İnşaat ve iş makineleri sektöründe yaşanan gelişmeleri, 27 yıldır hiç ara vermeden okuyucularına aktaran Makina Market, hala ilk sayıdaki heyecanı ile yayın hayatını sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

Enka Pazarlama Genel Müdürü Yavuz Kart:“Dünya markalarıyla olan iş birliğimizle başarı hikayesi yazıyoruz”

İş makineleri, vinç, forklift ve endüstriyel ekipmanlar alanında dünyanın önemli markalarının distribütörlüğünü yürüten Enka Pazarlama’da üst düzey atamalar gerçekleştirildi. Şirkette finans, satın alma, lojistik ve insan kaynaklarından sorumlu genel müdür yardımcısı olarak görevini yürüten Yavuz Kart, 1 Eylül 2022 itibarıyla Enka Pazarlama Genel Müdürü oldu. 2003 yılından itibaren Enka bünyesinde çeşitli pozisyonlarda görev alan Yavuz Kart, yeni görevini ve Enka Pazarlama’nın mevcut çalışmalarını Makina Market’e anlattı.

Yavuz KART – Enka Pazarlama Genel Müdürü

Öncelikle sizleri tanıyabilir miyiz?

Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümü mezunuyum. 2003 yılında Enka İnşaat yurt dışı projelerinde finans ve muhasebe müdürü olarak işe başladım. 5 yıl boyunca Hollanda, Rusya, Umman gibi farklı ülkelerdeki projelerde görev aldıktan sonra ENKA’nın ticaret faaliyetlerinin başında gelen kuruluşu ENKA Pazarlama bünyesinde Mali İşlerden Sorumlu Grup Müdürü olarak göreve başladım. Son olarak 2017 yılında Mali İşler, Lojistik ve Satın Alma Direktörü olarak görev aldıktan sonra Genel Müdür Yardımcılığı görevine getirildim. 1 Eylül 2022 itibarıyla da Genel Müdürlük görevini yürütmekteyim.

Enka Pazarlama’daki yeni göreviniz ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?

Enka Pazarlama gibi bir şirkette genel müdürlük oldukça önemli bir pozisyon. Uzun yıllar boyunca ENKA çatısı altında yer aldığım için şirket kültürüyle büyüdüğümü söyleyebilirim. Bu kültür iş hayatında oldukça önemli. Enka Pazarlama gibi önemli bir grup şirketinde genel müdürlük görevine layık görülmek onur verici bir durum, bu önemli görevi çalışma arkadaşlarım ile birlikte başarılı bir şekilde yürüteceğime inanıyorum.

Enka Pazarlama’da başarının sırrı nedir?

Türkiye pazarında güçlü bir konumda bulunuyoruz. Tabi bu bir ekip işi, Enka Pazarlama’nın en büyük gücü çalışanları. Burada tecrübeli, deneyimli ve birbirleriyle uyumlu çalışan güçlü bir ekip bulunuyor. Bugüne kadar şirketimizin gelişmesinde ve büyümesinde emek veren değerli yöneticilerimiz ve çalışanlarımız olmuştur. Bundan sonra da kaliteli, birbirleriyle uyumlu ve Enka kültürünü benimsemiş insanlar yetiştirerek sürdürülebilirliği devam ettirmek istiyoruz. Çalışan memnuniyetinin dışında müşteri memnuniyeti de bu işin olmazsa olmazı. Müşteri memnuniyetini yakalamak için de servis faaliyetlerinin iyi olması ve satış sonrası hizmetlerde eğitimli, dinamik kadro bulundurmanız gerekiyor. Enka olarak hem müşteriye hem rakibe hem de çalışana saygı duyarak çalışmalarımızı gerçekleştiriyoruz.

İş birlikleriniz nasıl ilerliyor?

Enka Pazarlama olarak, dünya genelinde güvenilir markalarla iş birliği yaptığımız için daima bir başarı hikayesi oluşturuyoruz. Enka Pazarlama; iş makineleri, kaldırma ekipmanları, satış sonrası hizmetler olmak üzere 3 farklı bölümde faaliyetlerini yürütüyor. İş makinelerinde mücadele gerektiren zorlu piyasa ve pazar koşullarında başarılı bir yol kat ettik ve pazar liderleri arasına yerleştik. Bu grupta bulunan ve Yellow Table’de 3. sırada yer alan XCMG markamızın iş hacmini Türkiye pazarında, zemin makineleri, yükseltme platformları, paletli vinçler, yol makineleri ve greyder ürün gruplarında büyüterek üst sıralarda yer almayı hedefliyoruz. Nasıl Hitachi denildiğinde Enka, Enka denildiğinde Hitachi akla geliyorsa, bu bağı XCMG ile de kurmak istiyoruz.

Enka Pazarlama’nın son dönemdeki yatırımlarından bahseder misiniz?

Müşteri memnuniyeti için Türkiye genelinde iyi bir yapılanmanız ve kaliteli bir kadronuz olmak zorundadır. Bölge müdürlüklerimiz ve yaygın servis ağımızla Enka Pazarlama olarak bu yapıyı sağladık ve geliştirmeye devam ediyoruz. Bu amaç doğrultusunda Antalya bölgesinde bulunan mermer müşterilerimize daha iyi hizmet verebilmek için yıl içerisinde Antalya Şube Müdürlüğümüzün açılışını gerçekleştirdik. Hem satış faaliyetlerimizi hızlandırmak hem de satış sonrası hizmetlerin kaliteli ve hızlı bir şekilde verilebilmesi için kadrolaştık. Diyarbakır Bölge Müdürlüğümüzü daha modern bir yapıya kavuşturarak müşterilerimize hizmet veriyoruz. Kısa zaman içerisinde de Bursa’da bir şube açılışımız olacak. Ayrıca İstanbul’daki servis atölyelerimizde de yenileme ve büyütme çalışmalarımız bulunmaktadır.

Şubeleşme devam edecek mi?

Bir projenin başarısı hakkında konuşabilmek için ölçme ve değerlendirmenin iyi yapılması gerekir. Enka’da bu süreç çok iyi işliyor gidişatımızı ve risklerimizi ölçüyoruz, ardından karar aşamasına geçiyoruz. Bu konuda da bizim için anlam ifade eden her yerde şube açabiliriz. Ancak şubeleşme öncesinde riskleri değerlendirdiğimizi de söylemeliyim. Enka Pazarlama olarak sadece Türkiye’de değil yakın coğrafyalarda da önemli projeler yürütmeye başladık ve Hitachi’nin Azerbaycan ile Gürcistan distribütörlüğünü üstlendik.

Türkiye’de iş makinesi sektörünün en büyük sorunu sizce nedir?

Stoklama ve finansman politikası bizim işimizde en önemli konular arasında yer alıyor. Stoklamada önemli noktalardan birisi hangi zamanda hangi ürünü ne kadar adet ile stoklayacağınızdır. Örneğin pandemi döneminde şirketlerin kritik kararlar vermesi gerekti. Biz bu kritik kararı aldık ve stok siparişini hiç kesmedik, bu da bizim geçen yıllardaki başarımızda çok önemli bir rol oynadı. Şu anda dünya genelinde kopan tedarik zinciri nedeniyle teslimatlarımızda lojistikle ilgili sorun yaşıyoruz. Yurt dışı lojistiğindeki yoğunluk teslimatların gecikmesine neden oluyor. Ancak yaşanılan teslimat sorunlarına göre iyi bir sene geçiriyoruz ve bu yılı planladığımızın üstünde tamamlayacağız. Şu anda piyasada alım talebi devam ediyor, biz sene sonuna kadar bu talebin devam edeceğini öngörüyoruz. Bu doğrultuda sipariş ettiğimiz makinelerimizin satışları konusunda da herhangi bir endişemiz bulunmuyor.

İş makinesi sektörünün geleceği hakkında neler düşünüyorsunuz?

İş makineleri her zaman hayatımızda olacak. Enerjinin giderek pahalılaşmasıyla maden, özellikle de kömür çok büyük önem taşıyor. Durum böyle olunca madencilik sektöründe iş makinası ihtiyacının daima devam edeceğini söyleyebiliriz. Tarım sektöründe iş makinalarının kullanımının yaygınlaşması ile birlikte mini ekskavatörlere talep artmaktadır. Tarım ve Ormancılık sektöründeki büyüme ve gelişmelere bağlı olarak iş makinası talebinin süreceğini düşünüyorum.

Yurt dışında gündemde olan elektrikli iş makinelerine Türkiye’de adaptasyon sağlanabilir mi?

Şu anda dünyada iş makineleri konusunda en önemli gündem maddesi elektrikli makinelere geçiş olarak karşımıza çıkıyor. Türkiye’nin önde gelen maden ocaklarında, geçmişte satışını gerçekleştirdiğimiz ve faaliyet gösteren elektrikli iş makinalarımız bulunmaktadır. Bu konuya önem vermeye devam ediyor teknolojik gelişmeleri yakından takip ediyoruz. Hitachi ile görüşmeler ve planlamalar yapıyoruz. Yakıt kullanımını azaltma çabası son yıllarda dünyanın gündeminde yerini almış durumda. Elektrikli iş makineleri de bu talebin getirilerinden biri olarak farklı pazarlarda yerini almaya başladı. Türkiye’de ve yakın coğrafyalarda adını temsil ettiğimiz Hitachi, bu konuda 200 ton ve üstü çalışma ağırlığı bulunan makinelerde çözüm sağlamakta olup 200 ton altı çalışma ağırlığı bulunan makinelerde ise zamanla gelişme gösterileceğini söyleyebilirim.

Total
0
Shares
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ÖNCEKİ HABER

Pehlivan Kardeşler İnşaat, Hidromek ile zirvede!

SONRAKİ HABER

Liebherr’in hidrojenle çalışan ekskavatörü Bauma İnovasyon Ödülü'nü aldı

BENZER HABERLER
Total
0
Share