İnşaat ve iş makineleri sektöründe yaşanan gelişmeleri, 27 yıldır hiç ara vermeden okuyucularına aktaran Makina Market, hala ilk sayıdaki heyecanı ile yayın hayatını sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

HS2 özel kalıp çözümü için Doka seçildi

Kalıp çözümleri sağlayıcısı Doka, havalandırma bacasının tamamlanmasını sağlamak için Birleşik Krallık merkezli HS2 projesine ekipman ve uzmanlık sağlıyor. Demiryolu bağlantısı projesi, Londra ile Birleşik Krallık’ta Midlands, Kuzey İngiltere ve İskoçya’daki şehirler arasındaki demiryolu seyahatinde devrim yaratmaya hazırlanıyor.

Proje için, Victoria Yolu yardımcı şaftına giden ikincil kaplamasının inşası için özel bir kalıp çözümü sağlamak üzere Doka seçildi. Bu bölümün işleri Skanska, Costain ve Strabag Ortak Girişimi (SCS JV) tarafından yürütülüyor. Prekast halkalar, Victoria Yolu’ndaki yardımcı şaftı oluşturuyor. Şaftın duvarının alt kısmı beton kaplı olup; kuyu bileşiminin bu yönünün, hatasız bir kurulum sağlamak için Doka’nın kalıp çözümlerinin yaratıcılığı gerekiyor. Doka, şaftın su geçirmez zarla desteklenen ikincil astarını dökmenin özellikle önemli olduğunu belirtiyor.

Döküm için ideal çözüm

Şaftın 25,1 metre çapından dolayı ikincil astar, taban levhasının yaklaşık 15 metre yukarısına beş ayrı dökümle yapılıyor. Döküm işlemi sırasında su yalıtımını delmeden kalıp ve tırmanma platformlarını sabitlemek, Doka’ya verilen zorlu işlemlerden biri. Hem eğimli hem de radyal duvarlara hızla uyum sağlayan braketlere sahip Doka’nın D22 sistemi, bağa ihtiyaç duymadan döküm betonu şekillendirmeye olanak sağlamak için kullanılıyor. Bu sayede duvarın su yalıtımını delme riskini ortadan kaldırıyor. D22 sisteminin başarısı, beton basınçlarını ve sapma toleranslarını korumak için gerekli hesaplamaları yapan Doka teknik ekibine bağlanıyor.

Zorlukların üstesinden geliyor

Beton dökme işleminde, üç büyük tünel açıklığı nedeniyle Doka için zorlu bir hal aldığı belirtiliyor. Tren tüneli kavşakları için tasarlanan bu önemli açıklıklar, daha önce D22 platformlarını birleştirecek duvarlar olmadığı için ek bir zorluk sağlıyor. Bu sorun, Doka’nın Staxo 100 iksa sistemiyle aşılarak; uyarlanabilir, montajı kolay bir yük taşıma kulesiyle farklı yerleşim planlarına sahip zemin plakalarının ekonomik olarak iksa edilmesine olanak tanıyor.

Çok yönlü hizmet avantajları

Doka, sahada alan ihtiyacını azaltan “kullanıma hazır” ön montajlı paneller ve platformlar sayesinde sorunların üstesinden geliyor. Şirketin çok yönlü hizmet sunumu, yerinde destekle tamamlanıyor. Doka’nın saha göstericisi, kurulum yüklenicisi SCS JV’ye kalıp ve atlama sistemi operasyonuyla ilgili konularda tavsiyelerde bulunmak için düzenli ziyaretler yapıyor. Projede Doka’nın Concremote sistemi de kullanıldı. Beton izleme cihazıyla, sıcaklığı ölçmek ve beton yapının basınç dayanımını hesaplamak için sensörler kullanılıyor. Bu sayede bir sonraki döngünün daha yüksek doğruluk ve güvenle planlanıp başlatılabilmesine yardımcı oluyor.

Total
0
Shares
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ÖNCEKİ HABER

Özışık İnşaat Gayrimenkul Yatırım A.Ş., depreme dayanıklı ve nitelikli konutlar için harekete geçti

SONRAKİ HABER

Volvo CE'nin hibrit ekskavatörü, yüzde 15 oranında karbon emisyon tasarrufu sağlıyor

BENZER HABERLER
Total
0
Share