Wirtgen, yerinde soğuk geri dönüşüm için dünyanın en modern soğuk geri dönüşüm makinelerini geliştirdi. Tam derinlikte ve yerinde geri dönüşüm ile yüksek performanslı kazımaya sahip olan Wirtgen W 380 CRi paletli geri dönüşüm makinesi, yol yenileme çalışmalarında çoklu becerisiyle öne çıkıyor.
Asfalt üst yapısı, var olan hasara bağlı olarak bir dönüşüm katarı tarafından yolun tüm genişliği üzerinde bağlantı elemanlarının yerinde eklenmesiyle hazırlanıyor ve bir geçişte seriliyor. Burada, W 380 CRi yol yüzeyini 300 mm tam derinliğe kadar geri dönüştürebiliyor ve bu nedenle tam derinlikli geri dönüşüm için oldukça ideal bir makine olarak dikkat çekiyor. Tam derinlikte ve yerinde soğuk geri dönüşüme ilave olarak yüksek performanslı kazımaya sahip olan Wirtgen W 380 CRi paletli geri dönüşüm makinesi, yol yenilemesinde çoklu becerisiyle öne çıkıyor.
Değişken yol yüzeyi onarımı
W 380 CRi, ayrıca 3.200 mm, 3.500 mm ve 3.800 mm, olan mevcut çalışma genişliklerinin ötesindeki yol yüzeylerinde onarım yapmak için de kullanılabiliyor. Bu durumda geri dönüşüm makinesi, yanlarda bulunan ve bir soğuk kazıma makinesi tarafından daha önce kazınmış olan malzemeyi de alıyor ve karıştırma işlemine ekliyor. Uygun depolama ve serme tablasına sahip bir yol finişerine arkadan yükleme ile birlikte azami 800 ton / saat karıştırma kapasitesi sayesinde, tek bir geçişle çok geniş yol yüzeyleri bile yenilenebiliyor.
W 380 CRi yüksek performanslı kazıyıcı
W 380 CRi aynı zamanda yüksek performanslı bir kazıyıcı olarak da kullanılabiliyor. Güçlü 1.054 PS motoru (EU Stage 5 / US Tier 4f) ve konveyör bant kapasitesi sayesinde, W 380 CRi 350 mm kadar kazıma derinliğine erişen yüksek kazıma performansına ulaşıyor. Böylece otoyollarda, havalimanı pistleri veya tamamlanmış asfalt tabakalarının sökülmesi gibi büyük ölçekli onarım tedbirlerinin yanı sıra hasarlı asfalt tabakalarının homojenize ve granüle edilme işlemleri hızlı bir şekilde tamamlanabiliyor. Makinenin önünde bulunan ayarlanabilir malzeme besleme sistemi, W 380 CRi’nin kenardaki kazınmış agregayı da alıp karıştırma işlemine dahil etmesini olanaklı kılıyor.
Sürdürülebilir ve uygun maliyetli yol rehabilitasyonu
ABD’de bir Wirtgen geri dönüşüm katarı bir geçişte ve akan trafikte otoyolu 20 cm derinlikte yeniliyor. Bu sırada yeni W 380 CRi üstün bir performans gösteriyor. Güney Carolina ulaştırma departmanının yollarındaki ilk tam kapsamlı rehabilitasyon görevi (FDR), Pickens County’deki 123 numaralı dört şeritli otoyolu üzerinde gerçekleşti. % 15’i kamyondan oluşan günlük 20.000 civarı araç trafiği, 11 km uzunluğundaki yol bölümünün yapısal onarımını kaçınılmaz hale getirdi.
Yol genişletmesi dahil
Bu yol inşaat projesi, yol yüzeyini 4,40 m’ye genişletmek için W 380 CRi serisini kullandı. Güney Caroline Liberty’deki King Asphalt, Inc. şirketinin başkanı Mike Crenshaw, “Hazırlık aşamasında öncelikle iki Wirtgen soğuk kazıma makinesi ile sollama şeridine sınırı olan yol yüzeyi kenar şeridinin iç tarafını 60 cm kazıyoruz” dedi. Bunun ardından soğuk geri dönüşüm katarı, en önde W 380 CRi olmak üzere çalışmaya başladı. Paletli soğuk geri dönüşüm makinesi, hasarlı kaplamayı 20 cm’lik bir geçiş ile 3,80 m genişlikte kazdı. Bu sırada aynı anda malzemeyi granüle etti ve % 2,3 köpüklü bitüm, % 1 önceden serpilmiş çimento ve % 3-4 su ile karıştırdı.
Bağlantı elemanları kalıcı olarak stabilizasyon yaratıyor
Kuzey Amerika’daki Wirtgen Grubu Geri Dönüşüm Ürünleri Direktörü Mark Stahl, “FDR’de, köpüklü bitüm ile geri dönüştürülen katmanların stabilizasyonu, alt yapıya, onlarca yıl boyunca tekrarlanan yüklere dayanacak yapısal güç kazandırıyor” açıklamasında bulundu.
Mükemmel uyum sağlayan reçete
Karışım tasarımı bu süreçte kritik bir rol oynuyor. Bunun anlamı, uygun bağlantı elemanı miktarının belirlenmesi olarak ifade ediliyor. Böylece, bu proje için en uygun karışım bileşimini tanımlamak amacıyla önceden altı farklı malzeme örneği Wirtgen laboratuvar ekipmanı (WLB 10 S köpüklü bitüm laboratuvar sistemi ve WLM 30 laboratuvar karıştırıcı) ile incelendi. Güçlü W 380 CRi, yapısal onarımın sonunda doğru reçete ile 102.000 tondan fazla asfaltı çevreye zarar vermeden ve yüksek kalite ile geri dönüştürdü. Mike Crenshaw, saatte geri dönüştürülen 427 ton malzemenin karşısında çok etkilendi ve “Süper çalıştı. Benzer bir cihaz tanımıyorum. Boşaltma konveyörü üzerinden dakikada 7 ton fazla malzeme geçiyor.” dedi
Çalışma genişliği…
W 380 CRi, bunların haricinde 3.20 m, 3.50 m ve 3.80 m çalışma enlerinin ötesine geçen yol yüzeyleri yenileyebiliyor. Bu durumda geri dönüşüm makinesi, yanlarda bulunan ve bir soğuk kazıma makinesi tarafından daha önce kazınmış olan malzemeyi de alıyor ve karıştırma işlemine ekliyor. Uygun depolama ve serme tablasına sahip bir yol finişerine arkadan yükleme ile birlikte azami 800 ton/saat karıştırma kapasitesi sayesinde, tek bir geçişle çok geniş yol yüzeyleri bile yenilenebiliyor. Mike Crenshaw, yeni W 380 CRi’nin çok yönlü kullanım olanaklarını şirketi için belirgin bir artı olarak görüyor ve şunları ekliyor “Yeni W 380 CRi, soğuk kazıma makinesi olarak da çalışabiliyor. Bu büyük bir avantaj. Makine iki saat içerisinde dönüştürülebiliyor.”