Dünya iş makineleri sektörüne pek çok ilki kazandıran Case, temel hafriyat çalışmalarının birçok aşamasında çalışabilecek oldukça geniş bir ürün gamıyla müşterilerinin ihtiyaçlarını karşılıyor.
Başta TürkTraktör tarafından Ankara fabrikasında yerli olarak üretilen T Serisi Kazıcı Yükleyiciler olmak üzere, 13-50 ton aralığındaki paletli ekskavatörler, 12-25 ton aralığındaki lastik tekerlekli yükleyiciler, teleskopik yükleyiciler, nokta dönüşlü mini yükleyiciler ve 1.5 – 6 ton aralığındaki mini ekskavatörler Case İş Makineleri’nin zengin ürün gamını oluşturuyor.
Yerli üretim 695ST Kazıcı yükleyiciler
TürkTraktör’ün yerli üretim kalitesiyle, Ankara fabrikasında üretimine başladığı Case T Serisi Kazıcı Yükleyici modellerinden olan 695ST, 110 hp maksimum güç üreten motoru ile beklentilerin ötesinde bir performans sunuyor. Bilinen mekanik yakıt enjeksiyon sistemlerinin aksine, elektronik kontrollü yüksek basınçlı Common-Rail yakıt enjeksiyon sistemi kullanılan bu motorlarda, düşük devirlerde sağlanan 516 Nm yüksek motor torku sayesinde, ‘üstün performans, düşük bir yakıt tüketimini’ beraberinde getiriyor. Motor soğutma sisteminde bulunan 6 adet radyatör, viskoz gövdeli soğutucu fan tarafından soğutuluyor. Viskoz gövdeli fan, motorun soğuk olduğu ilk çalıştırma esnasında devreye girmeyerek motorun hızlı bir şekilde ideal çalışma sıcaklığına ulaşmasını sağlıyor. Motor, ideal çalışma sıcaklığına ulaştığında ise soğutucu fan devreye girerek makine üzerindeki hiçbir sıvının daha yüksek sıcaklıklara çıkmasına izin vermiyor. Hidrolik sistem tasarımında standart olarak değişken debili pistonlu pompa kullanan Case T Serisi Kazıcı Yükleyiciler’de, hidrolik yağ akışı sadece hidrolik fonksiyonlar devreye alındığında sağlanıyor. Yol yürüyüşü gibi hidrolik hiçbir fonksiyonun çalışmadığı durumlarda, pistonlu pompa kendini uyku pozisyonuna alarak sisteme yağ akışı gönderimini minimum konuma çekiyor. Kazıcı veya yükleyici fonksiyonlarıyla iş yapılmak istendiğinde pistonlu pompa işin zorluğunu algılayan yük algılama sistemi sayesinde sadece ihtiyaç miktarında hidrolik yağı sisteme pompalıyor. Böylece her zaman ideal hidrolik güç makine üzerinden sağlanırken, yüksek bir yakıt ekonomisi de elde ediliyor. Kaliteli komponent bileşimi ile tasarlanıp üretilen 695ST modeli uzun ömürlü bir metal dayanımı sunuyor. Eğimli kazıcı bom tasarımı ile daha derine kazı ve kamyon üzerine yükleme gibi çalışmalarda iyi bir verimlilik sunan bu modelde bom üzerindeki ilave güçlendirme plakaları kazı esnasında gelen dirençleri üzerine alıyor ve makineye ilave bir dayanım sunuyor. Yükleyici üzerinde 1.15 m3 6 fonksiyonlu geniş hacimli kovanın kullanıldığı 695ST de otomatik kova toplama sistemi, elektro-hidrolik bom kilidi, kırıcı tesisatı, teleskopik arm, 2 farklı joystick kullanım modu gibi özellikler de standart olarak sunuluyor. Yerli üretim Case 695ST modelinde uzun süreli çalışmalarda operatör konforundan ödün vermeyecek şekilde düşünülen ergonomik özellikler de yer alıyor.
Case 695ST
• Kabin Üstü Çalışma Aydınlatmaları – 10 adet (Sağ-Sol Yan Aydınlatma)
• 360° Görüş Sunan Geniş Cam Yüzey Alanı
• Yüksek Performanslı Klima Sistemi
• 2 Farklı Joystik Kullanım Seçeneği (ISO-SAE)
• 4 Yönlü Ayarlanabilir Joystik Konsolları
• Ayarlanabilir Joystik Bilek Dayamaları
• Elektro-Hidrolik Bom Kilidi
• Tek Tuş Rölanti Sistemi
• İster Yarım İster Tam Pozisyonda Açılabilir Yan Camlar
• Kolay Temizlenebilir Havuz Tipi Paspas
• Farklı Çok Sayıda Saklama Bölmesi
CX130C paletli ekskavatör: Üstün donanım ve güç bir arada
Case’in 13 ton sınıfındaki modeli CX130C, hafriyat çalışmalarında en çok tercih edilen makineler arasında yer alıyor. C Serisi ekskavatör ürün grubunun tamamında olduğu gibi, CX130C üzerinde de dayanıklılığı ve güvenilirliği kanıtlanmış Isuzu motorlar kullanılıyor. Common-Rail elektronik yakıt enjeksiyon sistemi ve turbo intercooler hava emiş sistemi ile donatılan bu motorlar, yüksek motor performansını düşük yakıt tüketimi ile sunabiliyor. 3.0 L motor hacmi ile bu motorlar, 98 hp güç ve 346 Nm tork üretebiliyor. Otomatik, ağır ve süper olmak üzere 3 farklı çalışma modu bulunan CX130C ile operatör, yaptığı işin koşullarını karşılayan çalışma modunu seçerek, ideal üretkenlik ve yakıt tasarrufunu birlikte sağlayabiliyor. Kabin içerisinden kolaylıkla devreye alınabilen otomatik rölanti sistemi ile makinenin faaliyet durumunu joystick hareketlerinden algılayabilen CX130C, belirli bir süre sonunda motoru rölanti devrine çekerek, yakıt tüketimini azaltıyor. Benzer şekilde otomatik motor durdurma fonksiyonu sayesinde de operatör makineyi belirli süre çalışır halde hareketsiz bıraktığında motor otomatik olarak duruyor. CX130C hidrolik sistemi 2 adet pistonlu pompa tarafından besleniyor. Dakikada 258 lt hidrolik yağ akışı ile seri hareketler sunan bu makine üzerinde koparma kuvveti değerleri de oldukça yüksek. Makinede bulunan Case Akıllı Hidrolik Sistemi (CIHS) sayesinde güçlü ve çevik hidrolik hareketlere imkân sağlayan CX130C üzerinde 4 ayrı hidrolik tasarruf fonksiyonu, genel yakıt ekonomisine katkı sağlıyor. Uzun süreli çalışmalarda operatörün konforunu azami seviyede tutmak için Case kabini içerisinde birçok ergonomik ve teknolojik özellik bulunuyor. Tamamen ayarlanabilir koltuk ve joystickler ile operatör uygun kullanım pozisyonunu kolaylıkla belirleyebiliyor. Yüksek soğutma performansına sahip dijital klima ile her iklim şartında yüksek konfor sağlanıyor. 5.7” renkli LED operatör ekranına sahip olan Case ekskavatörlerde, operatör birçok veriyi anlık olarak ekran üzerinden izleyebiliyor, kırıcı debi ayarını seçebiliyor, standart olarak sunulan arka ve sağ yan kameralar ile çalışma sahasına hâkim olabiliyor.
821F lastik tekerlekli yükleyici
Case’in en fazla tercih edilen lastik tekerlekli yükleyici modeli olarak dikkat çeken 18 ton sınıfındaki 821F, yüksek performansı ve düşük işletme maliyetiyle ön plana çıkıyor. 3.4 m³’lük genel hizmet tipi kovası ve yüksek kaldırma kapasitesi oldukça iyi performans sunan 821F seri yürüyüş ve hidrolik sistemiyle üretkenliği arttırırken; farklı çalışma modlarına sahip yüksek verimli FPT (Fiat PowertrainTechnologies) motoru sayesinde ise oldukça düşük yakıt tüketim değerleri ortaya koyuyor.Toplam 6 silindiriyle 6.7 litrelik düşük bir hacme sahip olan 821F motorundan 230 hp gibi yüksek bir motor gücü üretiliyor. Tekerleklerdeki yüksek itiş gücünün ve koparma performanslarının çıkış noktası olan maksimum tork değerlerinde, bu tonaj sınıfına göre oldukça yüksek değerlere sahip olan 821F motoru; 1184 Nm’lik maksimum motor torkunu 1300 devir gibi düşük bir motor devrinde elde edebiliyor. 4 farklı motor çalışma modu ile farklı uygulama koşullarında ideal performans ve yakıt ekonomisi bir arada sunulurken; otomatik rölanti ve otomatik motor durdurma fonksiyonları ise 821F üzerinde standart donanım olarak bulunuyor. Case 821F üzerinde aynı zamanda kendine özgü küp şeklinde soğutma ünitesi bulunuyor. 6 adet radyatörün bir küp oluşturacak şekilde dizildiği ve hiçbirinin art arda gelmediği bu tasarımda, petek tıkanma problemlerinin yaşanma ihtimali çok düşük iken, soğutma performansı da oldukça yüksek. Ters fan sistemi, diğer tüm F serisi modellerinde olduğu gibi 821F üzerinde de standart olarak sunuluyor, tozlu ve kirli ortam çalışmalarında radyatör ve ızgara tıkanma problemlerinin önüne geçiliyor. Sahip olduğu dayanıklı güç aktarma organları ile 821F, uzun ömürlü bir çalışmayı da garanti ediyor. 4 ileri 3 geri vitese sahip powershift şanzımanı ile 37 km/sa hıza ulaşabilen bu makine üzerinde vites geçişleri de oldukça hassas ve seri. Daha kalın ve dayanıklı komponentlerden imal edilen ağır hizmet tipi akslara sahip olan 821F üzerinde %100 kilitlemeli diferansiyel bulunuyor. Ön aks üzerinde bulunan diferansiyel kilidi, yüke girişlerde lastiklerde daha fazla tutunma sağlarken, kaygan çalışma koşullarında tekerleğin patinaja düşmesini önlüyor.