İnşaat ve iş makineleri sektöründe yaşanan gelişmeleri, 27 yıldır hiç ara vermeden okuyucularına aktaran Makina Market, hala ilk sayıdaki heyecanı ile yayın hayatını sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

“Güçlü makine, güçlü servis: Hidromek”

Sincan (OSB)–Yenikent-Kazan Soda Fabrikası Demiryolu Projesi’nin yapımını üstlenen ONH İnşaat, Hidromek’ten 5 adet HMK 102 S Supra kazıcı yükleyici satın aldı. Makinelerin kanal açma, çevre düzenleme ve dar alanlardaki tüm işlerde kullanılacağını ifade eden Proje Müdürü Vahit Baykan, “Güçlü ve konforlu makine ürettiği, aynı zamanda kaliteli servis hizmeti sunduğu için yatırımımızda Hidromek’i tercih ettik” dedi.

 

Vahit Baykan – Proje Müdürü

ONH inşaat, üstlendiği alt yapı ve üst yapı projelerini zamanında ve eksiksiz bir şekilde tamamlıyor. Türkiye’nin birçok noktasında başarılı çalışmalara imza atan ONH İnşaat; baraj, HES, gölet, içme suyu şebekeleri, isale hatları, kanalizasyon alt yapı, köprü, viyadük, demiryolu, hızlı tren, karayolu ve otoyol projelerinde yer alıyor. Şirket, şu anda Sincan (OSB)–Yenikent-azan Soda Fabrikası Demiryolu Projesi’nde faaliyet gösteriyor.

 

Soda külü taşıması
Sincan(OSB)–Yenikent-Kazan Soda arasındaki yaklaşık 18,4 km demiryolu altyapı, üstyapı, elektrifikasyon, sinyalizasyon ve telekomünikasyon (EST) işlerini kapsayan demiryolu hattı projesinin yapımına geçen yıl başladıklarını ifade eden Proje Müdürü Vahit Baykan, projenin amacını şu şekilde anlattı:“Ankara’nın Sincan İlçesi’nde Ciner Grubu’na ait Kazan Soda A.Ş. bünyesinde yer alan ve inşaatı devam eden Kazan Soda Külü Projesi ile Sincan ve Kahramankazan İlçeleri arasında 1.600.000.000 ton olarak belirlenen dünyanın ikinci büyük trona rezervinin işletilmesi öngörülüyor. Bu kapsamda Kazan Soda fabrikasında üretilen soda külünün ihracatının ve iç piyasaya satışının karayolu yerine demiryolu ile Derince Limanı üzerinden yapılması planlanıyor. Üretilen soda külünün Derince Limanı’na demiryolu ile ulaştırılması için demiryolunun uzatılması gerektiğinden projenin yapılmasına karar verilmiştir.”

 

14,8 kilometrelik demiryolu hattı
Proje güzergahı boyunca 6 adet aç-kapa tüneli, 5 adet alt geçit, 4 adet köprü, 14 adet menfez ve 2 adet derivasyon kanalının yapılmasının planladığını kaydeden Baykan, “Yapılması planlanan demiryolu hattı, TCDD’nin mevcut Sincan Organize Sanayi istasyonundan ayrılıp, Yenikent-Ayaş karayolunu takip ederek, Melih Gökçek Bulvarını geçtikten sonra kuzey-batı yönünde, Mülk Mahallesi ve İncirlik Mahallesi mevkiinde yer alan Kazan Soda Maden Enerji Nakliyat San. ve Tic. A.Ş. (Kazan Soda A.Ş.) firmasına ait soda tesislerine ulaşmaktadır. Planlanan demiryolu hattı, hem yük hem de yolcu taşıma amacına yönelik planlanmakta olup, mevcut Sincan Organize Sanayi İstasyonundan Yenikent’e yaklaşık 8 km’lik çift hat, Yenikent’ten Kazan Soda A.Ş. firmasının üretimini gerçekleştirdiği soda tesislerine ise yaklaşık 6,8 km’lik tek hat olmak üzere toplam 14,8 km olacak şekilde projelendirilmiştir. 14+360 km’lik demiryolu hattı, Kazan Soda A.Ş. firmasının üretimini gerçekleştirdiği soda külünün ileriye yönelik Kocaeli ilinde bulunan Derince Limanı’na demiryolu ile ulaştırılabilmesi için planlanmaktadır. Proje hattının mevcut Sincan Organize Sanayi İstasyonu’ndan Yenikent’e kadar olan 7+830 km’lik çift hatlık kısmı hem yük hem de yolcu taşımacılığı amaçlı, Yenikent’ten Kazan Soda A.Ş.’ye kadar olan 6+530 km’lik tek hatlık kısmı ise sadece yük taşımacılığı amaçlı olarak kullanılacaktır” dedi.

 

İhtiyaç ve talep tablosu
İnşaat sektörünün her zaman canlı olduğunu ve sektördeki olayların anlık olarak değiştiğini dile getiren Vahit Baykan, “Bir işi üstlenirken zaman, mekan ve çalışma koşullarına mutlaka dikkat edilmelidir. Bir proje kapsamında ne kadar sürede, hangi makinelerle ne iş yapılacağı ve nasıl bir verim elde edileceği kesinlikle çok iyi araştırılmalı. Açıkçası inşaat sektörünün genel prensibi budur. Tabi işin boyutu ve hacmi de oldukça önemli. Projelere sadece parasal olarak bakmamak gerek. Projenin içerisindeki kazı – dolgu dengesi bilinmeli. Çünkü; bu dengelemeyi yaptığınızda ne kadar makine ve personel ihtiyacınız olduğu ortaya çıkar. Bu doğrultuda ihtiyaç ve talep tablosuna bakarak makine ve personel ihtiyacınızı giderirsiniz. Sincan (OSB)–Yenikent-Kazan Soda Fabrikası Demiryolu Projesi’nde de öncelikle tablolarımızı oluşturduk, eksikliklerimizi belirledik. Ardından personel, kamyon ve iş makinesi yatırımında bulunarak çalışmalara başladık.”

 

Marka araştırması ve Hidromek tercihi
Özellikle iş ve inşaat makinesi satın alırken öncelikle maliyet ve verim konusuna dikkat ettiklerini aktaran Baykan, “Maliyetten sonraki en önemli konu ise kalite, sağlamlık ve güçtür. Bu nedenle her zaman belirlenen bütçeler ölçeğinde en güçlü ve en sağlam makineleri tercih etmeye dikkat ediyoruz. Tabii tercih ettiğimiz markanın yedek parça bulunabilirliği, satış sonrası hizmeti ve servisi de önemli bir konu. Tüm bu kriterlerimizi süzgeçten geçirip yatırımlarımızı gerçekleştiririz. Sincan (OSB)–Yenikent-Kazan Soda Fabrikası Demiryolu Projesi için de yatırım kriterlerimizi belirledik ve çalışmaya başladığımızda ilk olarak nakliyemizi pürüzsüz, sıkıntısız ve hızlı bir şekilde yapmak için 10 adet makine yatırımında bulunduk. Hafriyat işinden sonra proje kapsamında daha önceden belirlediğimiz kazıcı yükleyici ihtiyacımız için piyasada araştırma yaptık. Bu araştırmalar sonrasında da kazıcı yükleyicideki tercihimizi Hidromek’ten yana kullandık” dedi.

 

Makine parkına 5 adet Hidromek kazıcı yükleyici yatırımı
Sincan (OSB)–Yenikent-Kazan Soda Fabrikası Demiryolu Projesi kapsamında Hidromek’ten 5 adet HMK 102S Supra kazıcı yükleyici satın aldıklarını belirten Vahit Baykan, ekskavatör, yükleyici, kamyon ve fore kazık makinelerinden oluşan yaklaşık 100 tane aracın yer aldığı makine parklarını Hidromek’in kazıcı yükleyicileri ile güçlendirdiklerini belirtti ve şunları ekledi: “Parkımıza eklediğimiz kazıcı yükleyiciler, öncelikle bu demiryolu hattı projesinde çalışacak. Daha sonra işin durumuna göre makinelerden 1 tanesini Trabzon’daki şantiyemize göndereceğiz, 2 tanesi de Gebze’deki hızlı tren hattı projesinde kullanacağız.”

 

“Hidromek ile daha fazla verim elde ediyoruz”
Makineleri kanal açma ve çevre düzenleme işlerinde kullanacaklarını kaydeden Baykan, “Hidromek’in kazıcı yükleyicilerini topraklama ve köprü yaklaşım dolgularının seriminde, kanal açma ve çevre düzenleme işlerinde kullanıyoruz. Onun dışında ara ara sahada beton ve taş yapılarla karşılıyoruz. Makinemize kırıcı ataşmanı takarak kırma işlemi gerçekleştiriyoruz. Alt yapı hatları yapıyoruz. Bu hatlara çabuk ulaşım sağlanması gerek. Ekskavatör ve yükleyicilerin kovası büyük olduğu için o makinelerden verim alamıyoruz. Bu nedenle bu alanlarda Hidromek kazıcı yükleyicileri kullanarak dar alanda daha fazla verim elde ediyoruz” dedi. Yaklaşık 10 yıldır Hidromek’in makinelerini kullandıklarını ve memnun olduklarını ifade eden Baykan, Hidromek’in kazıcı yükleyicilerinin performans, hız ve sağlamlık konusunda öne çıktığını söyledi ve şunları ekledi: “Kazıcı yükleyiciler ile şantiyede her zaman verimli ve sorunsuz çalışıyoruz. Bu doğrultuda yatırımlarımızda doğru karar verdiğimizi görmüş olduk. Operatörler makinelerden çok memnun. Makinenin güçlü ve konforlu olduğunu belirtiyorlar. Yakıt konusunda da makine bize tasarruf sağlıyor.”

 

“Hidromek ile yedek parça beklemeyi rafa kaldırdık”
Baykan, “Hidromek, satış sonrası hizmetler ve servis tarafında da diğer markalardan daha başarılı. Hidromek ile istediğimiz zaman daha kolay bir şekilde iletişime geçebiliyoruz. İnşaat sektöründe bir makine ile çalışıyorsunuz. Bu makinenin size katacağı çok şey var. Örneğin; bir makinenin parçasını beklemek bizim için tüm süreci aksatıyor. Açıkçası Hidromek ile yedek parça tedariki konusunda bekleme durumunu rafa kaldırdık” dedi. Hidromek makinelerinin önümüzdeki günlerde şantiyelerinde daha fazla yer bulacağını kaydeden Vahit Baykan, ilerleyen süreçlerde projelere göre makine yatırım planlarının olacağını ve bu yatırımda Hidromek’i yeniden tercih edeceklerini sözlerine ekledi.

 

“Hidromek ile konfora kavuştum”
ONH İnşaat’ın Sincan (OSB)–Yenikent-Kazan Soda Fabrikası Demiryolu Projesi’nde operatör olarak çalışan Erdem Seyferi, daha önce farklı markaların makinelerini kullandığını fakat konforu Hidromek’te bulduğunu söyledi. Erdem Seyferi, “Hidromek marka kazıcı yükleyici kullanıyorum. Hidromek’in kazıcı yükleyicileri oldukça güçlü, seri, kullanışlı ve teknolojik. Makine çalışırken ve yolda giderken kesinlikle operatörü yormuyor. Makinede zaten havalı koltuk bulunuyor. Bu koltuklar oldukça rahat ve otomatik olarak ağırlığınıza göre kendini ayarlıyor. Yine direksiyon istenilen bir şekilde rahatlıkla ayarlanabiliyor. Bir operatör olarak Hidromek’ten çok memnunum” dedi.

Total
0
Shares
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ÖNCEKİ HABER

SNH İnşaat, Wirtgen ile kaliteli yollar inşa ediyor

SONRAKİ HABER

Komatsu’dan revizyon kampanyası

BENZER HABERLER
Total
0
Share