İnşaat ve iş makineleri sektöründe yaşanan gelişmeleri, 27 yıldır hiç ara vermeden okuyucularına aktaran Makina Market, hala ilk sayıdaki heyecanı ile yayın hayatını sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

2022 yılında motor üreticilerinin global pazarda öne çıkan ürünleri belli oldu

Dünya genelinde motor üreticileri 2022 yılında enerji geçişini ele almaya devam etti; Haberde bulunan 10 motor üreticisinin neredeyse yarısı, çoklu yakıt özelliği ve alternatif yakıtları yakmak için tasarlanmış özel prototip modelleriyle öne çıkıyor. Motor özelliklerinde değişim son hız devam ederken içten yanmalı motorlar, tüketicinin ilgi odağı olmayı sürdürüyor.

Yeni teknolojiyi bünyelerinde barındıran iş ve inşaat makineleri sektörlerinde öne çıkan motorlar şu şekilde:

1. Cummins “bağımsız yakıt” motor platformları

Cummins Inc., ulaşım uygulamaları için bir dizi düşük karbonlu yakıt türünden yararlanmak üzere aktarma organı platformlarının genişletildiğini duyurdu. Bunları “endüstrinin ilk birleşik, yakıttan bağımsız motorları” olarak adlandıran şirket, yeni platformların ortak mimarileri paylaşan motor blokları ve çekirdek bileşenleri kullanacağını ve farklı düşük karbonlu yakıt türleri için optimize edileceğini söyledi. Yaklaşım, şirketin dizel, doğal gaz ve hidrojen için mevcut olacak olan B, L ve X Serisi motor portföylerinde uygulanacak.

2. Liebherr hidrojen prototip motorlarının prömiyerini yaptı

Liebherr-Component Technologies AG, her biri farklı enjeksiyon teknolojileri kullanan iki hidrojen motor prototipinin prömiyerini yaptı. Dört silindirli H964 hidrojen ICE prototipi, doğrudan enjeksiyon konfigürasyonuna sahipken, H966 altı silindirli motor port yakıt enjeksiyonunu kullanıyor.

3. FPT Industrial, IAA’da yeni motoru tanıttı

FPT Industrial’ın sürdürülebilir yol tahrikine yönelik çoklu enerji yaklaşımı, şirketin ilk çok yakıtlı tek tabanlı motoru olan XC13 ile vurgulanan IAA Taşımacılık 2022’de sergilendi. Şirket, XC13’ün çok enerjili, modüler ve çok uygulamalı bir motor platformu olarak Cursor X konseptinin vücut bulmuş hali olduğunu söyledi.

4. MAN Engines, Cannes Yat Festivali’nde V12X motorunu sunuyor

MAN, yat ve küçük iş makineleri için 30 L deplasmandan 2300 dev/dak’da 2200 hp (1618 kW) güce sahip yeni geliştirilmiş 12 silindirli V12X motorunu tanıttı. MAN V12X’in hacmi beş litreden fazla artırıldı ve maksimum tork 6500 Nm’den 7350 Nm’ye çıkarıldı.

5. China Yuchai hidrojen motorunu gösteriyor

China Yuchai International Limited, şirketin YCK05 hidrojen yakıtlı motorunun Pekin Teknoloji Enstitüsünde yakın zamanda yapılan bir gösteride kararlı ateşleme ve çalışma sağladığını duyurdu. China Yuchai, YCK05 motorunun Çin’in ticari araç pazarı için çalışan ilk hidrojen motoru olduğunu söyledi.

6. Yanmar yeni endüstriyel

Yanmar America Power Solutions, bir dizi mobil ve sabit uygulamayı hedefleyen yüksek güçlü bir endüstriyel dizel motorun piyasaya sürüldüğünü duyurdu. Yeni 4TN107FTT dizel, maksimum 593,7 lb.-ft torkla 207 hp’ye (155 kW) kadar güç üretiyor. Bu motor, (805 Nm) ve EPA Tier 4 ve EU Stage V egzoz emisyon yönetmeliklerini karşılar.

7. Volvo Penta çift yakıtlı hidrojen motoru tanıtıldı

Volvo Penta, hidrojeni yenilenebilir bir yakıt kaynağı olarak kullanan çift yakıtlı bir motor sergiledi. Şirket, sıralı altı silindirli, 7,7 L dizel motor olan mevcut D8’i temel alan çift yakıtlı konfigürasyonun CO2 emisyonlarını %80’e kadar azalttığını belirtti.

8. John Deere motorlarını yeni mimari ile geleceğe adım atıyor

John Deere Power Systems (JDPS), büyük motorlarını “geleceğe hazır” hale getirmeyi amaçlayan yeni bir motor mimarisini duyurdu. Bu mimariye dayalı ilk motorlar JD14 ve JD18 altı silindirli dizel motorlar oldu.

9. Isotta 12 silindirli motoru piyasaya

Isotta Fraschini, V170G dizel motorunun 12 silindirli versiyonu için test sürüşlerini tamamladığını duyurdu. Bu ünite, yeni V170G serisi endüstriyel motorları tamamlıyor ve Eylül 2022’den itibaren jeneratör seti üreticilerine sunulması planlanıyor.

10. AGCO, yeni CORE motor serisinin ilkini piyasaya sürüyor

Hidrojen ve biyometan gibi alternatif yakıtları desteklemek için, AGCO yeni CORE motor serisini geliştirdiğini duyurdu; bunlardan ilki, 7,5 L, 223 kW dizel/HVO ünitesi olan Core75 yeni Fendt Vario Gen7 traktörde yer alacak.

Total
0
Shares
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ÖNCEKİ HABER

<strong>Vimpo, uluslararası marka olma yolunda emin adımlarla ilerliyor</strong>

SONRAKİ HABER

<strong>Caterpillar otonom kamyonları, Dünya ile Mars arasındaki mesafeyi geride bıraktı!</strong>

BENZER HABERLER
Total
0
Share