşağıda da kapanabilir. İş makinesinde büyük projeler çok az. Büyük segmentte büyük proje olmadığı için Türk firmaları yurtdışına yöneliyorlar. Orta ve küçük boy segmentte ise bu sene hareketlilik biraz azalabilir. Satışlarda bir miktar düşme gerçekleşebilir. Öte yandan Türkiye’de rekabetten kaynaklı farklı fiyatlandırmalar söz konusu olsa da satın alma değerinin toplam işletme değeri içinde yüzde 10’un altında bulunduğu hesaplanıyor. Buna göre Borusan Cat, yatırımlarının yüzde 95’ini satış dışı alanlara ayırıyoruz. Rekabetin önümüzdeki dönemde bu yöne kayacağını öngörüyoruz. Sürdürülebilirlik açısından da doğrusunun bu olduğunu düşünüyorum. Bu alanda Borusan Cat sektör için çok değerli bir örnek. Satış sonrasından gelen müşterilerin şirketin operasyon maliyetlerini karşılama oranı olan absorption ratio, yüzde yüz olduğunda şirketin tüm giderlerinin satış sonrası hizmetlerle karşılanabiliyor. Biz bu oranı 2021 yılında yüzde 130 üzerine çıkardık. Bu, 2022 yılında satış yapmasak dahi operasyonlarımızı rahatlıkla sürdürebileceğimiz anlamına geliyor.”

Total
0
Shares
Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

ÖNCEKİ HABER

Hidromek yeni K4 Serisini Komatek 2022’de tanıttı

SONRAKİ HABER

Hareket, yeni yatırımlarıyla rekor kırdı

BENZER HABERLER
Total
0
Share