Motor vehicle, Automotive tire, Wheel, Smile, Cloud, Sky, Tread, Hood

Önyargıları yıkarak, birçok sektörde kendilerini kanıtlayan kadınların, iş makineleri sektöründe de başarıyla var olabileceğini göstermek üzere başlattığımız “Baretin Rengi Olmaz” köşemizin bu ayki konuğu TürkTraktör İş Makinaları Pazarlama-İş Geliştirici Dilara Yangıncı oldu. Bir buçuk yıl önce TürkTraktör’de İş Makinaları Pazarlama-İş Geliştirici olarak çalışmaya başladığını belirten Yangıncı, “Kadın çalışanlar empati ve iletişim becerilerini ön planda tutarak, iş birliği ve etkili iletişim dengesini daha hızlı kurabiliyor. Bu, cinsiyet tabanlı ön yargıları aşmada ve kadınların daha fazla temsil edildiği bir ortamın oluşturulmasına katkıda bulunuyor” dedi.

Dilara Yangıncı:

BARETİN RENGİ OLMAZ

“Kadınların güçlerini keşfettiklerinde, dünyayı değiştirebilecek bir enerjiye sahip olduklarına inanıyorum”

Öncelikle sizi tanıyabilir miyiz? Firmadaki görev ve sorumluluklarınız nelerdir?

Lisans öğrenimimi Ankara Üniversitesi Kore Dili ve Edebiyatı üzerine tamamladıktan sonra ara vermeden kendimi iş hayatının içerisinde buldum. 9 yıllık iş hayatım boyunca çeşitli sektörlerde yer alan Kore firmalarının pazarlama iletişim takımlarında yer aldım. Kore Dili ve Edebiyatı eğitimim, kültürel çeşitlilikle başa çıkma, farklı pazarlara uyum sağlama ve iletişim becerilerimi güçlendirme konusunda beni hazırladı. Bu becerilerimi daha spesifik bir alan olan pazarlama üzerinde yoğunlaştırmak adına Hacettepe Üniversitesi'nde Pazarlama yüksek lisans programına katılarak öğrenimimi tamamladım.

Sektöre giriş hikayeniz nasıl oldu?

Aslında, iş makineleri sektöründe kariyer yapma düşüncesi önceden aklımda yoktu. TürkTraktör'ün ilanını gördüğümde iş makineleri sektöründe yeni bir kariyere başlama şansım olduğunu düşündüm ve bu düşünce beni oldukça etkiledi. İş makineleri sektörüne geçiş yapma kararı alarak otomotiv kökenli geçmişimden gelen özgüvenle bu yeni yolculuğa atıldım. Otomotiv sektöründeki deneyimlerim, endüstriyel ve müşteri ihtiyaçlarına dair geniş bir bakış açısı kazanmama yardımcı oldu. İş makinesi sektörüne adım attığımda, yöneticilerim ve iş birliği içerisinde olduğum ekip arkadaşlarımın cesaretlendirici yaklaşımları, makinelerimizi ve hizmetlerimizi tanımaya başlamam ve aynı zamanda TürkTraktör’ün müşteri odaklı “Şehirleri Dönüştürür, Geleceğe Hazırlar” amacı bu sektörde kariyer yapma hedefimi oluşturmama büyük katkı sağladı. Sektör paydaşlarımızı ve müşterilerimizi tamamen işimizin merkezi haline getiren çevik çalışma prensiplerimiz sektöre çok çabuk uyum sağlamam konusunda da beni destekledi. İş makineleri sektöründe çalışmak, beni sürekli olarak öğrenmeye teşvik ediyor ve bu durum benim için büyük bir motivasyon kaynağı haline gelmekte. Her gün yeni bir şey öğrenmek, bu dinamik sektörde kendimi geliştirmek ve değer yaratmak, katkı sağlamak benim için heyecan verici bir süreç.

Automotive wheel system, Motor vehicle, Tire, Tread, Fender

Dilara YANGINCI - TürkTraktör İş Makinaları Pazarlama-İş Geliştirici

mst ilan aralık

TürkTraktör İş makinelerinde 1,5 yılı aşkın bir süredir marka iletişim faaliyetlerinden ve geliştirmelerinden sorumlu olarak çalışıyorum. Bu rol kapsamındaki sorumluluklarım CASE ve New Holland İş makineleri markalarımız için marka değerlerini oluşturmak ve iletmek, hedef kitle ile etkileşimi artırmaya yönelik dijital pazarlama ve sosyal medya yönetimi, basılı iletişim aktiviteleri, basınla ilişkiler, fuar organizasyonları, müşteri deneyim aktiviteleri gibi 360 derece uçtan uca iletişim faaliyetlerini içeriyor.

Automotive tire, Agricultural machinery, Sky, Wheel, Vehicle, Plant, Tractor, Agriculture, Asphalt

Firmada hangi alanlarda faaliyette bulunuyorsunuz?

Faaliyet alanım, CASE ve New Holland İş Makineleri markalarımızın öne çıkmasını sağlayarak hedef kitle ile etkileşimini güçlendirmek üzerine odaklanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda dijital pazarlama ve sosyal medya yönetimi konularında çalışıyor, markalarımızın çevrimiçi platformlarda güçlü bir varlık sergilemesi için stratejiler geliştiriyorum. Aynı zamanda, basılı iletişim aktiviteleri ve basınla ilişkiler gibi geleneksel iletişim kanallarını kullanarak marka mesajlarını genişletmeye odaklanıyorum. Fuar organizasyonları ve müşteri deneyim aktiviteleri gibi etkinliklerde yer alarak markalarımızın 360 derece iletişim stratejilerine katkıda bulunuyorum. Bu rol, dijital ve geleneksel iletişim araçlarını başarılı bir şekilde yönlendirmeyi içeriyor ve markalarımızın etkili bir varlık sergilemesi için çeşitli iletişim faaliyetlerini kapsıyor. Özellikle 2023 yılı içerisinde Ankara, Balıkesir, İzmir, İzmit ve Şanlıurfa illerimizde müşteri sahalarında gerçekleştirmiş olduğumuz video çekimleri ile müşterilerimizin markalarımıza bakış açısını yansıtmaya çalıştım. Bu sayede, marka değerlerini korumanın yanı sıra hedef kitlemiz ile sağlam bir bağ kurma amacıyla yoğun bir çaba sarf ediyorum. Dışa dönük yürütmüş olduğum bu aktivitelerle birlikte iç müşterilerimize ve paydaşlarımıza yönelik gerçekleştirmiş olduğumuz iç etkinlik planlamalarımızı da gerçekleştiriyorum.

İş makineleriyle ilgili bir eğitim aldınız mı? Temsil ettiğiniz iş makinelerinin hangilerine daha fazla ilgi duyuyorsunuz?

Oryantasyon sürecimde iş makineleriyle ilgili kapsamlı bir eğitim aldım. Bu eğitim, sektördeki temel kavramları anlamamı sağlarken, özellikle temsil ettiğim iş makinelerinin teknik detaylarını öğrenme fırsatı oluşturdu. Bu eğitim süreci, sektöre daha sağlam bir temel ile giriş yapmama ve görevimi daha etkili bir şekilde yerine getirmeme yardımcı oldu. Katılım gösterdiğim saha faaliyetleri, şantiye ve müşteri ziyaretleri gelişimimi sürekli hale getiren aktiviteler arasında yer alıyor. Temsil ettiğim iş makineleri arasında özellikle paletli ekskavatörleri karakteristik bulduğum için daha farklı bir ilgi duyuyorum. Büyük metal kasaları, ince detayları ve sağlam yapılarıyla gerçekten etkileyici bir duruşları var. Çalıştıkları sahalara hem güç hem de zarafet kattıklarını düşünüyorum.

Firma faaliyetlerine sizinle birlikte toplam kaç kadın ekip arkadaşınız katkı sağlıyor?

TürkTraktör bünyesinde saha ve ofis kadın çalışan sayımız yaklaşık 450 civarında. İş makineleri özelinde ise benimle birlikte 2.el ve kiralama satış birimi ve kamu satış olarak 3 kadın çalışanız.

Çalıştığınız firmanın kadın istihdamına olan bakış açısını değerlendirebilir misiniz?

Birleşmiş Milletler Kadın Birimi Nesiller Boyu Eşitlik Forumu’ndaki küresel liderliği doğrultusunda Koç Topluluğu Şirketleri teknoloji ve inovasyon alanında eşitlik seferberliği başlattı. Toplumsal cinsiyet ve fırsat eşitliğinin sağlanması TürkTraktör’ün de en önemli odak noktalarından biri. Somut hedeflerden bahsetmek gerekirse, TürkTraktör STEM alanındaki kadın çalışan ve stajyer oranını yüzde 50’ye çıkarmayı taahhüt etti. Bu kapsamda hayata geçirilen Filizlerin Mucizeleri Teknoloji ve İnovasyon projesi ile genç kadınların geleceğin teknolojisinde söz sahibi olmalarının sağlanması amaçlanıyor. Proje özelinde gerçekleştirilen iş birlikleri ve eğitimler aracılığıyla, önümüzdeki beş yıl içinde staj, istihdam fırsatları ve gelişim programları ile 30 bin kişiye ulaşılması planlanıyor.

Sektörde kadın olmanın farklılığını yaşıyor musunuz?

Güç dengeleri her sektörde değişebilir, her sektörde olduğu gibi bu sektörde de yer almak kendine özgü zorlukları beraberinde getiriyor. Ancak bu zorlukların yanında birçok olumlu yönü de bulunuyor. Kadın çalışanlar empati ve iletişim becerilerini ön planda tutarak, iş birliği ve etkili iletişim dengesini daha hızlı kurabiliyor. Bu, cinsiyet tabanlı ön yargıları aşmada ve kadınların daha fazla temsil edildiği bir ortamın oluşturulmasına katkıda bulunuyor. İş birliği içerisinde çalışmanın cinsiyetle ilgili bir öncelik taşımadığına inanıyorum. Fark gözetmeksizin, her bir bireyin güçlü yönlerini ortaya koyduğu, birbirinden öğrendiği ve birlikte daha yaratıcı çözümler geliştirdiği bir iş ortamı, sektördeki gelişmeleri hızlandırabilir, daha sürdürülebilir ve kapsayıcı bir geleceğe yönelik adımlar atılmasına olanak tanır. Her birimizin farklı güçlü yönleriyle bir araya gelerek, sektördeki potansiyeli daha da artırabiliriz.

Sektörde yer alırken zorlandığınız noktalar oldu mu?

Yöneticilerim ve ekibim içerisinde böyle bir durum ile hiç karşılaşmadım. Ancak sahada olduğum durumlarda açık olarak gösterilmese de bazı ön yargıların oluştuğunu gözlemleyebiliyorum.

Automotive design, Smile, Shoe, Comfort

Sektörde kadınlara pozitif ayrımcılık yapıldığını düşünüyor musunuz?

Pozitif ayrımcılık olarak nitelendirmeyi doğru bulmuyorum. Sevindirici bir gelişme olarak kadınların son dönemlerde yeteneklerini ve potansiyellerini etkili bir şekilde ortaya çıkarmaya başladıklarını gözlemliyorum. Kadınların güçlerini keşfettiklerinde, dünyayı değiştirebilecek bir enerjiye sahip olduklarına inanıyorum.

Cloud, Sky, Vehicle, Slope, Asphalt

Kadın gözünden iş makinesi sektörünü ve bu alandaki mekanizasyonu değerlendirir misiniz?

Kadınların iş hayatının içerisinde yer almasının artışı, çeşitlilik ve yenilik getiriyor. Mekanizasyonun hızla ilerlediği bu alanda, kadınların yetenekleri ve farklı bakış açıları, sektöre önemli katkılarda bulunabilir. Kadınların bu dinamik sektördeki yeniliklere ve teknolojik gelişmelere getirebilecekleri özgün fikirler, sektördeki potansiyeli daha da artırabilir görüşündeyim.

İş makinesi sektöründe çalışan bir kadın olarak, sektördeki kadınlara tavsiyeleriniz nelerdir?

Öncelikle, iş makineleri kendine has dinamikleri olan bir alan, dolayısıyla başlarda caydırıcı bir önyargı yaratsa da kendi yeteneklerimize ve bilgi birikimimize güvenmeliyiz. Bu sektörde olmamızın bir sebebi var, bu yolda ilerleyebiliriz. Merakı ve öğrenme isteğini korumak işin püf noktası gibi. Sektör oldukça dinamik, sürekli evrilen bir yapıya sahip. Her fırsatı değerlendirerek kendimizi geliştirmeye odaklanabiliriz. İletişim becerilerimizin gücü hem ekip içinde hem de sektörde etkili iletişim, başarıya giden yolda kritik bir rol oynar. Bir diğer püf nokta ise başarı tanımımızı bulmakta. Kendimizin ve birlikte çalışmakta olduğumuz takımımızın başarısına odaklanabiliriz. Başarı tanımımız hedeflerimize ulaşabilmemiz için daha sağlam ve tatmin edici olacaktır. Son olarak da tabii güven. Yolda zorluklarla karşılaşabiliriz, ancak kendimize ve ekibimize güvenmek ve hedeflerimizden vazgeçmemek, başarıya ulaşmanın anahtarı.

İş makinesi sektöründe kadın çalışanların sayısının az olmasıyla ilgili neler düşünüyorsunuz?

Biraz önce bahsettiğim gibi, iş makineleri sektörü kendine özgü bir alan. Biraz ilgi alanından kaynaklı olduğunu düşünüyor olsam da çekincesi olanlar için bu algının sektör avantajlarını ve fırsatlarını vurgulayan eğitim programları ile değişeceğini ve farkındalığı artıracağına inanıyorum. Bunlara ek olarak sektör liderlerinin kadın çalışanların gelişimlerini destekleyici politikalar ve projeler geliştirmesinin faydalı olacağını düşünüyorum. Sahalarda kadın operatörler, şantiye şefleri ve mühendisler görmek benim açımdan çok gurur verici olur.

Son olarak eklemek istedikleriniz?

TürkTraktör İş makineleri bünyesinde yer almaktan büyük mutluluk ve gurur duyuyorum. Bu aile ile çalışmak, benim için sadece bir iş değil, aynı zamanda bir aidiyet duygusu ve ortak hedefe yönelik bir yolculuk olma özelliği taşıyor. Kendimi özgürce ifade edebildiğim, hata yapmaktan korkmadığım, katılımcı, yaratıcı olabildiğim ve kendimi sürekli olarak geliştirebildiğim bir çalışma ortamında bulunmak, benim için gerçek bir ayrıcalık. Bu sayede hem bireysel hem de profesyonel anlamda kendimi daha da ileri taşıyabiliyorum. Kadınların iş hayatında daha fazla temsil edildiği, desteklendiği ve öne çıktığı bir gelecek diliyorum.