Volvo Construction Equipment (Volvo CE), şirketin yeni ürünler ürettiği ve kullanım ömrü sonunda bunları attığı doğrusal iş modelinden; yeniden üretim, yenileme, yeniden kullanım ve geri dönüşümü kapsayan döngüsel bir iş modeline doğru ilerlediğini söylüyor.
Volvo CE, makinelerinin çevreye mümkün olan en az etkiyle çalışacak şekilde üretildiğini belirtiyor.
Yeni parça üretiminde, yüzde 80 daha az enerji sarf ediliyor
Şirketin Reman bölümünde, eski bileşenlere yenilik getiriliyor. Tamamen sökme, temizleme, kontrol ve onarımdan sonra motorlar, çevre parçaları, şanzımanlar, hidrolik parçalar, aktarma organları ve bazı elektronik aksamlardan oluşan her şeye ikinci bir hayat veriliyor. Volvo Reman Ürün Müdürü David Forsman: “Kullanılmış, aşınmış parçaları alıyoruz ve çoğu durumda, mevcut güncellemeleri ve son spesifikasyonları dahil ederek onları ilk satın alındığından daha iyi hale getiriyoruz. Orijinal malzemenin yüzde 85’e kadarını yeniden kullanıyoruz ve yeniden kullanılamayanları ise geri dönüştürüyoruz. Eski parçaları alıp yeni duruma getirerek dolaşımda tutuyor ve yeni parça üretilmesi ihtiyacını ortadan kaldırıyoruz. Yeniden üretilmiş bir bileşenin inşası, yeni parçadan üretime kıyasla yüzde 80 daha az enerji gerektiriyor; bu da karbon emisyonlarının önemli ölçüde azaldığı anlamına geliyor” açıklamalarını yaptı.
Volvo CE, ek güncellemeler de sunuyor
İsveç merkezli şirketin aynı zamanda “Sertifikalı Yeniden Oluşturma” programı da bulunuyor. Volvo sertifikalı atölyelerde aşınmış parçalar yenileniyor veya Volvo onaylı kullanılmış parçalarla değiştirilerek, müşterilere veriliyor. Makine müşteriye tekrar çalışmaya hazır şekilde iade edilmeden önce klima veya yeni koltuk gibi güncellemeler eklenebiliyor. Sertifikalı atölye çalışmaları; Avrupa, Kuzey Amerika, Endonezya ve Çin’de mevcut olarak faaliyet gösteriyor.