PROJELERE YÖNELİK BETON SANTRALİ ÜRETME KONUSUNDA DÜNYANIN EN ÇOK TANINAN MARKASI MEKA, AVRUPALI RAKİPLERİNİ GERİDE BIRAKARAK HIGH SPEED 2 (HS2) PROJESİ’NİN HAZIR BETON ÜRETİM TESİSLERİ İHALESİNİ KAZANDI. 134 MİLYAR DOLAR MALİYETİ İLE AVRUPA’NIN EN BÜYÜK ALTYAPI PROJESİ OLAN HS2’NİN TÜM BETONU MEKA HAZIR BETON SANTRALLERİ İLE ÜRETİLECEK.
Dünya genelinde özellikli ve büyük ölçekli inşaat projelerinin tercihi olan Meka Beton Santralleri, pazar lideri konumunda olduğu İngiltere’de Avrupa’nın en büyük altyapı projesinde (HS2-High Speed 2) kullanılmak üzere açılan hazır beton üretim tesisleri ihalesini kazandı. Firmanın baraj, yol, köprü, enerji tesisi, havalimanı ve büyük ölçekli sosyal tesis/konut inşaatları gibi projelere yönelik güçlü referansları, ENR(Engineering News-Record) listesindeki büyük müteahhitlerin birçoğu için geliştirdiği çözümler ile özel beton santralleri tasarlama ve üretme konusundaki deneyimi, Avrupalı üreticilerin önüne geçerek HS2-High Speed 2 Projesi’nde kullanılacak beton santralinin üretimi için öne çıkardı.
MEKA, HIGH SPEED 2 PROJESİ’NDE
Meka ve İngiltere’deki çözüm ortağı olan Berkshire Engineering Supplies Ltd (BES), proje kapsamındaki tünel segmenti ve 1. Aşama altyapı işleri için özel beton karışımları üretiminde kullanılacak son teknoloji Meka beton santralleri ve çeşitli ilgili ekipman tedariki için bir sözleşme imzaladı. Konuyla ilgili açıklama yapan Meka Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kaybal, “Tamamıyla Türk mühendislerin tasarımı ve yerli üretim olacak santral ve ekipmanların İngiltere’de yine ilk tercih olarak öne çıkmasından gurur duyuyoruz” dedi ve şunları ekledi: “Üretici seçimi oldukça uzun ve katmanlı bir süreçti. HS2 projesi için gerekli üst düzey standartlara uygun ürün tercihi için ihale komisyonu fabrika ziyaretleri ve çalışan tesis ziyaretleri ile birçok kriteri değerlendirdi. Aylar süren ihale sürecinde ihale sürecinde Meka’nın yanı sıra dünyanın diğer önde gelen üreticileri de değerlendirildi. Sonucunda Türk sanayisinin önemli temsilcisi Meka/BES teklifi tercih edilen çözüm olarak seçildi.”
MEKA MÜHENDİSLERİ, İNGİLİZLERİN TAKDİRİNİ TOPLADI
“HS2 Projesi’ne yönelik beton santrallerinin seçiminde dünya çapında özel proje tasarımı ile tanınan Meka ARGE ve Tasarım Stüdyosu’nun deneyimli mühendislerinin tasarım çözümleri müşterimiz beğenisini kazandı” ifadelerini kullanan Mehmet Kaybal, “Beton santrallerinin tasarımı için oluşturulan ekip; verimlilik, sürdürülebilirlik, güvenlik ve doğaya saygı bileşenlerini proje hedefleri olarak belirleyerek, HS2 inşasına komple çözümü sunabilmek üzere son derece yüksek kalite standartlarına sahip özel tasarlanmış Meka beton santralleri, fiber besleme/dozajlama sistemleri, beton geri kazanım ve su arıtma sistemi ile ısıtılmış agrega ve sıcak su sistemlerini içeren entegreir sistem hazırlamıştır” dedi.
TESİSLERİN TEKNİK BİLGİLERİ…
Tasarlanan tesisler ile ilgili temel teknik bilgileri paylaşan Kabal, “İlk etap içerisinde yer alan 130m3/h kapasiteli çift Meka planet mikserli BP1 santrali, prefabrik yapı betonu üretiminde son derece işlevsel bir yapıya sahiptir. Karışım süresinin uzun olmasından ötürü tek bunker ile çift mikser kullanılarak verimlilik artırılmıştır. Meka mühendisleri tarafından tasarlanan güçlü yapısı ile sıfır zemine kurulan santral, yerden 750 cm yükseklikteki beton taşıma kovalarını güvenli bir şekilde beslemekte olup işletme lokasyonu göz önüne alınarak olumsuz hava koşullarına karşı da son derece dayanıklı olarak tasarlanmıştır. Ayrıca işletme kolaylığı sağlamak açısından santralin her noktasına birbiriyle bağlantılı platformlar yerleştirilmiş ve bu sayede bakımların güvenli bir şekilde yapılabilmesi sağlanmıştır. Ek olarak bakım esnasında ağır yükleri kaldırmak için 2 adet bakım vinci de personele hizmet vermektedir. BP2 ve BP3 santraller Meka twin shaft mikserli olup uzun yıllar sorunsuz hizmet amacı ile komple galvaniz kaplanmıştır. Kolay kurulum modüler kaplama olarak tasarlanan santral şasesi, tesis kurulumunu basitleştirmiştir. İşletme kolaylığı açısından menteşeli döküş şutu kullanılmış ve bakımın yerde yapılmasına olanak sağlanmıştır. Tüm santrallerde hava şartlarına bağlı olarak sıcak ve soğuk su kullanımı sisteme entegre edilmiştir. Doğaya saygılı üretim ve sürdürülebilirlik açısından beton santrallerinin tümünde geri dönüşüm ünitesinden gelen suyun karışıma eklenmesi standart özelliktir. Mikserler yüksek basınçlı tam otomatik yıkama sistemleri ile kolaylıkla temizlenebilmektedir. Yıkama esnasında çıkan kirli su, atık su tanklarına toplanarak çevreye duyarlı bir yapı oluşturulmuştur” şeklinde açıklamalarda bulundu.
BETON SANTRALLERİNİN KURULUMU BAŞLADI
HS2 Projesi’nin ilk etabında kullanılacak olan BP1 çift MEKA Planet mikserli 130m3/h kapasiteli beton santrali ile BP2-BP3 olarak adlandırılan 135m3/h kapasiteli MEKA twin shaft mikserli santraller kurulumları başladı. Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kaybal, projenin ikinci etabında kullanılacak beton santrallerinde ise sipariş aşamasında olduklarını aktardı.
“TÜRK SANAYİSİNİN ÜRETİM GÜCÜNÜ TEMSİL ETMEKTEN GURURLUYUZ”
Yurtdışında Türk sanayisinin üretim gücünü ve kalitesini temsil etmekten dolayı gururlu olduklarını kaydeden Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kaybal, Farklı tip ve özellikte beton santralleri tedarik edeceğimiz bu proje Meka’nın tasarım ve üretim gücünü perçinleyen önemli bir referans olacaktır. Ürün kalitesinden hiçbir zaman ödün vermeyen, verimliliği ve tasarımı ile her zaman dünyanın ilk tercih edilen markalarından olan Meka Beton Santralleri’nin pazar lideri olduğu İngiltere’de Avrupa’nın en büyük altyapı projesinde kullanılacak olmasından onur duyuyoruz. 5 kıtada 85’ten fazla ülkede kurulumunu yaptığımız ve başarıyla çalışan 3000’den fazla tesis ile Türk sanayisinin üretim gücünü ve kalitesini temsil etmekten gururluyuz. Bize bu başarıları yaşatan ve daha fazlasını yapabilmek için motivasyon kaynağı olan tasarımdan üretime, kalite kontrolden kuruluma, satış sonrası hizmetlerden pazarlamaya tüm ekibimize sonsuz teşekkürler” dedi.
HS2 PROJESİ NEDİR?
İngiltere’de demiryolu ağının artan yolcu sayılarıyla başa çıkma kapasitesini artırmak amacıyla inşa edilen HS2, ülkenin ikinci büyük hızlı tren hattına verilen isimdir. İlki, Londra’yı Manş Tüneli’ne bağlayan ve 2000’lerin ortasında açılan High Speed 1 (HS1) olarak adlandırılan hattın ardından İngiltere’nin en büyük 10 şehrinden sekizini (Birmingham, Londra, Leeds, Manchester, Liverpool, Sheffield, Edinburgh ve Glasgow) birbirine bağlayarak 30 milyonu aşan kişinin (İngiltere nüfusunun neredeyse yarısı) yeni bir yüksek hızlı demiryolu projesi hazırlanmıştır. Aynı zamanda Avrupa’nın en büyük altyapı projesi olan HS2 demiryolu projesinde yüksek hızlı trenler Londra ile Birmingham arasında 140 millik özel bir parkurda seyahat edecek. 32 milden fazla tünelden ve 10 milden fazla viyadükten geçerek daha fazla koltukla daha fazla trende daha hızlı yolculuklar sağlayacaklar. Saatte 400 kilometre hıza ulaşabilen trenlerin sefer yapacağı hattın ilk aşamasının 2033’te hizmete girmesi bekleniyor. Güncel revizyonlar ile maliyetinin 106 milyar sterline (yaklaşık 134 milyar dolar) çıkacağı tahmin edilen HS2 projesi; şehirlerarası trenlerin mevcut demiryolu ağından çıkarılmasına, banliyö ve nakliye hizmetleri için daha fazla yer açılmasına, karayolu yük taşımacılığının azaltılmasına ve düşük karbonlu taşımacılığın yaygınlaştırılmasına yardımcı olacaktır.