İnşaat ve iş makineleri sektöründe yaşanan gelişmeleri, 27 yıldır hiç ara vermeden okuyucularına aktaran Makina Market, hala ilk sayıdaki heyecanı ile yayın hayatını sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

JEOPARK’IN İŞ MAKİNELERİ LASTİKLERİNE “LAS ZIRH” KALKAN OLUYOR

MERMER SEKTÖRÜNÜN LİDER FİRMALARINDAN BİRİ OLAN JEOPARK MADENCİLİK, ZORLU SAHA KOŞULLARINDA KULLANDIĞI İŞ MAKİNELERİNİN LASTİKLERİNİ ŞDL LAS ZIRH ZİNCİRLERİ İLE KORUYOR. BURSA ORHANELİ’NDEKİ MERMER OCAĞINDA AKTİF OLARAK ÇALIŞAN LASTİKLİ YÜKLEYİCİLERİNİ ZİNCİRSİZ HAREKET ETTİRMEYEN FİRMA, LAS ZIRH İLE LASTİKLERİNİN AŞINMASINI ÖNLÜYOR VE ÖMRÜNÜ UZATIYOR.

 

2008 yılında Jeoloji Mühendisleri Ahmet Necati Şişman, Ali Kemal Işıker ve Mehmet Halit Şenocak tarafından kurulan Jeopark Madencilik, 2011 yılında Bursa’daki bej mermer ocağını faaliyete alarak çalışmalarına başladı. Kurucu ortaklarının tecrübesi ve mesleki birikimleri ile Bursa Orhaneli Koçu Köyü’nde bulunan mermer ocağını işleten firma, Çin ile Hindistan başta olmak üzere tüm dünyaya ihracat yapıyor. Uygun fiyat politikası, ürün kalitesi ve teslimat hızı konusunda sektörünün lider firmalarından biri olan Jeopark Madencilik, önemli başarılara imza atıyor. Kurulduğu yıllarda kiralık iş makineleri ile madencilik faaliyetlerini yürüten firma, şu anda 5 adet lastikli yükleyici, 3 adet ekskavatör ve 2 adet kaya kamyonu ile üretimine devam ediyor. Ocağında aktif olarak kullandığı iş makinelerinin lastiklerini korumak için ŞDL Las Zırh zincirlerini tercih eden firma, Las Zırh ile lastiklerinin aşınmasını önüne geçiyor. Makine Market olarak Jeopark Madencilik’i ziyaret ettik ve firmanın ortaklarından Jeoloji Mühendisi Ali Kemal Işıker ile ŞDL Las Zırh zincirlerini tercih etme sebepleri hakkında konuştuk.

 

 

ÇİN, HİNDİSTAN VE BANGLADEŞ’E İHRACAT

Mermer ocaklarının üretim kapasitesi hakkında bilgi veren Ali Kemal Işıker, “Aylık üretim kapasitemiz ortalama olarak 5-6 bin tonu buluyor. Ancak tüm dünyada süregelen pandemi nedeniyle piyasada durgunluk yaşanıyor. Bu sebeple, aylık ortalama olarak şu anda 3-3,5 bin ton üretim yapıyoruz. Ürettiğimiz blokları Çin, Hindistan, Bangladeş ve birçok uzak doğu ülkesine ihraç ediyoruz. Bursa’da ürettiğimiz taş, açık bej renginde ve kimyasal çözeltisi Jura kireç taşıdır. Taşımızın kalitesi ve ocağımızın blok verimi oldukça iyi durumdadır” dedi.

 

ALİ KEMAL IŞIKER – JEOPARK MADENCİLİK ORTAĞI

 

ZORLU ZEMİNLER VE LASTİK KORUMA

Madencilik sektöründe özellikle zorlu ocak şartlarında çalışmanın kolay olmadığına dikkat çeken Kemal Işıker, bu zorlukları kullandıkları iş makineleri ile aştıklarını söyledi. Şu anda 5 adet lastikli yükleyici, 3 adet ekskavatör ve 2 adet kaya kamyonu ile üretime devam ettiklerini ifade eden Işıker, “Zorlu sahalarda çalıştığımız için iş makinelerini çok iyi kullanmamız ve korumamız gerekiyor. Bu nedenle iş makinelerine gerekli özeni gösteriyoruz. Özellikle zorlu zemin koşullarında makinelerimizin lastiklerini korumak için zincir kullanımına özen gösteriyoruz” ifadelerini kullandı.

 

 

LASTİKLİ YÜKLEYİCİLER, LAS ZIRH ZİNCİRLER OLMADAN ÇALIŞAMIYOR”

Hem makine hem de zincir tercihinde kaliteli firmalarla çalışmaya gayret ettiklerini belirten Ali Kemal Işıker, “ŞDL Las Zırh, bizim için önemli firmalar arasında yer alıyor. Bulunduğumuz arazinin zorlu şartlarında lastikli yükleyiciler, zincir takmadan çalışamıyor. Zincirsiz kullanıldığında ise lastik hemen parçalanıyor. Bu nedenle parkımızda bulunan ve ocağımızda aktif olarak kullandığımız 5 adet lastikli yükleyicimizde Las Zırh’ın kaliteli zincirleri kullanıyoruz ve son derece memnunuz.”

 

 

ŞDL LAS ZIRH İLE LASTİK ÖMRÜ UZUYOR

Kullandıkları zincirlerin avantajlarından bahseden Jeopark Madencilik Ortağı Işıker, “Lastikli yükleyicilerimiz çok ağır yükler taşıyor. Düşük tonajda lastikli yükleyiciler, 25-30 tonluk blokları kamyona yüklerken, büyük lastikli yükleyiciler de 40 tondan 100 tona kadar olan blokları sürüklüyor. Dolayısıyla bu zorlu görevlerde lastiklere çok büyük yük düşüyor. Arazi şartları zorlu olduğu için taşlar lastikleri çok yıpratıyor. Las Zırh’ın ürettiği zincirler, lastiği bu zorlu şartlarda koruyor ve ömrünü uzatıyor. Yükleyicilerimizin lastiklerini zorlu şartlarda, uzun vadeli kullanmamızı sağladığı için Las Zırh zincirlerinden çok memnunuz.” ifadelerini kullandı.

 

 

JEOPARK MADENCİLİK, LAS ZİRH’IN SATIŞ SONRASI HİZMETLERİNDEN MEMNUN

ŞDL Las Zırh zincirlerini 10 yıldan bu yana sürekli olarak kullandıklarını belirten Ali Kemal Işıker, markanın satış sonrası hizmetlerini şu şekilde değerlendirdi: “Makine yatırımında bulunduğumuzda ilk iş olarak ŞDL Las Zırh ile iletişime geçtik ve zincirlerimizi taktırdık. 10 yıldır da lastikli yükleyicilerimizi, zincirsiz kullanmıyoruz. Las Zırh zincirlerinden çok memnunuz ve bu zaman kadar hiç bir sorun yaşamadık. Firmanın satış sonrası hizmetlerinden de bahsetmek gerekirse, zincirler belli bir zaman çalıştıktan sonra aşınıyor ve gerilmesi gerekiyor. Bazı durumlarda ise zincirlerin aşınan lastiklerden sökülerek yeni lastiklere monte edilmesi lazım. Bu durumlarda ŞDL Las Zırh’ın satış sonrası hizmetlerini arayarak yardım istiyoruz. Yetkili arkadaşlar, değişmesi gereken zincirleri lastiklere taktıktan sonra ocağımızdaki tüm lastikli yükleyicileri kontrol ederek eksikleri gideriyor. Türkiye’de işini bu şekilde titizlikle yürüten firmaların olması bizi çok memnun ediyor.”

 

 

JEOPARK, DOĞRU ZİNCİRİ DOĞRU YERDE KULLANIYOR

Jeopark Madencilik’in iş makinelerinde kullandığı zincirlerin özellikleriyle ilgili değerlendirmelerde bulunan ŞDL Las Zırh Saha Sorumlusu Sabri Çıracı ise “Zor ve ağır şartlar için geliştirilmiş en popüler ürünümüz olan X18 Ultra zincirimizi, Jeopark Madencilik’in lastikli yükleyicisine monte ettik. Bunun yanı sıra firmaya ait diğer lastikli yükleyicilerde ise mermer ocaklarında en çok tercih edilen X16 Süperstone modelimiz bulunuyor” dedi.

 

Sabri Çıracı – ŞDL Las Zırh Saha Sorumlusu

 

ŞDL LAS ZIRH’A AR-GE DESTEĞİ

2011 yılından bu yanan Jeopark Madencilik’e hizmet verdiklerini söyleyen Sabri Çıracı, “Jeopark Madenciliğin firma sahipleri ve teknik ekibi, AR-GE çalışmalarımız ve zincirlerimizin performansını geliştirmemiz için bize çok yardımcı oluyorlar. Özellikle yurt dışından talebi çok olan yeni zincir modellerimizi, Jeopark’ın tesislerine getirerek test ediyoruz. Zincirleri, buradaki zorlu şartlarda belirli bir süre çalıştırıyoruz. AR-GE’sini tamamladıktan sonra da seri üretimini gerçekleştirerek yurt dışına gönderiyoruz.” ifadelerini kullandı.

 

 

X20 MODELİ YAKIN ZAMANDA PİYASADA

Son olarak Jeopark’ın ocağında ürettikleri X20 modellerinin performansını test ettikten sonra zincirleri Rusya’ya gönderdiklerinden bahseden Sabri Çıracı, “X20 modelimize benzer bir zincirimizi de 20 gün sonra test için bu ocakta makineye monte edeceğiz. Teknik anlamda artı ve eksilerimizi görüp ürünümüzü bitirdikten sonra seri üretime geçeceğiz. Rusya’daki büyük altın projesi için kullanıma sunacağız. 40 yıllı aşkın tecrübeli bir firma olan Jeopark Madencilik’in sahiplerinden Kemal Bey ve Necati Bey’e AR-GE çalışmalarımızda bizlere yardımcı oldukları için çok teşekkür ediyoruz” dedi.

 

Total
0
Shares
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ÖNCEKİ HABER

Pİ MAKİNA’DA GÖREV DEĞİŞİKLİĞİ

SONRAKİ HABER

3KARE: ASFALT UYGULAMALARINDA GÜVENİLİRLİK, KALİTE VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK

BENZER HABERLER
Total
0
Share