İnşaat ve iş makineleri sektöründe yaşanan gelişmeleri, 27 yıldır hiç ara vermeden okuyucularına aktaran Makina Market, hala ilk sayıdaki heyecanı ile yayın hayatını sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

Nuh Çimento, ABB iş birliğiyle kaya kamyonunu elektrikliye dönüştürdü

Nuh Çimento ve ABB iş birliğinde gerçekleşen çalışma ile dizel yakıtlı Euclid R85B kaya kamyonu, tamamen elektrikle çalışacak şekilde dönüştürüldü. Nuh Çimento’ya ait kaya kamyonunun tamamen elektrikli tahrik sistemi ile çalışacak şekilde dönüştürülmesi, bu boyut ve sınıftaki bir araç için dünyada ilk olma niteliği taşıyor. Çalışma sonucunda sadece tek bir kaya kamyonu ile yaklaşık 100 bin litre yakıt tasarrufu sağlaması ve yılda 245 ton CO2 emisyonunu önlemesi hedefleniyor.

ABB, Nuh Çimento’ya ait dizel yakıtlı Euclid R85B kaya kamyonunun tamamen elektrikli, sıfır emisyonlu çalışacak bir elektrikli araca dönüştürdü. İki şirket, dünyada ilk kez bu boyutta ve sınıfta bir aracın tamamen elektrikli hale getirildiği bu dönüşüm projesini tasarlamak ve inşa etmek için yakın iş birliği içinde çalıştı. Genel sistem mühendisliğine ek olarak, ABB bu projede, BORDLINE® CC200 konverter, ESS sistemi, hava soğutmalı bir traction motoru, araç kontrol sistemi (VCU), bir batarya termal yönetim sistemi ve DC Hızlı şarj ünitesi tedariği sağladı.

Elektrikli dönüşüm ile uzun süreli, verimli çalışmaya destek

İstanbul’u çevreleyen Marmara bölgesinin doğusunda, Kocaeli-Körfez’de bulunan çimento madeni, kamyonların yokuş aşağı, tam yüklü olarak ortalama %18-20 arasında bir rampa eğiminde hareket edeceği şekilde konumlandırıldı. Rejeneratif frenleme, kamyonun inerken bataryasını şarj etmesini ve yükü boşalttıktan sonra rejeneratif frenleme ile kazanılmış elektrik gücünü kullanarak madenin tepesine çıkmasını sağlıyor. Proje, operasyonel ömrünün sonuna yaklaşan bir kaya kamyonunu yeniden canlandırarak önemli faydalar sağlıyor. Nuh Çimento’nun sürdürülebilirlik hedeflerini desteklemeye devam ederek, 30 yıllık çalışma döngüsünün sonuna ulaşmış olan kaya kamyonunun ömrünü uzatıyor ve daha uzun yıllar çalışmasına olanak sağlıyor.

Tek bir kamyonun dönüşümü 100 bin litre yakıt tasarrufu sağlıyor

Ekonomik verimlilikte tek kamyonun yenilenmesi yaklaşık 100 bin litre dizel yakıt tasarrufu sağlayacak ve yılda 245 ton CO2 emisyonunu önleyecek, bu da bir yıl boyunca kullanılan 58 benzinli binek araca denk geliyor. Dizel içten yanmalı motor yerine ABB’nin elektrikli aktarma organı çözümlerinin kullanılması hem yakıt tüketimini hem de bakım gereksinimlerini azaltarak önemli ölçüde daha düşük işletme maliyetleri sunuyor. Nuh Çimento Grup CEO’su Gökhan Bozkurt “Bu iyileştirme dönüşümü dünyada bir ilk olurken biz bu sonuçtan çok memnunuz. Madencilik ve çimento endüstrileri için daha sürdürülebilir bir geleceğe giden yolda öncülük ederek maliyetlerimizi ve çevre üzerindeki etkimizi önemli ölçüde azaltacağız” ifadelerini kullandı.

Total
0
Shares
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ÖNCEKİ HABER

Dünyanın en büyük 50 iş makinesi üreticisi açıklandı

SONRAKİ HABER

Üçaslar, yarım asrı aşan tecrübesinin meyvelerini Komatek 2024’te sergiledi

BENZER HABERLER
Devamını Oku

Borusan Cat, ziyaretçileri ile buluşuyor

Borusan Grup şirketlerinden Borusan Cat, 11 Temmuz 2024’ten itibaren önümüzdeki aylarda çeşitli lokasyonlarda iş makinelerini ve hizmetlerini tanıtmak…
Total
0
Share