İnşaat ve iş makineleri sektöründe yaşanan gelişmeleri, 27 yıldır hiç ara vermeden okuyucularına aktaran Makina Market, hala ilk sayıdaki heyecanı ile yayın hayatını sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

JCB, SİF İş Makinaları güvencesiyle Diyarbakır’da gücüne güç katıyor

Yaklaşık 50 yıldır JCB’nin Türkiye distribütörlüğünü yürüten SİF İş Makinaları, satış sonrası hizmetlere yönelik yatırımları kapsamında Diyarbakır Bölge Müdürlüğü’nü hizmete açtı. Diyarbakır Bölge Müdürlüğü ile bölgedeki güçlerine güç kattıklarına dikkat çeken SİF İş Makinaları Satış Direktörü Ömer Yılmaz, “Güçlü markamız, uzman kadromuz ve mobil servis araçlarımız ile müşterilerimize daha kaliteli hizmet ile daha hızlı çözümler sunacağız” dedi.

Ömer YILMAZ-SİF İş Makinaları Satış Direktörü

SİF İş Makinaları, müşteri memnuniyetini artırma stratejisi doğrultusunda satış sonrası hizmetlerine yönelik yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. Yatırım planları kapsamında Türkiye genelindeki hizmet ağını genişleten firma; Ankara, İstanbul, Bursa, İzmir, Adana’nın ardından 7. bölge müdürlüğünü Diyarbakır’da açtı. Makina Market olarak Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ndeki 11 ile satış, yedek parça ve servis hizmeti verecek olan tesisin açılışında SİF İş Makinaları Satış Direktörü Ömer Yılmaz ile bir araya geldik ve Diyarbakır Bölge Müdürlüğü’nün hizmet kapsamı ile müşterilere sağlayacağı avantajlar hakkında konuştuk.

Diyarbakır Bölge Müdürlüğü hizmete başladı

Satış sonrası hizmetlere yönelik yatırımlar kapsamında Türkiye’nin birçok noktasında bölge müdürlükleri açtıklarını ifade eden SİF İş Makinaları Satış Direktörü Ömer Yılmaz, “Satış tarafında olduğu gibi satış sonrası hizmetlerde de bir yapılanmaya gittik. Yapılanmamızı öncelikle yetkili servislerimiz ve bayilerimizle birlikte gerçekleştirdik. Ardından Türkiye genelinde bölge müdürlükleri açmaya karar verdik. Bu serüvene ilk olarak Ankara’da başladık. Daha sonra İstanbul’da Anadolu ve Avrupa yakalarının ardından Bursa ve İzmir bölge müdürlüklerimizi açtık. Yakın zamanda Adana’da bölgemizin de açılışını gerçekleştirdik. Bu doğrultuda Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde de etkinliğimizi artırmak için Diyarbakır Bölge Müdürlüğü’müzü de hizmete açtık” dedi.

Öncelik müşteri memnuniyeti

Diyarbakır Bölge Müdürlüğü ile bölgedeki müşterilere daha hızlı ve daha kaliteli hizmet sunacaklarına değinen Ömer Yılmaz, “Bölge müdürlükleri, markaların müşteriyle daha yakın ilişkiler kurulmasında ve sorunlarının hızlı çözülmesinde etkili bir konumda bulunuyor. Diyarbakır Bölge Müdürlüğü olarak şu anda 11 ili kapsayacak şekilde makine satışı gerçekleştiriyoruz. Satış sonrası hizmetler tarafında da bölgede aktif bir konumda bulunan yetkili servislere sahibiz. Bölge müdürlüğümüz ile müşteri memnuniyeti artırmayı ve bölgede bulunan servislerimize daha yakın olmayı hedefliyoruz. Bölgede bulunan ve 11 ili kapsayan servis noktalarımız, müşterilerimize daha iyi ve hızlı hizmet vermek için Diyarbakır Bölge Müdürlüğü’müzden yedek parça ve teknik destek hizmeti de alabilecekler” ifadelerini kullandı.

“Diyarbakır bölgesi, son 4 ayda geçen yılın satış adetlerine ulaştı”

Açılışı yapılan Diyarbakır Bölge Müdürlüğü’nün bölgedeki makine satış adetlerini olumlu yönde etkilediğini söyleyen Ömer Yılmaz, “Bölge Müdürlüğümüzden önce Diyarbakır’da bayimiz bulunuyordu. Buradaki çalışmalarımızı yakından takip etmek için direkt SİF İş Makinaları olarak işin içinde olmak istedik. Tesisimizin açılışını bugün gerçekleştirmiş olsak da aslında 4 ay öncesinden hizmetlerimize başlamıştık. Hatta Diyarbakır’da son 4 ayda geçen yılın satış adetlerine ulaştık. Satış grafiğinden de anlaşılacağı üzere aidiyet ve müşteriye yakın olmak çok önemli bir faktör. Bu bölgenin insanı sıcakkanlı ve misafirperver olduğunu, açılışımızda bizi yalnız bırakmayarak bir kez daha gösterdi” şeklinde konuştu.

Hizmet kalitesini artırmak için büyümeye devam edecek

İş makineleri, uzun kullanım ömrüne sahip olsalar da yaptıkları işlerden ve yer aldıkları çalışma ortamlarından dolayı yıpratıcı bir sürecin içinde bulunuyorlar. Makinelerin yıpranmasında yaptığı iş, kullanım ve mevsim koşulları etkili oluyor. Bu etkiler ile teknik destek ihtiyacı hisseden makine kullanıcıları, işlerinin aksamaması için her zaman en hızlı müdahaleye ihtiyaç duyuyor. Ayrıca satış sonrası hizmetlerde başarılı olunması için markanın teknik ekibinin de kaliteli hizmet veriyor olması gerekiyor. Bu doğrultuda bölgedeki müşterilerine kaliteli satış sonrası ve servis hizmeti sunmak için şu anda 6 teknik personel ve 2 mobil servis aracı ile hizmet vermeye başladıklarını belirten Yılmaz, Haziran ayı sonuna kadar ekibe 3 kişi ile 1 hizmet aracını daha dahil ederek toplam 9 kişi ve 3 hizmet aracı ile faaliyetlerine devam edeceklerini ve bu sayının ilerleyen dönemlerde artacağını söyledi.

“Müşterilerimiz aynı gün içinde yedek parçaya ulaşabilecek”

Servis tarafında yedek parça teslimat sürelerinin kısalması için yedek parça deposu oluşturmanın önemine dikkat çeken Ömer Yılmaz, “Bölge müdürlüğümüzle beraber yedek parça deposu da oluşturduk. Bölgedeki müşterilerimiz İstanbul’daki veya bölgedeki yetkili servislerimizden, parçanın bölgeye ulaşması için 2 gün kargo süresini beklemek durumunda kalmayacak. Müşterilerimiz için yedek parça bekleme süresi olumsuz bir durum oluşturuyordu. Diyarbakır Bölge Müdürlüğü’müzün açılmasıyla birlikte müşterilerimiz, aynı gün içinde yedek parçaya ulaşarak, teknik destek alabilecekler. Bölge Müdürlüğü olarak hizmete yeni başlamamıza rağmen teknik destek anlamında çok iyi bir konumda olarak inşaat, tarım sektörü gibi belli bir süre ve mevsim içinde yapılması gereken işlerde en iyi çözümü sunmak için hızlı bir şekilde çalışmalara başladık” dedi.

Telehandlere talep artıyor

Diyarbakır bölgesinde faaliyet gösteren sektörlerin ihtiyaç duyduğu iş makineleri tercihlerine de değinen Yılmaz, “Türkiye genelinde olduğu gibi taahhüt işleri Diyarbakır’da da hızlı bir şekilde devam ediyor. Bu yüzden ağır iş makineleri, satış kısmında önemli bir yerde kalmaya devam ediyor. Fakat son dönemde tarım ve enerji sektörü, makine alımı konusunda ivme kazanmış durumda. Bu dönemde bizimle birlikte bölgede faaliyet gösteren diğer rakip firmalarında satışları iyi gidiyor. Bu durumu, müşterilerimizin işlerinin iyi gitmesinin bize yansıması olarak görebiliriz. Tarım ve enerji sektörü telehandler denilen teleskopik arazi forkliftleri ve teleskopik arazi yükleyicilerini aktif bir şekilde kullanarak, talep oluşturuyorlar” ifadelerine yer verdi.

“Yatırımlarımızın meyvesini almaya başladık”

SİF İş Makinaları’nın 50 yılı aşkın süredir JCB’nin Türkiye’deki tek distribütörlüğünü yaptığını belirten Ömer Yılmaz, “Son yıllarda satış, servis ve pazarlama anlamında ciddi bir çıkış yaptık. Tüm bölümlerde kendi satış ekibimizi oluşturduk. Böylece geçen seneden beri ivmelenen bir satış grafiğine sahip olduk. Bu sürece servis bölümümüzü de dahil ettik ve yatırımlarımızın meyvesini almaya başladık” diyerek bölge yapılanmasının başarısı hakkında şöyle konuştu: Yılmaz, “Son dönemlerde piyasa koşullarındaki ani değişimler ve ekonomik sorunlara rağmen SİF’in böyle bir yatırım yapması hem bizim için hem de Türkiye için oldukça önemli. Bağlı olduğumuz STFA’nın SIF ve Türkiye’ye böyle bir yatırım yapması gurur verici. Bu yapılanmamızın başarılı olduğunun kanıtı müşterilerimizden geliyor. Müşterilerimiz, yaptığımız yatırımlar karşılığında bizleri ödüllendiriyorlar. Bölgelere yaptığımız yatırımların karşılığını aldık. Açılışımızda çok uzaktan gelip bizi yalnız bırakmayan müşterilerimizde oldu. Açılışa gelemeyerek telefonla bizleri tebrik eden, bize destek olan müşterilerimiz de oldu. Satış aşamasında yakaladığımız ivmenin, servis ve yedek parça kısmında da vereceğimiz hizmetler ile müşteri memnuniyetimizi daha da artırarak ivmeleneceğini düşünüyorum.”

Total
0
Shares
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ÖNCEKİ HABER

Güran Makina kalıp beton üretimini Resimart ile verimli bir hale getirdi

SONRAKİ HABER

Putzmeister Türkiye, yeni tesis yatırımıyla hizmet kalitesini artırıyor

BENZER HABERLER
Total
0
Share