İnşaat ve iş makineleri sektöründe yaşanan gelişmeleri, 27 yıldır hiç ara vermeden okuyucularına aktaran Makina Market, hala ilk sayıdaki heyecanı ile yayın hayatını sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

Zoomlion, Türkiye’de yeni bir üretim ve dağıtım üssü kurmaya odaklanıyor

Çin’in en büyük inşaat makineleri üreticileri arasında yer alan Zoomlion, Türkiye iş makineleri pazarındaki etkinliğini artırıyor. Son dönemlerde gerçekleştirdiği yatırımlar ve teslimatlar ile pazarda dikkat çeken firma, Avrupa ve Asya’yı birbirine bağlayan bir konumda olan Türkiye’yi yatırım ve iş geliştirme için kilit ülke seçerek, Avrupa pazarına giriş kapısı olarak görüyor. Makina Market olarak Türkiye İç Anadolu Satış Pazarlama Müdürü Okan Gür ile bir araya geldik ve firmanın Türkiye’deki faaliyetleri hakkında konuştuk.

Okan GÜR – Zoomlion Türkiye İç Anadolu Satış Pazarlama Müdürü

Önceklikle kısaca Zoomlion’u tanıyabilir miyiz?

1992 yılında kurulan Zoomlion Co., Ltd., daha önce İnşaat Bakanlığı’na bağlı Changsha İnşaat Makineleri Araştırma Enstitüsü olarak biliniyordu. Zoomlion, yirmi yılı aşkın yenilikçi gelişimin ardından, yavaş yavaş Çin’deki ilk inşaat makineleri şirketlerinden biri olan küresel bir kuruluş, uluslararası bir standart belirleyici ve dünya çapında ilk beş inşaat makinesi üreten şirketinden biri haline geldi. Zoomlion, ağırlıklı olarak inşaat ve tarım makineleri gibi yüksek teknolojili ekipmanların Ar-Ge ve imalatıyla uğraşmaktadır. Ürün yelpazesinde 11 kategori, 70 ürün serisi ve 568’den fazla çeşit ürün bulunmaktadır. Zoomlion hisseleri, Shenzhen ve Hong Kong borsalarında işlem görmekte ve sektörde her iki borsaya da kote ilk şirket durumundadır.

Zoomlion’un Türkiye’deki yapılanması hakkında bilgi alabilir miyiz?

Zoomlion, dünya pazarında daha aktif olabilmek amacıyla son dönemde “yerelleştirme” stratejisini uygulamaktadır. 2018 yılında yönetim, depolama, yedek parça hizmetleri ve lojistiği entegre eden merkezi bir platform oluşturmak için Türkiye’nin en büyük şehri İstanbul’da Zoomlion Türkiye kuruldu. Zoomlion, 2021 yılında İstanbul, Ankara ve İzmir’de bölge müdürlükleri kurarak, ilgili bölgelerdeki iş ortaklarına hem satış hem de satış sonrası hizmetler ve yedek parça konusunda hizmet vermeyi hedeflemektedir. Zoomlion Türkiye, 2022 yılı sonuna kadar da Adana ve Trabzon bölge müdürlüklerini kurma hedefiyle bu bölgelerdeki iş ortaklarına da doğrudan hizmet verecektir.

Zoomlion’un Türkiye iş makineleri pazarındaki faaliyetleri giderek hız kazanıyor. Bu kapsamda Zoomlion’un Türkiye pazarına bakış açısı nasıl?

Aslında Türkiye pazarında yeni değiliz. Temel olarak, 2007’den bu yana 15 yılı aşkın bir süredir Türkiye pazarındayız. Zoomlion, daima Çin’deki merkez ofislerde çalışan uzman ekipler vasıtası ile Türkiye pazarını anlamayı ve müşterilerle iletişim kurmayı hedeflemiştir. Zoomlion, her zaman uluslararasılaşma ve küreselleşme stratejisine sahip olmuştur. Avrupa ve Asya olmak üzere iki kıtayı kapsayan Türkiye, Zoomlion tarafından yatırım ve iş geliştirme için kilit ülke olarak seçilmiş ve Avrupa pazarına giriş kapısı olma özelliğini taşımaktadır. Öte yandan, “yerelleşme” stratejisini uygularken Türkiye’nin kritik bir nokta olduğunu belirtmek isteriz. Türkiye, denizaşırı pazarlar için yerelleşme stratejisi kapsamında Zoomlion’un odak noktasıdır.

Türkiye pazarına kaç farklı ürün sunuyorsunuz? Bu ürünleri detaylarıyla birlikte öğrenebilir miyiz?

2007 yılında Zoomlion Beton pompası ilk olarak Altın Beton’a teslim edildi. Kamyona monte pompa 37m’nin girişinden sonra 36m’den 56m’ye kadar kamyon üstü pompalar dahil olmak üzere farklı kamyon üstü beton pompaları tedarik etmeye başladık. Ardından farklı kule vinçlerimiz, mobil vinçlerimiz, MEWP (personel yükseltici platform), temel makinelerimiz, beton makinelerimiz, hafriyat makinelerimiz, forkliftlerimiz ve tarım makinelerimiz Türkiye pazarına girdi. Zoomlion Türkiye olarak şu anda kule vinç, mobil vinç, MEWP (personel yükseltici platform), fore kazık makineleri, beton ekipmanları, iş makineleri, ekskavatörler ve forkliftler dahil olmak üzere iş ortaklarımıza eksiksiz bir çözümle hızlı teslimat sağlıyoruz. Zoomlion, Türkiye’de yeni bir üretim ve dağıtım üssü kurmaya odaklanıyor. Bu kapsamda kule vinçler, mobil vinçler, beton makineleri, MEWP ve forklift, forekazık makinaları, hafriyat makineleri ve tarım makinelerini entegre eden kapsamlı bir üretim ve dağıtım merkezi kurulması planlanmakta. 10 yılı aşkın süredir Türkiye’de faaliyet gösteren Zoomlion, Türkiye vinç pazarındaki en büyük Çin markasıdır. Zoomlion’un Türkiye’ye ihraç ettiği büyük tonajlı paletli vinçler, Çin’in yurtdışına ihraç ettiği en büyük tonajlı vinç rekorunu kırmıştır. Bu yüksek tonajlı vinçlerin birçoğu Türkiye’deki büyük projelerde aktif olarak çalışmakta ve kalitesi ile yerel müşteriler tarafından geniş çapta kabul görmektedir. Ayrıca Zoomlion iş makinesi kapasiteleri kapsamında Türkiye’de de üç ayrı rekor kırmıştır. Nükleer santral projesinde kullanılan Zoomlion 2000t paletli vinç Türkiye’nin en büyük paletli vinci; İstanbul Finans Merkezi projesinde kullanılan L760-50 kule vinci Türkiye’nin en yüksek kule vinci; konut projelerine kullanılan 56m beton pompası Türkiye’nin en büyük kamyon üstü beton pompasıdır.

Bu zamana kadar toplam kaç makine teslim ettiniz? Tedarik sürecinde yaşanan sorunlar teslimatlarınızı nasıl etkiliyor?

Tüm ürün gruplarımızı göz önünde bulundurursak toplamda 3000’den fazla makine teslimatı yapıldı. Ancak Türkiye ekskavatör pazarı bizim için önemli bir pazar. Şu anda 6 tondan 50 tona kadar kapasitede ekskavatör modellerini Türkiye’ye getiriyoruz. Mart ayı itibariyle toplamda 50’ye yakın ekskavatör teslimatı yaptık. Bir doğu ülkesi olarak, nakliye ücretlerinin artması ve uzun mesafeli sevkiyatların teslimat verimliliğini ve zamanında teslimatı etkilemesi nedeniyle İstanbul’da kendi stok alanımızı ve antrepomuzu kurduk. Bu sayede iş ortaklarımızdan gelecek taleplere hızlı cevap verebilmek için standart ürün gruplarında kendi stoğumuzu tutuyoruz. Orta ve uzun vadede, teslimat sürelerini daha da kısaltabilmek adına belli ürün gruplarında Türkiye’de yerel üretim yapmaya karar verebiliriz.

Bazı ürün gruplarınız Türkiye pazarına ilk kez giriş yaptı. Bu konuda ürünleri müşterilere tanıtmakta zorlandınız mı? Müşterileriniz Zoomlion markasını nasıl görüyor?

Ekskavatör gibi belli ürün gruplarında yeni olmamıza rağmen aslında Zoomlion, Türkiye pazarında 2007 yılından bu yana aktif olarak çalışıyor. Başlangıçta Zoomlion, Türkiye pazarında yeni olduğu için ürünlerin Türkiye’ye girişi ile ilgili izin sorunları yaşandı. Türkiye pazarı, Avrupa’ya kıyasla daha zor çalışma koşulları olan bir pazar. Ayrıca sertifika sorunlarıyla karşılaştık, Türkiye pazarının gereksinimleri AB’nin gereksinimleriyle aynı, örneğin CE sertifikası ve ROPS sertifikası gibi birçok sertifika alınması gerekiyor. Aslında Zoomlion’un Türkiye pazarına uygun birçok ürünü var ancak uzun sertifikasyon süreci nedeniyle su anda üretilen ürünlerin tamamı sunulamıyor. Ayrıca imaj açısından bir Çin markası olarak ürünlerin kalitesine inanılmıyor. Bununla birlikte, on beş yıllık sıkı çalışmanın ardından Zoomlion, inşaat makineleri müşterileri için artık güvenilir bir marka olarak algılanıyor. Ayrıca yerel Ar-Ge ve üretimle ilgili kaynakları entegre ederek kamyona monte beton pompaları, engebeli arazi vinçleri, ekskavatörler gibi birçok optimize edilmiş ürünü piyasaya sürmüş bulunmaktadır.

Müşteri gruplarınızı öncelikli olarak kimler oluşturuyor?

Ürün yelpazemizin çok geniş olması nedeni ile inşaat sektöründe faaliyet gösteren firmaların tamamı müşteri grubumuz içerisinde. Dolayısı ile müteahhitlik firmaları, inşaat firmaları hazır beton firmaları, vinç ve platform kiralama şirketleri ve hafriyat firmaları öncelikli müşteri gruplarımızın arasında bulunmaktadır.

Müşteriler, neden Zoomlion’un iş makinelerini tercih etmeli? Zoomlion’u diğer markalardan ayıran en büyük özellikler nelerdir?

Öncelikle Zoomlion için önemli konulardan bir tanesi marka bilinirliği ve ürün performansıdır. Bu nedenle müşterilerimize sürekli değer katacak en iyi ürünleri vermek için müşteri tecrübelerinden faydalanarak AR-GE ve üretim kalitesini arttırma faaliyetlerimiz aralıksız devam etmektedir. İkinci olarak, satış sonrası hizmetler ve yedek parça sistemini, iç ürün ve satış sonrası hizmetler eğitimleri ve servis ekibimiz dahil olmak üzere servis yeteneğimizi sürekli olarak geliştirmekteyiz. En az ürün kalitesi kadar, müşteri memnuniyetini üst seviyede tutmak ve devamlılığı sağlamak adına servis kalitesinin de önemli olduğunu düşünüyoruz. Aslında bu iki konunun ortak noktası şu; Zoomlion olarak müşterilerimizi her zaman ilk sıraya koyarız.

Pazardaki hedefleriniz nelerdir? Zoomlion markasını önümüzdeki yıl pazarda nerede görüyorsunuz?

Zoomlion Türkiye olarak hedefimiz; müşterilerimize inşaat ekipmanlarında tam çözüm sunmak. Şantiyelerinde ihtiyaç duyacakları her türlü ekipmanı temin ederek iş ortağı olmayı hedefliyoruz. Bu hedefe yönelik olarak 2022 yılı içerisinde İstanbul Merkez, Ankara, İzmir, Adana ve Trabzon bölge müdürlükleri kurulacak ve bu bölgelerde çevre illeri de kapsayacak şekilde satış, servis ve yedek parça hizmeti vereceğiz. Eksiksiz ürün gamımızla güvenilir bir şantiye ortağı ve inşaat projeleri çözüm ortağı olmak için yerel ekibimizi genişletecek ve bölgelerde tesis yatırımları yapılacaktır. Böylelikle Türkiye coğrafyasında her noktaya hizmet götürme imkanına sahip olacağız. Nerede olursa olsun müşterilere ulaşabilmek ve Zoomlion kullanan müşterilerin memnuniyetlerini en üst seviyede sağlamak nihai hedefimiz.

Eklemek istedikleriniz nelerdir?

Yatırımlarımızı büyüterek ve yetenek kazanımı sağlayarak uzun vadede Türkiye’de olmak istiyoruz. Kısa vadede yönetim, depolama, yedek parça, servis, lojistik kurulumunu tamamlayıp, orta ve uzun vadede yerel üretim, AR-GE, finansal çözümler ve Zoomlion Capital ile birlikte Türkiye’de büyümeyi hedefliyoruz.  

Total
0
Shares
Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

ÖNCEKİ HABER

Deutz motorlarının Türkiye’deki tek yetkili bayisi: Çatalkaya Makina

SONRAKİ HABER

Çalışkanerler Madencilik, Hitachi’nin güçlü makineleri ile yükünü hafifletiyor

BENZER HABERLER
Total
0
Share