İnşaat ve iş makineleri sektöründe yaşanan gelişmeleri, 27 yıldır hiç ara vermeden okuyucularına aktaran Makina Market, hala ilk sayıdaki heyecanı ile yayın hayatını sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

Cummins, ConExpo’da 15 litrelik yeni motoru tanıttı

Cummins, Las Vegas’taki ConExpo fuarında 15 litrelik, bağımsız yakıt teknolojisine sahip yeni motorunu tanıttı. Tek başına hidrojen, doğal gaz ve dizel dahil olmak üzere çeşitli yakıt türlerini destekleyebilme özelliğine sahip yeni motor, ziyaretçilerden tam not aldı.

Küresel Arazi Motoru İşinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Antonio Leitao, “Cummins’in Conexpo’da tanıttığı yeni motoru, içten yanmayı daha üst bir seviyeye taşıyor. EPA Tier 5 ve EU Stage 6 gibi geleceğin ultra düşük emisyon standartlarını karşılayıp sıfıra yakın karbon yakıt kapasitesiyle inşaatın sektörünün güçlenmesine yardımcı olacak” dedi.

15 litreye sahip blok, kullanılmak istenen yakıt tipine göre uyarlanmış silindir kapaklarıyla ortak bir motor yapısına sahiptir. Hidrojen yakıtlı güç derecesi 530 hp (395 kW) kadar olurken maksimum  torku 2600 Nm’dir. HVO ve biyodizel yakıtla kullanılan motor 650 hp (485 kW) güce ve 3000 Nm tork değerine ulaşabiliyor. Biyogaz versiyonunda ise, 2500 Nm maksimum tork ile 400 ile 510 hp (298 ila 380 kW) arasında güç sağlanıyor.

Motorda yeni bir “Temiz Sayfa”

Sergilenen yeni motorun, Cummins’in dizelin geleceği hakkında sinyal verdiğini, daha fazla kapasiteye sahip olup çevreye daha az zarar veren bir “temiz sayfa” niteliği taşıdığı belirtildi. Motorun yüksek güç kapasitesinde ekskavatörler, tekerlekli yükleyiciler, sondaj kuleleri ve nakliye kamyonları da dahil olmak üzere önemli arazi uygulamalarında ağır hizmet performansı için standardı belirlemesi amaçlandı. Antonio Leitao, “15 litrelik motor, ekipman üreticilerine makineleriyle daha fazlasını yapma yeteneği sağlayan daha kompakt bir kurulum zarfı ile güç yoğunluğunda önemli bir artışa sahip” dedi.

Yüksek kapasite, daha az yakıt

Motorun hidrojen versiyonu, doğrudan enjeksiyonlu, içten yanmalı motor teknolojisini kullanıyor. Motorda sıfır karbonlu yeşil H2 kullanıldığında, maksimum çalışma sürelerine ulaşmak için 700 barlık yüksek kapasiteli bir yakıt depolama sistemini destekleyebilir. B100 biyodizel kullanan dizel varyantı, karbon çıkışında %70’lik bir azalma sağlanabilirken; HVO veya yenilenebilir yakıt ile bu değer, %90 azaltılabiliyor. Leitao, “İleriye dönük olarak amacımız, mevcut 6,7 ve 9,0 litrelik motor platformlarımızın gelecek nesillerinde aynı agnostik yeteneği sunmaktır” diyerek sözlerini tamamladı.

Total
0
Shares
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ÖNCEKİ HABER

Kobelco, paletli ikonik iskeleyi yeniden inşa ediyor

SONRAKİ HABER

Kobelco, mini sınıf iş makinelerinde büyük performans hedefliyor

BENZER HABERLER
Total
0
Share