İnşaat ve iş makineleri sektöründe yaşanan gelişmeleri, 27 yıldır hiç ara vermeden okuyucularına aktaran Makina Market, hala ilk sayıdaki heyecanı ile yayın hayatını sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

Karayolunda kullanım onaylı B30E Damperli Kamyon ile daha verimli çalışma

Sandritter Transport’un Allison Bell B30E Damperli Kamyonu 3 yılı aşkın süresi maden ocaklarında önemli bir yer edindi. Sürüş konforundan, yakıt verimliliği, güvenilirlik ve düşük aksama sürelerine kadar tüm alanlarda kendini ispatlayan damperli kamyon, operatörlere işleri yaparken kolay bir kullanım sunuyor.

Sandritter Transport’un Allison tam otomatik şanzıman donanımlı Bell B30E 6×6 damperli kamyonu Sandritter Transport’un Almanya’daki Kuzey Baden bölgesindeki kil ocaklarında üç yılı aşkın bir süredir çalışıyor. Üç dingilli belden kırmalı kamyonun DynActive® Vites Değiştirme özelliğine sahip FuelSense® 2.0 paketi bulunan tam otomatik Allison 3400 ORS şanzımanı, sunduğu tasarruf ve güvenilirliğiyle ön plana çıkıyor. Bu boyuttaki damperli kamyonlarda nadir görülen bir durum olduğundan aracın karayolunda kullanım onaylı olması önem taşıyor.

Bell B30E aracı beklentileri karşıladı

Şirketin filosunda 30 tonluk ekskavatörler ve 20 tonluk buldozerlerin yanı sıra altı adet belden kırmalı damperli kamyon da yer alıyor. Damperli kamyonların yeni sahalara sorunsuz bir şekilde transferini sağlamak için Sandritter’in araçlarının kamuya açık yollarda yüksüz sürüşler için lisanslanması gerekiyor. Ancak 6×6 filosunun yenilenmesi sırasında, 25 ila 30 ton sınıfındaki neredeyse hiçbir yeni aracın yüksüz şekilde karayolu kullanım onayı için temel gerekliliği, yani ön aksta izin verilen maksimum 11,5 ton dingil yükünü karşılamadığı görüldü. Ön aksta 11 tonun biraz altındaki boş ağırlığıyla 30 tonluk Bell B30E aracı ise bu beklentileri karşıladı. Boş ağırlığı 20,3 ton olan bu araç, 28 ton nominal taşıma kapasitesi ve 17,5 metreküp standart gövdeye sahip.

Ekonomik açıdan uygun

Belden kırmalı kamyon, 7,7 litrelik altı silindirli Mercedes-Benz/MTU turbo dizel motor, 260 kilovat (348 beygir gücü) üretiyor ve Allison 3400 ORS tam otomatik şanzımanla birlikte üstün bir tahrik gücü sunuyor. Daha yüksek torkla birleşen şanzımanın vites oranları, düşük viteslerde daha iyi hızlanma sağlıyor ve tam yük altında düşük motor devirlerinde daha yüksek vites oranlarının çok daha uzun süre kullanılması mümkün oluyor. Sandritter ekibi, şirketin genel merkezi çevresinde 80 kilometreye kadar çalışma alanına sahip. 50 km/saat hıza ulaşabilen B30E, maden sahalarına seri bir şekilde ve maliyetli yükleyicili taşımalara gerek kalmadan ulaşabiliyor. Araç transferleri bu nedenle bölgesel günlük operasyonlar için bile ekonomik açıdan uygun olmaya devam ediyor.

“İş akışını daha hızlı, daha verimli ve daha konforlu hale getiriyor”

Bell B30E 6×6, 2020’den bu yana Sandritter Transport’un filosunun önemli bir parçası. Bu araç, eskiyen 25 tonluk bir Volvo damperli kamyonun (Volvo A25) yerini aldığını belirten Sandritter Transport Ticari Müdürü Clemens Herrmann, “Bell B30E, 9 saatlik vardiyalarla çalışıyor ve her gün yaklaşık 1.000 ton yük taşıyor.4 tonluk daha yüksek taşıma kapasitesine rağmen Bell’in saatte yaklaşık 20 litre olarak belgelenen maksimum yakıt tüketimi, aynı koşullarda çalışan 24 tonluk kamyonlarınkinden saatte 2 ila 4 litre daha düşük (maks. 22- 24 l/saat). Yılda ortalama 1.600 ila 2.100 çalışma saati ile bu, Sandritter’in Bell B30E aracı ile tasarruf edebileceği 3.300 ila 8.400 litre yakıt anlamına geliyor. Maden ocaklarını değiştirirken esneklik bizim için vazgeçilmez oluyor. Genel olarak Bell araçları, iş akışımızı daha hızlı, daha verimli ve daha konforlu hale getiriyor” şeklinde konuştu.

Yakıt tasarrufu sağlayan çalışma

Allison Transmission Müşteri Destek Müdürü Torsten Troebs ise açıklamasında; “Bell damperli kamyonların kullanımı, tam otomatik şanzımanlarımız sayesinde çok kolay ve yüksek seviyede sürüş konforu sunuyor. Operatörler için yüksek çekiş gücü, güvenilirlik ve düşük yakıt tüketimi önemli. Allison 3400 ORS şanzıman, otoyol kamyonları ve otobüsleri için sunduğumuz ekstra yakıt ekonomisine sahip xFE şanzımanlarımız ile aynı vites oranlarını sağlıyor. Tork konvertörü ile lock-up kapalıyken çalışma süresini önemli ölçüde artırıyor. Bu, aracın daha yüksek viteslerde, daha düşük motor devirlerinde uzun süre çalışmasına olanak tanıyarak önemli miktarda yakıt tasarrufu sağlıyor. Bell araçlarında aynı zamanda Allison’ın DynActive Vites Değiştirme teknolojisine sahip FuelSense 2.0 paketi bulunuyor. Vites değiştirme noktaları, araç ağırlığına ve yol koşullarına göre ayarlayarak yakıt ekonomisi daha da optimize ediliyor” diye belirtti.

“B30E’nin kendini ispatladığını deneyimledik”

B30E Damperli Kamyonunun maden ocağı sahalarında aranan tüm özelliklerin karşılandığına değinen Sandritter Genel Müdürü Volker Sandritter; “Her şeyden önce karayolu kullanım onayı, dolayısıyla daha fazla esneklik ve üretkenlik arayışındaydık. Ancak B30E’nin sürüş konforundan, yakıt verimliliği, güvenilirlik ve düşük aksama sürelerine kadar tüm alanlarda gerçekten kendini ispatladığını deneyimledik” ifadelerine yer verdi.

Total
0
Shares
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ÖNCEKİ HABER

Türkiye iş makinesi sektörü, 2023 yılını rekorla tamamladı

SONRAKİ HABER

Marubeni Dağıtım ve Servis, Bomag ile sektöre ilham olmayı amaçlıyor

BENZER HABERLER
Devamını Oku

Borusan Cat, ziyaretçileri ile buluşuyor

Borusan Grup şirketlerinden Borusan Cat, 11 Temmuz 2024’ten itibaren önümüzdeki aylarda çeşitli lokasyonlarda iş makinelerini ve hizmetlerini tanıtmak…
Total
0
Share