İnşaat ve iş makineleri sektöründe yaşanan gelişmeleri, 27 yıldır hiç ara vermeden okuyucularına aktaran Makina Market, hala ilk sayıdaki heyecanı ile yayın hayatını sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

Roadtec Shuttle Buggy virajı hızlı aldı

Makyol İnşaat, dünyanın ilgi ile takip ettiği F1 İstanbul Grand Prix’in pist yapımını üstlendi. Uzunluğu 5358 metre olan ve yaklaşık 1100 metre pitstop ve yanyol yapılan projede Essa Grup’a ait 3 adet Roadtec Shuttle Buggy kullanıldı. Shuttle Buggy’lerin projeye önemli avantajlar sunduğu ifade eden Makyol İnşaat Sorumlusu İbiş Sönmezay, pistin en önemli kısmı olan viraj yapımlarında Shuttle Buggy’lerin işlerini oldukça kolaylaştırdığını belirtti

 

13-15 Kasım’da İntercity İstanbul Park’ta düzenlenen Formula 1 İstanbul Grand Prix’i Mercedes pilotu Lewis Hamilton’ın zaferiyle tamamlandı. Büyük bir heyecana sahne olan yarışın öncesinde pistin yarışa hazır hale getirilmesi için hummalı bir çalışma yapıldı. Formula 1 İstanbul Grand Prixi’nin yapılacağı Intercity İstanbul Park pisti, Makyol İnşaat tarafından yenilendi. Pistin asfaltlanması hakkında bilgi veren Makyol İnşaat Sorumlusu İbiş Sönmezay, 5358 metre pist ile birlikte yaklaşık 1100 metre de pitstop ve yanyol yapıldığını ifade etti. Projede 3 adet Roadtec Shuttle Buggy kullandıklarını belirten Sönmezay, makinelerin özellikle pistin en önemli kısmı olan ve yarışın kaderini belirleyen viraj yapımları sırasında finişerleri düzgün besleyerek projeye önemli bir kolaylık sağladığının altını çizdi.

 

İbiş Sönmezay – Makyol İnşaat Sorumlusu

 

Projenin teknik detayları

Çalışmaya eski asfaltın aşınma tabakasını trimerler ile kazıma yaparak başladıklarını belirten İbiş Sönmezay, “Pistin temizliğini yaptıktan sonra yapıştırıcı olarak emisyon uyguladık. Akabinde 4,5 cm stone mastik asfalt yapıldı. Bu uygulama esnasında 5 adet finişer,5 adet besleyici 8 adet silindir kullanıldı. Pistin uzunluğu 5358 metre olup yaklaşık 1100 metre de pitstop ve yanyol yapıldı. Pistin genişlikleri 14 ile 27 metre arasında değişkenlik gösteriyor” dedi. Pist yapımında karşılaştıkları zorluklara da değinen Sönmezay, “En büyük zorluk asfaltın hızlı soğumasına neden olan hava koşullarıydı. Ayrıca değişkenlik gösteren genişliklerde pist yapımında bizi zorladı” şeklinde ifade etti.

 

 

Makine tercihi yaparken dikkat edilen noktalar

Türkiye’de bir çok önemli projeyi gerçekleştiren Makyol İnşaat, makine alımı yaparken tabiri caizse ince eleyip sık dokuyor. Makyol İnşaat’ın makine alımındaki en önemli öncelikleri hakkında bilgi veren İbiş Sönmezay, “ Önceliğimiz makinenin servis hizmetleri, çalışma esnasındaki verimliliği ve en uygun materyaller ile üretilmiş mekanik ve elektronik olarak dünya piyasasında önde gelen markalar ile çalışmaya özen gösteriyoruz” şeklinde belirtti.

 

Projeye Shuttle Buggy katkısı

Makyol inşaat, pist yapımında Essa Grup’a ait 3 adet Roadtec Shuttle Buggy kullandı. Shuttle Buggy’lerin projeye önemli katkı sağladıklarının altını çizen Sönmetay, “Besleme kapasitesi ve sıcaklık açısından homojen bir asfalt karışımı serilmesinde önemli bir rol oynadı. Ek olarak pistin ne önemli kısmı ve yarışçılar için hayati öneme sahip olan viraj kısımlarında finişerleri düzgün beslenmesinde kolaylık sağladı” dedi. Essa Grup’un satış sonrası hizmetlerinden memnun kaldıkları ifade eden Sönmezay, “Serim sırasında piste gönderilen Supervisor’ın bize verdiği teknik bilgiler ve fiziki desteklerden dolayı verimli bir çalışma oldu” şeklinde belirtti. İbiş Sönmezay, Bundan sonraki projelerde de ihtiyaç duyulması halinde Essa Grup ile çalışmaya devam edeceklerini vurgulayarak sözlerini sonlandırdı.

 

 

Shuttle Buggy’nin önemi

Bitümlü sıcak karışım yol yapım projelerinde Shuttle Buggy Asfalt plenti ve serim ekipmanının önemli bir parçası olarak ortaya çıkıyor. Özellikle yapım maliyeti yüksek olan bu imalatların, bakım ve onarım maliyetleri de oldukça maliyetli uygulamalar olmasında kaynaklı olarak bu risklere neden olan, hem üretim, hem ürünün nakledilmesi, hem de uygulama esnasında yaşanan bazı sorunlardan dolayı asfalt karışımları tamamen soğumasa da ısının düşmeye başlaması karışımlarında bozulmaların da başlamasına sebep oluyor. Aynı şekilde üretim ve taşımadan kaynaklanan ince ve iri tanelerin harmanlanmış olarak bir arada olması gerekirken ince tanelerin ve iri tanelerin toplanması suretiyle karışımın ayrışması nedeniyle ciddi bozulmalar yaşanıyor. Bu risklerin serim yapılmadan önce giderilmesi önemli bir konu olarak ön plana çıkıyor. Roadtec Shuttle Buggy yukarda bahsetmiş olduğumuz sorunların giderilmesi için geliştirilmiş bir teknoloji. Makina, üç açılı burgu helozon teknolojisine sahip 25 tonluk mobil silosu sayesinde ısı kaybetmiş ve ayrışmaya uğramış sıcak asfalt karışımını damperli kamyondan alarak 25 tonluk mobil silosunda yeniden finişere aktarılmadan önce harmanlayarak sıcak asfalt malzemesinin ısısal farklılığını giderirken gradasyonuda homojen hale getirerek finişerlere temassız olarak aktarıyor. Homojen hale gelen sıcak karışım asfalt malzemesinin finişerlere temassız aktarılması ve sürekli malzeme aktarımı sayesinde finişerler sabit hızda dur kalk yapmadan sürekli serim yapmasını sağlıyor. Böylece finişer ve silindirajın performansını %50 artmasını sağlarken enine ve boyuna soğuk derz oluşumunu da engelliyor. Bu sebeplerden dolayı Shuttle Buggy dünyada ve ülkemizde birçok otoyol ve devlet yolu projelerinde sıklıkla tercih ediliyor. Bu teknolojiyle oluşturulan asfalt kaplamaların kalitesi artarken ekonomik ömrünün optimum seviyelere ulaşması sağlanan bakım onarım maliyetleri minimalize edilmiş oluyor.

 

Total
0
Shares
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ÖNCEKİ HABER

MAY Yapı yeni HMK 390 LCHD ile üretim kapasitesini artırdı

SONRAKİ HABER

Liebherr, 60 yıllık lastikli yükleyici prototipini restore etti

BENZER HABERLER
Total
0
Share