Dünya genelinde yaptığı çalışmalarla adından sıkça söz ettiren kalıp iskele alanında uzmanlaşan PERI, Avusturya’nın Linz kentindeki A26 tünel açma projesinde, Avusturya’nın ilk paletli tahrikli tam hidrolik tünel kalıp taşıyıcısını kullanıldı.
Proje, ülkenin kentsel ulaşım ağındaki tıkanıklığı hafifletmeyi amaçlıyor. Yeni Tuna köprüsünün erişim ve çıkış yolları için Tuna’nın kuzey ve güneyinde tünel yapım çalışmaları Mayıs 2020’den beri devam ediyor. Tünelin büyük bir bölümü yer altından geçerek kentsel alandaki gürültü ve kirliliği daha da azaltılıyor.
170 betonlama bölümünde farklı kesit alanları oluşturuldu
Beş farklı tünel kesitleri, profil geçişleri, virajlarda 50 metre ile 750 metre arasındaki dar yarıçaplar ve değişen eğimlerle yeni ulaşım için 1.600 metre uzunluğundaki erişim tünellerinin varlığı inşanın yapımda zorlukların yaşanmasını sağladı. Projeye yardımcı olmak için PERI mühendisleri, Avusturya’nın ilk paletli tahrikli 250 ton ağırlığında özelleştirilmiş ve tamamen hidrolik özel amaçlı çelik kalıp arabasını geliştirdi. Bu gelişmeyle, tek başına toplam 170 betonlama bölümünde farklı kesitler oluşturmak için yeterli alan oluştu.
Yenilikçi paletli sistem kullanıldı
Dar kavis yarıçaplarının kalıp arabasını taşımayı zorlaştırdığı göz önüne alındığında, hareket kabiliyeti için yenilikçi paletli sistem kullanıldı. Kalıp arabası; 8.07 metre yükseklik,14.50 metre uzunluk, hareket halinde 10.70 metre genişlik ve beton dökmeye hazırken 11.20 metre genişlikteki ölçülerine sahip. PERI, kalıp arabasını tünel girişinin önüne monte ederek kısa bir süre sonra ilk betonlama bölümünü başarıyla tamamladı. Kalıbın oluşması, kalıp arabasının bir sonraki betonlama bölümüne ilerlemesini sağladı. Verimli ve zaman kazandıran çalışma performansıyla proje gerçekleşti.