Türkiye’de ilk kez düzenlenen Yeni Nesil Depo Sistemleri ve İç Lojistik Fuarı HOW–Hub of Warehouse, yoğun ilgiyle kapılarını açtı. Depo çözümlerinden robot teknolojilerine, yazılım ve otomasyon sistemlerinden yeni nesil lojistik uygulamalarına kadar pek çok yeniliğin sergilendiği fuar, 11.570 profesyonel ziyaretçiyi ağırlayarak sektör için önemli iş birliklerinin önünü açtı.
İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleşen organizasyon, Hannover Fairs Turkey Fuarcılık A.Ş. (Deutsche Messe AG Türkiye ofisi) tarafından İSDER iş birliğiyle düzenlendi. AKDER, CILT Türkiye, DEPODER, ENOSAD, LODER, TEDAR, UTIKAD ve WiLAT Türkiye gibi sektörde öncü kuruluşların da desteğiyle hayata geçirilen fuarın açılışına; Hannover Fairs Turkey Yönetim Kurulu Başkanı Annika Klar, İSDER Başkanı Serkan Karataş, T.C. Ticaret Bakanlığı Ürün Güvenliği ve Denetimi Genel Müdürü Hakkı Karabörklü ve İstanbul Ticaret Odası Yönetim Kurulu Üyesi Salih Sami Atılgan katıldı.

128 katılımcı, 11.570 profesyonel ziyaretçi yer aldı
Üç gün boyunca devam eden fuarda; akıllı depo çözümleri, otomasyon yazılımları, robot teknolojileri, AGV ve AMR sistemleri gibi birçok yenilik aynı çatı altında sergilendi. Türkiye’nin yanı sıra Çin, Danimarka, İtalya ve Birleşik Arap Emirlikleri’nden gelen 128 firma, 11.570 profesyonel ziyaretçiyle buluştu. Etkinlik, milyarlarca lira değerinde yeni ticari anlaşmalara, uluslararası iş birliklerine ve vizyoner tartışmalara ev sahipliği yaptı. Bir Deutsche Messe CeMAT etkinliği olan HOW–Hub of Warehouse, iç lojistik alanında ilk yılında yakaladığı bu başarıyla, önümüzdeki yıllarda da global sektör gündeminde yerini sağlamlaştıracağının sinyalini verdi.

Kadın forklift operatörleri yarışması ilgi çekti
Fuarın en dikkat çekici etkinliklerinden biri Kadın Forklift Operatörleri Yarışması oldu. LODER ve Stokport iş birliğiyle düzenlenen yarışmada, kadın operatörler; hız, güvenlik, hassas manevra ve yükleme gibi alanlarda hünerlerini sergiledi. Jungheinrich, Temesist, Palex, Benoplast, UHS Taşıma Üniteleri, Koton ve APA Yayıncılık’ın sponsor olduğu organizasyon, lojistikte kadın gücünün önemine dikkat çekti. Ayrıca “Depodan Geleceğe: Lojistikte Kadın Gücü” panelinde sektörde kadın istihdamının artırılmasına yönelik güçlü mesajlar verildi.
Start-up’lar ve teknoloji firmaları çözümlerini tanıttı
Fuarın “Yeni Teknolojiler ve Uygulama Alanı” bölümünde start-up’lar, yazılım şirketleri ve teknoloji geliştiricileri çözümlerini ziyaretçilerle buluşturdu. Bu alanda, Anot Otomasyon’un bulut tabanlı teknolojisiyle siparişten teslimata uzanan lojistik süreçlerin canlı demosu büyük ilgi gördü.

HOWTALKS canlı oturumları fuar boyunca devam etti
Üç gün boyunca süren panellerde 40’tan fazla uzman ve sektör temsilcisi, sürdürülebilir depo çözümleri, e-ticaret lojistiği, tedarik zincirinde entegre yaklaşımlar, katma değerli lojistik hizmetler gibi konuları ele aldı. Ayrıca fuardan bir ay önce başlatılan ve LinkedIn üzerinden yayınlanan HOWTALKS canlı oturumları, fuar alanında da devam etti. Katılımcı ve ziyaretçilerden 10 sektör profesyonelinin görüşleri alınarak etkileşim artırıldı.

2027’de düzenlenecek HOW Fuarı’nın tarihi belli oldu
İç lojistik sektörünün ilk büyük buluşması olarak tarihe geçen HOW–Hub of Warehouse’un bir sonraki organizasyonu, 23-25 Eylül 2027 tarihlerinde yine İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlenecek.