Çin’in kuzeybatısındaki Xinjiang bölgesinde yol inşaatı yapan bir şirket, manuel kesim yöntemlerinden kaynaklanan düşük verimlilik ve yüksek maliyet sorununu Simex RWE 35 tekerlekli testere ile çözüme kavuşturdu.
Daha önce elle itilen makinelerle yapılan kesimler, bıçağın aşırı ısınmasını önlemek için sürekli su soğutması gerektiriyor ve bıçaklar sık sık zarar görüyordu. Sonuç olarak operasyonel maliyetler yüksek, üretkenlik ise düşük seviyedeydi.Xinjiang bölgesinde mevsimsel sıcaklık farkları yol tabanında genleşme ve büzülmelere yol açıyor, bu da asfalt yüzeyinde çatlaklar oluşmasına ve trafik güvenliğinin tehlikeye girmesine neden oluyordu. Su sızması ise asfaltın bozulma sürecini hızlandırıyordu.Simex RWE 35 çözümü ile yol tabanı boyunca 100 metrelik aralıklarla 5 santimetre genişliğinde oluklar açılıyor. Bu oluklar, genleşme derzi görevi görerek yol yüzeyinin sıcaklık değişimlerinden kaynaklanan hareketine izin veriyor. Böylece yüzey çatlaması önleniyor ve yol kaplamasının dayanıklılığı artıyor. RWE 35, 8 tonluk XCMG XE 80D ekskavatöre monte edildiğinde dakikada 2 metre kesim hızı sağlıyor. Bu, önceki manuel yönteme göre beş kat daha hızlı bir performans anlamına geliyor. Üretkenlik artışı, sarf malzemelerindeki maliyetlerde de önemli bir düşüş sağladı.

Otomatik dengeleme ile hassas kesim sağlanıyor
Makine, eğimli otomatik dengeleme sistemi ile donatıldı. Tamburun ekseni etrafında dönen eklemli destek sayesinde, kızaklar her koşulda zemine sağlam şekilde oturuyor ve sabit bir kanal açma derinliği sağlanıyor. Özel tasarlanmış çıkış kanalları ve manuel-mekanik kanal temizleme cihazı, öğütülen malzemenin doğru şekilde dışarı atılmasını ve kanalın belirlenen derinlikte temiz kalmasını garanti ediyor. RWE 35 tekerlekli testere, 8–13 tonluk ekskavatörlere ve skid steer ile kompakt yükleyicilere monte edilebiliyor. Hidrolik yan kaydırma eklendiğinde ise RW 350 olarak anılıyor ve kullanım alanı daha da genişliyor.

