LiuGong, 21 tonluk yeni elektrikli lastikli yükleyicisini Avrupa pazarına sundu. CATL’nin 423kWh büyük kapasiteli lityum demir fosfat piliyle çalışan 856HE’nin, Avrupa’da mevcut ilk tam elektrikli lastikli yükleme aracı olduğu söyleniyor.
LiuGong, 856HE’ninişin türüne bağlı olarak 11 saate kadar çalışabildiğini belirtiyor. Marka, makinenin 10 saatten fazla standart şarjla veya 45 dakikada yüzde 25’ten yüzde 90’a çıkaran hızlı şarjla seçeneğiyle şarj edilebileceğini söylüyor. Standart kovanın 3,5 metreküp boyutunda olduğunu ve 6,5 tonluk taşıma kapasitesinin hem performans hem de sürdürülebilirlik sağladığını söyleyen LiuGong, servis aralıklarının da dizel modelle aynı olduğunu belirtti (1000 saat). LiuGong’a göre dizel makinelerde ortak bileşenlerin bulunmaması servis maliyetlerinde önemli azalma sağladığı anlamına geliyor.
İlk teslimat, Aggregate Industries’e yapıldı
Makinenin ilk teslimatı, son altı haftadır testlerden geçirilen Londra merkezli inşaat malzeme şirketi Aggregate Industries’e yapıldı. Yıl sonuna kadar şirkete bir makinenin daha teslim edilmesi beklenirken, İskandinav merkezli Rental Group şirketi 20 makinelik ilk siparişini alacak. LiuGong Lastikli Yükleyici Ürün Müdürü Oliver Keates, “İskandinav makineleriyle, çevre dostu ve karbon nötrlüğü, standart bir dizel makineyle karşılaştırıldığında makinenin, çalışma süresi ve maliyet avantajlarının yanı sıra kullanıcılara büyük bir kazanım sağlatacak. Makinelerin şarj kapasitesi genel olarak artacak ve bu şarj cihazlarının kullanılabilirliği daha sık hale gelecek. Makine aynı zamanda çok küçük bir gürültü kirliliği de sağlıyor ancak yine de üretkenliğe, verimliliğe ve ihtiyaç duyduğunda makinenin tam kapasitede çalışmasını sağlayacak yeteneğe sahip olacaksınız” sözlerini kaydetti.