Batı Yorkshire, Huddersfield’deki Cummins Turbo Technologies fabrikası, şirketin küresel dizel motor üretim tesisleri ağını desteklemede kritik bir rol oynuyor. Fabrikadaki yeni hidrojen yakıt hücresi uygulamaları için Cummins, e-turboşarjı kullanılıyor.
Birleşik Krallık fabrikası; çeşitli Cummins motorlarında bulunan orta ve ağır hizmet turbolarının çoğunu üretmenin yanında aynı zamanda Hindistan ve Çin’deki konumlarıyla birlikte, yeni turbo teknolojileri için bir geliştirme merkezi konumunda bulunuyor. Fabrikada geliştirilen standart turbo; daha zengin bir yakıt/hava karışımı oluşturmak ve daha fazla güç sağlamak için yanma odasına daha fazla hava zorlarken, e-turboşarj yakıt hücreleri için de aynı performansı gösteriyor. Ünite, daha büyük bir patlamayı desteklemek yerine toplam elektrik çıkışını artırarak, yakıt hücresi yığınına daha fazla hava zorluyor.
Yakıt hücreli e-turboşarj
Huddersfield sitesinde düzenlenen basın etkinliğinde, Cummins Kıdemli Mühendislik Müdürü Simon, e-turbonun nasıl geliştirildiği ve yeni teknolojiyi hangi uygulamaların kullanacağı hakkında detaylı açıklamalarda bulundu. Moore, “E-kompresör yerine e-turbo kullanmayı üç nedenden dolayı seçtik ve bunların tümü de verimlilikle ilgili. Bu nedenler: En yüksek yığın gücünü üst düzeye çıkarmak, görev döngüsü şiddeti ve irtifa performansı. Yüksek basınçlı e-turbo, aksi takdirde boşa harcanacak enerjinin yaklaşık yüzde 30’unu geri kazanırken, güç yoğunluğunu etkili bir şekilde artırıyor” dedi.