Zorlu ve çetin çalışma koşulları ile mücadele edilen maden ocakları gibi çalışma alanlarında; yüksek dayanım, performans ve verimlilik ile birlikte, sahibine ve kullanıcısına güven veren iş makinelerine olan ihtiyaç her geçen gün artıyor. Bu ihtiyaca yönelik hamle yapan Case, beklentilerin ideal ve optimum bir şekilde karşılandığı FAZ V emisyon standardına sahip yeni D Serisi ekskavatörleriyle sahaya ve kullanıcılarına güven veriyor.
13 ile 75 ton arasında geniş bir ürün gamına sahip Yeni D Serisi paletli ekskavatörler arasında CX130D, CX350D, CX500D modelleri bulunuyor. Aynı zamanda Case tarafından pazara ilk kez sunulacak olan 20 ton sınıfındaki CX220D, 40 ton sınıfındaki CX380D ve 75 ton sınıfındaki CX750D modelleri de tüm çalışma şartlarında müşterilerin ve operatörlerin vazgeçilmezi olmaya hazırlanıyor.
Üstün performans, yüksek verimlilik!
Yeni D Serisi paletli ekskavatörlerde güvenilirliği kanıtlanmış olan Isuzu motorlar kullanılıyor. FAZ V güncel emisyon standardına sahip yeni D Serisi paletli ekskavatörler, üstün performansı ve yüksek verimliliği, daha çevreci ve temiz bir teknolojiyle birlikte sunuyor. Yeni seri, geliştirilmiş hidrolik pompa sistemi sayesinde bir önceki seriye göre üstün performans ve seri çevrim süreleri avantajı sağlıyor. Yakıt enjeksiyon sisteminde yüksek basınçlı common rail teknolojisini kullanan bu motorlarda; hava emiş sistemi intercooler entegreli turbo şarj ünitesinden oluşuyor. Yakıtın yüksek basınçta sıkıştırılması ve turbo şarj ünitesi sayesinde oksijen derişiminin artırılmasıyla yüksek motor gücü ve düşük yakıt tüketimi elde ediliyor. Üstün motor teknolojisi sayesinde bir önceki seriye göre daha düşük yakıt tüketimi sunularak daha fazla verim ve yüksek performans sağlanıyor. Standart otomatik rölanti sistemi ile makinenin faaliyet durumunu joystick hareketlerinden algılayabilen yeni D Serisi paletli ekskavatörler, belirli bir süre sonunda motoru rölanti devrine çekerek, yakıt tüketimini azaltıyor. Benzer şekilde otomatik motor durdurma fonksiyonu sayesinde operatör makineyi belirli süre çalışır halde rölanti devrinde hareketsiz bıraktığında, motor otomatik olarak kendini kapatıyor ve gereksiz yakıt tüketiminin önüne geçiyor. Operatör; Otomatik (A), Ağır (H) ve SP (Hız Öncelikli) olmak üzere 3 farklı çalışma modu bulunan yeni D Serisi paletli ekskavatörlerle, uygulama koşullarını karşılayan uygun çalışma modunu seçerek ideal üretkenliği ve yakıt tasarrufunu aynı anda elde ediyor.
Case Akıllı Hidrolik Sistemi (CIHS) bulunan, yenilenmiş hidrolik pompa sistemiyle birlikte güçlü ve çevik hidrolik hareketlere imkân sağlayan yeni D Serisi, 4 ayrı hidrolik tasarruf fonksiyonuyla birlikte genel yakıt ekonomisine katkı sağlıyor;
- Hidrolik yağ akışını elektronik olarak kontrol ederek motorun aşırı yüklenmesini önleyen tork kontrolü,
- Bom indirme işlemlerinde ve kule dönüş esnasında motor hızını düşürerek yakıt tasarrufunu arttıran bom ekonomi kontrolü,
- Kule dönüş esnasında en ideal hidrolik yağ akışı ve basıncı sağlayarak hidrolik güç dağılımını optimize eden kule dönüş tahliye kontrolü,
- Kazma ve tesviye işlemleri sırasında otomatik hidrolik basınç ayarı sağlayan ve yakıt sarfiyatını azaltarak operatör için daha üstün bir kazı kontrolü yaratan levye hareket kontrolü.
Ek olarak CX220D, CX350D ve CX380D model D Serisi paletli ekskavatörlerde; bom aşağı hareketiyle birlikte yağ akışını arma aktararak armın daha hızlı açılmasını sağlayan ve güçten tasarruf ederek düşük yakıt tüketimi sunan bom yağ rejenerasyonu fonksiyonu sunuluyor.
Yüksek dayanım, artırılmış güvenilirlik
Yüksek dayanım ve uzun ömürlü kullanım sunacak şekilde tasarlanan Yeni D Serisi paletli ekskavatörler, bir önceki seriye göre daha güçlendirilmiş bom ve arm yapısıyla sunuluyor. Bom bağlantı uçlarında döküm çelik kullanılırken, arm ve bom içerisine kaynaklanan iç destek plakaları ağır iş kazılarındaki bom ve arm üzerine gelen gerilimleri karşılıyor. Güçlendirilmiş kova bağlantı kulakları ile zor kazı ve sökü çalışmalarında önemli gerilim sönümlemesi yapılıyor. Kazıcı grubu üzerindeki tüm bağlantı noktalarında (kova bağlantısı hariç) EMS burçlar standart olarak kullanılıyor. Sarı pirinç bilezik üzerine gömülü katı bir yağlayıcı madde, burç yüzeyinde yağlayıcı bir katman oluşturarak metallerin birbirine sürtmesini önlüyor. Bu teknoloji burç ve pimlerin kullanım ömrünü uzatırken, gresleme aralıklarının da daha uzun olmasını sağlıyor.
Üstün konfor, arttırılmış ergonomi
Yeni D Serisi paletli ekskavatörlerin kabinlerinde bulunan birçok ergonomik ve teknolojik özellik, uzun süreli çalışmalarda operatörün konforunu maksimum seviyede tutmayı hedefliyor. Tamamen ayarlanabilir koltuk ve ergonomik joystickler, operatörün uygun kullanım pozisyonunu kolaylıkla belirlemesini ve optimum çalışma ortamını sağlıyor.
Yüksek soğutma performansına sahip dijital klima, her iklim şartında yüksek konfor sunuyor. Operatör 5.7” renkli LED operatör ekran sayesinde birçok veriyi anlık olarak ekran üzerinden izleyebiliyor. Ekran üzerinden v kırıcı debi ayarı seçilebiliyor ve standart olarak sunulan arka ile sağ yan kameralar çalışma sahasına hâkimiyet üzerinde etkili oluyor.