İnşaat ve iş makineleri sektöründe yaşanan gelişmeleri, 27 yıldır hiç ara vermeden okuyucularına aktaran Makina Market, hala ilk sayıdaki heyecanı ile yayın hayatını sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

Deutz motorlarının Türkiye’deki tek yetkili bayisi: Çatalkaya Makina

Deutz AG motorlarının Türkiye’deki tek yetkili bayisi olduklarına dikkat çeken Çatalkaya Makina Genel Müdür Murat Çatalkaya, “Alman motor üreticisi Deutz AG’yi satış, servis ve yedek parça hizmetlerinde Türkiye’de temsil eden tek firmayız. Uzman kadromuz ve tecrübeli teknik servis ekibimizle yerli ve yabancı firmalara kaliteli motor ve yedek parça çözümleri sunuyoruz” dedi.

Murat ÇATALKAYA-Çatalkaya Makina Genel Müdürü

İnşaat, tarım, yol ve maden makineleri ile istifleme, marin ve sanayi sektörlerine motor çözümleri sunan Çatalkaya Makina’nın 1965 yılında kurulduğunu ve o yıllarda sadece yedek parça tedariği yaptığını belirten Çatalkaya Makina Genel Müdürü Murat Çatalkaya, “Yedek parça alanındaki çalışma düzenimiz, yurtdışı eğitimlerimi tamamlamamla birlikte değişti. 1998 yılında Deutz’un yetkili bayisi olmak için başvuruda bulunduk, fakat olumsuz geri dönüş aldık. 2001’de tekrardan başvuru yaptık. Bu sürecin sonunda Deutz motorlarının yetkili bayiliğini üstlenmiş olduk. 2012 yılında ise piyasaya bakışımızı değiştirdik. Çalışmalarımızın tamamını orijinal ürünlerle yapmayı hedefledik. Bu köklü değişiklikler bugün geldiğimiz noktadaki başarımızın temelini oluşturuyor” ifadelerini kullandı.

Satış, servis ve yedek parça hizmetleri Çatalkaya çatısı altında birleşti

“Alman motor üreticisi Deutz AG’yi satış, servis ve yedek parça hizmetlerinde Türkiye’de temsil eden tek firmayız” ifadelerini kullanan Murat Çatalkaya, konuyla ilgili şunları söyledi: “Deutz, dünya genelinde üç farklı satış yöntemiyle organizasyonlarını yürütüyor. Bunlardan ilki motorun satışı, ikincisi üretilen motorların yedek parça tedariği ve üçüncüsü de teknik servis ve bakım aşamasıdır. Bu kapsamda Deutz AG’nin Türkiye’de 5 firma ile yetkili bayi ve servis anlaşması bulunuyor. Bizim ise Deutz ile satış, servis ve yedek parça anlaşmamız mevcut. Diğer bayilerden farklı olarak Deutz AG’yi üç farklı kademede temsil ediyoruz.”

Çatalkaya Makina, pazara değer katıyor

Deutz bayisi olarak uzun yıllardır farklı sektörlere hizmet verdiklerini kaydeden Murat Çatalkaya, önümüzdeki dönemde hizmet ağlarının genişleyebileceğini söyleyerek, yeni bir yapılanmanın sinyalini verdi. Çatalkaya, “Hizmet bölgemizdeki müşterilerimizin tüm motor taleplerine anında cevap veriyoruz. Deutz bayisinin bulunduğu ülkelerdeki organizasyona müdahale etmiyoruz. Eğer stoğumuzda hazırda bir ürün varsa ve destek isteniyorsa oradaki son kullanıcıyı mağdur etmemek için yardımcı oluyoruz. Bu durumun tam tersi durumlarda olabiliyor. O zaman müşterimizin acil ihtiyacı için yurtdışındaki diğer Deutz bayilerinden ürün alıp, gönderim sağlıyoruz. Deutz, başarılı operasyonel sürecimizden dolayı firmamızı yakın markaja almış durumda. Bölgesel olarak bazı ülkelerde dahil olmak üzere diğer bayileri bizim altımızda çalıştırma düşüncesindeler. Böyle bir durum olursa, temsil etme gücümüzü daha da artırıp en iyi şekilde müşterilerimize ulaşmak istiyoruz. Bu proje şu anda masada bulunuyor. Biz de kendimizi o sürece hazırlamaya başladık” açıklamalarını yaptı.

“2022 yılı satış hedefimize ilk üç ayda ulaştık”

2022’nin ilk üç aylık döneminde yıl sonu hedeflerine ulaşmanın mutluluğu içinde olduklarını belirten Çatalkaya, “Başarılı bir yıl geçirmeye devam ediyoruz ama bu bizim daha iyisini yapamayacağımız anlamına gelmiyor” ifadelerini kullandı ve konuşmasını şu şekilde sürdürdü: “Neticede her firma gibi biz de işlerimizin devamının gelmesi için elimizden geleni yapıyoruz. Faaliyet gösterdiğimiz alanlarda Deutz AG ile yapmış olduğumuz sözleşmeleri göz önünde tutarak, başka marka ve ürün gurubuna bünyemizde yer vermiyoruz. Bu markayı en iyi şekilde temsil ederek, birlikte büyümek istiyoruz. Her yıl sonunda Deutz AG ile bir sonraki yılın yedek parça ve motor satış rakamları hakkında toplantılar düzenliyoruz. Şu an yılın ilk çeyreğinde olmamıza rağmen 2022 yılının toplam motor satış adetlerine ulaşmış durumdayız. Yedek parçada ise hedefimizi katladık. Yani yılın ilk çeyreği bizim için gayet iyi bir şekilde ilerliyor.”

Çatalkaya’dan motor eğitimi

Yeniliği ve modernizasyonu işlerindeki planlama aşamalarında kullanarak, müşterilerine en iyi hizmeti vermek için çalıştıklarının da altını çizen Murat Çatalkaya,“Deutz AG’nin uygulamalarını ve planlama süreçlerini yakından ediyoruz. Satış sonrası hizmetlerdeki kalitemizi daha fazla artırmamızda servis müdürümüzün katkısı çok büyük. Çatalkaya Makina’yı Deutz’un diğer servislerinden ayıran önemli avantajlar var. Öncelikle biz eğitici sertifikaya sahibiz. Bu sertifikayla belirli dönemlerde müşterilerimize ve diğer Deutz servislerindeki personellere eğitimler veriyoruz. Sahip olduğumuz her sertifika için şirketimizden bir kişi Almanya’ya giderek, eğitim organizasyonuna katıldı. Çatalkaya Makina’yı daha ileriye taşımak için faaliyetlerimize, etkinlik ve organizasyonlara ara vermeden devam ediyoruz” sözlerini kaydetti.

Orijinal ürün kontrolü için programlar kullanılıyor

Piyasada çok fazla yan sanayi ürün bulunuyor. Bu ürünler, orijinal olarak kullanıcılara sunuluyor. Bu durum sonucunda sahte ürünlere neredeyse orijinal maliyeti harcanıyor. Türkiye’de de bu sorunlar ile sıkça karşılaşıldığına dikkat çeken Murat Çatalkaya, “Maalesef piyasada orijinal ürün sattığını söyleyen ya da müşterileri aldatan birçok firma veya kişiyle karşılaşıyoruz. Deutz ürünlerinin hepsinde mutlaka barkod ve etiket uygulaması bulunuyor. Bu sayede ürünler, uygulamalar vasıtasıyla kontrol edilebiliyor. Fakat müşterilerimiz, orijinal ürün ibaresi bulunan sahte ürünleri maliyet kaygısıyla satın alıyor. Fiyat mukayesesi yapıldığı zaman orijinal ürünler daha pahalı olsa da bu fiyat yüksekliğini farklı kampanyalarla absorbe etmeye gayret ediyoruz” dedi.

Deutz’un güçlü motorları, yol makinelerinde tercih ediliyor

Deutz motorların yol makinelerinde de sıklıkla tercih edildiğine dikkat çeken Çatalkaya, “Deutz motorlar, yol projelerinde yer alan asfalt silindirleri ve finişerleri başta olmak üzere farklı birçok iş makinesinde kullanılıyor. Son zamanlarda bazı yerli firmalar, yol makineleri konusunda üretim yapıyorlar. O firmalarla birlikte projeler geliştiriyoruz. Motor teklifinde bulunduğumuz farklı firmalar da var. Belki yakın gelecekte yerli firmalara motor desteğimiz olacak. Yol makinelerinden fore kazık makinelerine kadar birçok makinede Deutz motor kullanılıyor. Deutz’un servisini bazen karayolunda bazen yeni açılan tünelde ya da dağın tepesinde telesiyejde ya da savunma sanayinde, denizde ve raylı sistemlerde olmak üzere tüm alanlarda görebilirsiniz. Güce nerede ihtiyaç varsa Deutz orada” dedi.

“Madencilik sektörü, Deutz’un kuvvetli olduğu bir alan”

Madencilik sektöründe çalışan iş makineleri için de Deutz motorlar ile çözümler sunduklarını ifade eden Çatalkaya, “Maden ocak ve şantiye alanlarında çalışan büyük iş makinelerinde de Deutz ve Çatalkaya Makina olarak iyi bir konumda bulunuyoruz. Dünyada önemli pazar alanına sahip bazı firmaların Deutz motorları tercih etmesi firmamızı da öne çıkardı. Son yıllarda madenciliğin Türkiye ve yurtdışında yükselişte olması, işlerimizin bu alanda daha fazla gelişmesini sağladı. Madencilik sektörü için makine üreten yerli firmalara da motor satışında başarılı olduğumuzu söyleyebilirim. Madencilik sektörü, Deutz’nin kuvvetli olduğu bir alan” dedi.

ÇATALKAYA MAKİNA MOTOR SATIŞ VE APLİKASYON SORUMLUSU ÖZKAN CEREN

“Müşteriye en doğru çözümü bulmak için çalışıyoruz”

Müşterilere en doğru motor çözümünü sunmayı çalışma prensibi haline getirdiklerini ifade eden Çatalkaya Makina Motor Satış ve Aplikasyon Sorumlusu Özkan Ceren, “Müşterilerimizi, ihtiyaç duydukları en uygun ürünlere yönlendirmeye özen gösteriyoruz. Eğer bir motorun teknik özellikleri, müşterimizin ihtiyaçlarına uygun değilse firma olarak ‘hayır, bu sizin işinizi görmez’ diyebiliyoruz. Böyle bir tutum izlediğimiz içinde Deutz AG’nin karşısında kötü bir duruma düşmüyoruz. Müşterilerimiz tarafından bizim adımıza merkeze herhangi bir şikayet gitmemesi ve en iyi memnuniyeti sağlamak için böyle bir çalışma prensibini benimsedik. Hatta emin olamadığımız konularda müşteriye, en doğru çözümü bulmak için ilgili birimler ile iletişime geçerek sorunu en iyi şekilde sonuçlandırıyoruz” dedi.

Kullanıcılar, Stage 5 konusunda bilgilendiriliyor

Dünyadaki çevresel düzenlemelerle birlikte yeni nesil motorların aktif bir şekilde iş makinelerinde yer almaya başladığını söyleyen Özkan Ceren, “Motor satış hacmimizin yüksek olmasının temel nedeninin satış sonrası hizmetlerdeki başarımız olduğunu söyleyebilirim. Son yıllarda yeni nesil motorlara geçilmeye başlandı. Müşterilerimiz, yeni nesil motorlar olarak tanımlanan Stage 5 motorlar konusunda çok fazla bilgili değil. Stage 5 motorlara tam anlamıyla elektronik sistemler bütünü diyebiliriz. Sistemlerin entegre çalışabilmesi için müşterilerimize yazılım, elektronik, mekanik anlamda destek veriyoruz. Müşterimiz motoru yurtdışına satmış olsa bile motordaki bir arıza veya hatanın olası sebepleriyle ilgili mutlaka bizi arıyor. Satış sonrası desteğimizde gerek teknik gerekse bundan sonraki servis aşamasında daima müşterimizin yanındayız” sözlerini kullandı.

“Türkiye’de Stage 4 altındaki motorların kullanmaması gerekiyor”

Özkan Ceren, “Şu anda Stage 5 motorlar yasal zorunluluklarla birlikte Avrupa iş makineleri pazarında aktif bir şekilde kullanılmaya başlandı. Türkiye’de ise şu anda yasal bir düzenleme olmadığı için Stage 5 motor kullanma zorunluluğu henüz yok” ifadelerini kullanarak Türkiye’deki durumu değerlendirdi. Ceren, “Paris Anlaşması’nı imzalayan Türkiye’nin de Stage 4’ten alt seviye motorları kullandırmaması gerekiyor. Bu konuyla ilgili adımlar atılıyor. Paris Anlaşması’yla birlikte Türkiye’de de önümüzdeki yıllar içerisinde Stage 5 zorunluluğunun getirileceğini düşünüyoruz. Devlet ve otoritelerde bu konuda fabrikalara bu yönde bir üretim kuralı belirliyor. Türkiye’de artık bu sisteme adapte oluyor” dedi.

Stage 5 motorların geniş güç aralığı

Stage 5 motorların kullanıldıkları sektörlerin birçok müşteri tarafından merak edildiğini de aktaran Özkan Ceren, “Dünyadaki tüm motor üreticileri, motorlarını belirli segmentlere göre sınıflandırıyorlar. Jenaratör, iş makineleri ve tünel motorları gibi farklı alanlara yönelik motorlar 80’e yakın alt sınıflandırma alabiliyor. Şu anda sadece marin sektöründe Stage 5 motor kullanımından bahsedemiyoruz. Marin dışındaki tüm sektörlerde Stage 5 motorlar kullanılabiliyor. Deutz’un 7.8 litre hacmindeki Stage 5 motorları şu anda dünyanın her yerinde aktif bir şekilde kullanılıyor. Stage 5 motorlarımız geniş bir ürün gamına sahip. 1.2 litre motorlarımızla birlikte bu motorlar, 8 kWh’dan (Yaklaşık 10 beygir) başlıyor. 8 kW’dan 500 kW’ye kadar değişik güç aralığında olabiliyor. Bunların yanında 500 kW’nin üstündeki motorlar ise Liebherr ortaklığıyla 9 -12-13.5 ve 18 litre hacimlerinde üretildi. Bu motorlar, V ve I dizimi sıralı motor tipleri oluyor. Bunlarda da 1000 kW güce kadar çıkılıyor. Deutz, yakın gelecekte bu güç oranını daha da artıracak. Liebherr ortaklığındaki motorlar henüz test aşamasında olduğu için henüz seri üretime geçilmedi” açıklamalarını yaptı.

Deutz’un üçlü çözümüyle iş makinelerinde sıfır emisyon

Deutz’un, Stage 5 motor üreterek iklim ve çevreyi önemserken aynı zamanda dünyadaki elektrikliye dönüşüm trendinin içinde olduğunu kaydeden Özkan Ceren, markanın bu yolda attığı adımlardan şu şekilde bahsetti: “Deutz, 2021 Aralık ayında elektrikli motorlarıyla ilgili ilk tanıtımlarını Frankfurt’ta yaptı. Tabi elektrikli motorların sahada nasıl şarj edileceğiyle ilgili problemler çözülebilmiş değil. İş makineleri genelde görev sahalarında 8 saat aralıksız çalışacak şekilde faaliyet gösteriyor. Böyle bir çalışma içinde bataryaların ısınmadan uzun süre dayanması gerekiyor. Bu sorunların önümüzdeki 5 yıl içinde büyük oranda düzelerek elektrikli iş makinelerinin yaygınlık kazanacağını düşünüyoruz. Deutz’un elektrik çözümüne yönelik yaklaşımı çok etkileyici. Deutz ilk olarak mobil şarj istasyonu üretti. Bu mobil şarj istasyonunun besleme kaynağı olarak da hidrojenle çalışan motor yaptılar. 7.8 litre hacmindeki motorlar çalışma prensibi değiştirilerek, hidrojenle çalışabilecek şekilde revize edildi. Deutz, geliştirdiği üçlü çözümle birlikte iş makineleri gibi offroad araçların olduğu sektörlerde sıfır emisyondan bahsedebilir hale geldi. Deutz tabi ki bu konuya bugün başlamadı. Bu süreç için yaklaşık 10 yıllık bir projeden bahsediyoruz. Deutz, multidisipliner bir yapıyı kurdu. 2022 yılının sonunda ürettiği 100 kW’lik motoru Türkiye pazarına sunacağız. 2023 yılında ise 25 kW’lık küçük hacimli motorlarda çıkarılmaya başlanacak. İleriki dönemlerde 200-250 kW’lık çözümlerde sunulacak” dedi.

Total
0
Shares
Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

ÖNCEKİ HABER

Case C Serisi mini ekskavatörler, performansıyla göz dolduruyor

SONRAKİ HABER

Zoomlion, Türkiye'de yeni bir üretim ve dağıtım üssü kurmaya odaklanıyor

BENZER HABERLER
Total
0
Share