Liebherr ve Fortescue tarafından geliştirilen ilk hidrojenle çalışan T 264 (Europa) nakliye kamyonu prototipi, gerçek bir madencilik ortamında test edilmek üzere Batı Avustralya’nın Pilbara bölgesindeki Fortescue’nun Christmas Creek madenine ulaştı.
Liebherr ve Fortescue, 2022’de iş birliğinin duyurulmasından bu yana sıfır emisyonlu nakliye kamyonları geliştirmek için birlikte çalışıyorlar. Şirketler yakın zamanda, tamamen entegre bir Otonom Nakliye Çözümü’nü birlikte geliştirmek ve doğrulamak için iş birliğini duyurdular. Europa olarak bilinen T 264 prototipinin yerinde testleri önümüzdeki aylarda gerçekleştirilecek ve Fortescue’nun gelecekteki sıfır emisyonlu nakliye kamyonu filosuna bilgi sağlamada önemli katkılar sunması bekleniyor. Europa, sahada hizmete girdiğinde, Fortescue’nun Christmas Creek’teki Yeşil Enerji Merkezi’nde bulunan gaz ve sıvı hidrojen tesisinden sıvı hidrojenle yakıt ikmali yapılacak.
“İki şirket arasındaki ortaklıkta büyük bir dönüm noktasını işaret ediyor”
Liebherr ve Fortescue, hidrojen ve amonyak gibi elektrifikasyona ek olarak karbon emisyonunu azaltmada önemli bir rol oynayacağına belirtiyor. Liebherr-Mining Equipment SAS Ar-Ge, Mühendislik ve Üretimden Sorumlu Başkan Yardımcısı Oliver Weiss, “Hibrit kamyondan öğrendiklerimiz, sıfır emisyonlu nakliye için gelecekteki geliştirme stratejilerimizi önemli ölçüde şekillendirecek. Bir Fortescue Zero aküsünün bir Liebherr nakliye kamyonuna entegre edilmesi, iki şirket arasındaki ortaklıkta büyük bir dönüm noktasını işaret ediyor. Bu iş birliğinin, yeni teknolojimizin planlanmış geliştirmelerini fikirlerden sahada gösteriye ve operasyona kadar nasıl hızlandırdığını görmek oldukça etkileyici” ifadelerini kullandı.
Liebherr ile daha geniş iş birliği
Fortescue Metals’ın CEO’su Dino Otranto, “Hidrojenle çalışan nakliye kamyonu prototipimizin, pille çalışan eşdeğeri Roadrunner’ın yanında şantiyede olması harika. Europa’nın bu dağıtımı, sıfır emisyonlu araçlarda küresel çapta faaliyet gösteren ilk şirket olmayı hedeflediğimiz, tamamen entegre bir Otonom Taşımacılık Çözümü geliştirmek ve doğrulamak için birlikte çalıştığımız Liebherr ile daha geniş iş birliğimize dayanıyor. Madenciliği karbondan arındırmak için bir sistem çözümüne ihtiyacınız vardı. Bu nedenle bir Filo Yönetim Sistemi ve enerji yönetimini entegre eden yeni işletim sisteminin, karbon emisyonlarımızı azaltmada etkili olacağını düşünüyoruz” dedi.