İnşaat ve iş makineleri sektöründe yaşanan gelişmeleri, 27 yıldır hiç ara vermeden okuyucularına aktaran Makina Market, hala ilk sayıdaki heyecanı ile yayın hayatını sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

JCB, elektrik ve hidrojende dönüm noktasına ulaştı

JCB, çeşitli teknolojilerdeki yeni ekipmanlarını pazara duyuruyor. Dünya çapındaki OEM’lerin bir sonraki teknolojik atılımı aradığı bir dönemde JCB, geliştirme programını nakit para ve insan kaynaklarıyla destekliyor.

Birleşik Krallık merkezli ekipman tedarikçisi, hidrojen motorlarının üretimine şimdiye kadar 100 milyon eurodan (124 milyon ABD Doları) fazla yatırım yaparak son iki yılda projeye 150 mühendisten oluşan bir ekip sağladı. Bu girişim, 50. hidrojen yanmalı motoruyla önemli bir üretimde dönüm noktasına ulaştı.

Elektrik teknolojisi

JCB, emisyonları azaltma taahhüdünün geçen yüzyıla kadar uzandığını, Avrupa Aşama V düzenlemelerine uyacak şekilde tasarlanan en yeni dizel motorlarının 1999’dan bu yana NOx emisyonlarında yüzde 97 ve partiküllerde yüzde 98 azalma sağladığını söylüyor. JCB, ayrıca müşterilerin sıfır karbonlu ürünlere yönelik taleplerini karşılamak için elektrik teknolojisi de geliştirdi. Pil elektriği, daha az saat çalışan ve genellikle daha az yakıt kullanan küçük makineler için uygun olsa da, daha büyük makinelerin daha yüksek enerji gereksinimi bulunuyor. Bu yüzden JCB, elektrikli makine geliştirme çalışmalarını 525-60E Loadall teleskopik yükleyici ve 19C-1E mini ekskavatör dahil olmak üzere kompakt ürün yelpazesinde yoğunlaştırıyor. JCB şimdi, 20 kWh kapasiteye ve dizel muadili ile eşdeğer üretkenliğe sahip, sınıfındaki en büyük standart akü paketine sahip olan ilk tam elektrikli tekerlekli yükleyiciyi piyasaya sürüyor.

Hidrojen enerjisi hazır

Köln yakınlarındaki Frechen’deki Almanya genel merkezinde düzenlenen bir etkinlikte, JCB’nin hidrojen motorlarının halihazırda prototip kazıcı yükleyicilere ve Loadall teleskopik yükleyicilere güç sağladığı duyuruldu. Yakın zamanda makine için kendi tasarlayıp ürettiği mobil yakıt ikmal aracını da tanıtıldı. Üretici, geleceğe hidrojen motorlarıyla bakarken, ilk tam elektrikli kompakt tekerlekli yükleyicisi olan 403E’nin gelişimi de dikkat çekiyor.  JCB’nin elektrikli ürün serisinin sonuncusu olan 403E, ‘müşterilerin sahada karbon azaltımı zorluklarıyla başa çıkmalarına yardımcı olmanın’ bir yolu olarak tanımlanıyor. Tam bir çalışma günü veya karma görev döngüsünde dört ile beş saat arasında sürekli kullanım kapasitesine sahip olduğu söyleniyor. Özellikler arasında 20 kWh lityum iyon pil takımı; 33,4 kW tahrik motoru (en yüksek güç); 20 kW hidrolik pompa (en yüksek güç); kalıcı dört tekerlekten çekiş için entegre açılır kutu, dijital gösterge paneli ve hassas çalışma için döner kumandalı ZF aksları bulunuyor.

Hızlı şarj

403E, çeşitli saha güç kaynaklarına bağlantıya izin veren yerleşik bir şarj cihazına sahip. 110 V’luk bir priz, pilleri 12 saatte tamamen şarj ederken, 230 V’luk bir fiş, pil takımını sekiz saatte şarj ediyor.

Total
0
Shares
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ÖNCEKİ HABER

HİDROMEK, yapı sektörüyle Beton 2023 Fuarı’nda buluşuyor

SONRAKİ HABER

Avrupa’nın en büyük 100 inşaat şirketinde yer alan Türk firmalar, yükseliş ivmesinde

BENZER HABERLER
Total
0
Share