İnşaat ve iş makineleri sektöründe yaşanan gelişmeleri, 27 yıldır hiç ara vermeden okuyucularına aktaran Makina Market, hala ilk sayıdaki heyecanı ile yayın hayatını sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

Case F Serisi lastikli yükleyiciler ile her alanda üstün performans

Lastikli yükleyicilere özel tasarım detaylarıyla yeni bir boyut kazandıran Case, F Serisi lastikli yükleyiciler ile üretim verimliliğini artırıyor. Case’nin beton santrallerinde en fazla tercih edilen lastik tekerlekli yükleyicileri olarak öne çıkan 821F ve 721F modelleri, her alanda üstün performans sergilemeye odaklanıyor.

TürkTraktör güvencesiyle Türkiye iş makineleri pazarına sunulan Case 721F ve Case 821F lastikli yükleyiciler, üstün güç ve performans dengesiyle göz dolduruyor. Motorun, şasenin en uç noktasına konumlandırılmasıyla daha fazla çalışma ağırlığı avantajı elde eden Case 721F ve 821F modelleri, bu sayede makinenin ağırlık dengesini sağlayan ekstra yüklerden kurtularak, daha hafif bir ağırlıkta yapılandı. Makine, bu özelliğiyle daha fazla kaldırma kapasitesine sahip olurken daha fazla kuvvet uygulayabiliyor. Bir diğer önemli tasarım detayı da motor soğutma sisteminde gerçekleşti. 6 adet radyatörün bir küp oluşturacak şekilde dizildiği soğutma bölümünde petek tıkanma problemlerinin yaşanma ihtimalinin önüne geçilirken, özel tasarım sayesinde soğutma performansı da oldukça yüksek bir seviye çıkartıldı.

Performans ve ergonomi bir arada

İş makineleri sektöründe dünyanın önde gelen üreticileri arasında yer alan ve 180 yıllık bir geçmişe sahip olan Case, yüksek performans gerektiren çalışma alanlarında, F serisi yükleyicileriyle yüksek performans ve düşük çalışma maliyetini, operatör dostu tasarım diliyle birlikte müşterilerine sunuyor. 

Yüksek performanslı çalışma, düşük işletme maliyeti

15 ton çalışma sağırlığını sahip 721F modeli ve 18 ton çalışma ağırlığındaki 821F modeli, Case’nin beton santrallerinde en fazla tercih edilen lastik tekerlekli yükleyicileri olarak öne çıkıyor. 821F’te 3.4 m3’lük, 721F’te 2,8 m3’lük genel hizmet tipi kovası standart olarak bulunuyor. Makineler, yüksek kaldırma kapasiteleri ile hammadde işleme ünitelerinin beslenmesinde oldukça iyi performans sunarken, seri yürüyüş ve hidrolik sistemi ile üretkenliği arttırıyor. 721F ve 821F modelleri farklı çalışma modlarına sahip yüksek verimli FPT (Fiat Powertrain Technologies) motoru sayesinde oldukça düşük yakıt tüketim değerleri ortaya koyarak müşterilerinin ekonomisine ve verimliliğine odaklanıyor.

Motor bölümündeki özel tasarım detayı performansı artırıyor

Lastikli yükleyicilerde, alışılmış düzende motor hemen kabinin arkasında, radyatörler ise onun arkasında konumlandırılır. 721F ve 821F Lastikli Yükleyicilerde ise motor, makinenin en arkasında konumlandırılırken, radyatör grubu da Case’in özgün tasarımı ile motor ve kabin arasında kendine yer buluyor. Motorun makinenin en arkasında konumlanması makine üzerinde adeta bir karşı ağırlık görevi görüyor. Bu tasarım, doğal olarak ekstra ilave ağırlık kullanım oranını da azaltıyor. Bu sayede makine tonajına göre çok daha yüksek bir taşıma kapasitesi mümkün kılınıyor. İş üretkenliği artarken, makine ağırlığından sağlanan avantaj ile yakıt tüketimi daha da azalıyor.

Düşük motor hacminde yüksek güç

F Serisi’nin güçlü hidrolik ve yürüyüş grubu, hareketini piyasada düşük yakıt tüketimi ve uzun çalışma ömrü ile bilinen FPT motorlardan alıyor. FPT markası Case ile birlikte CNH Industrial çatısı altında bulunuyor. Bu sayede Case’in F Serisi yükleyicilerinde ihtiyaç duyduğu özelliklere sahip motorlar, FPT tarafından özel olarak bu ürün grubu için tasarlanıyor ve üretiliyor. Toplam 6 silindirden güç alan 6.7 litrelik düşük bir hacme sahip olan bu motorlardan 821F’ten 230 hp, 721F’ten ise 195 hp gibi yüksek bir motor gücü elde ediliyor. Tekerleklerdeki yüksek itiş gücünün ve koparma performanslarının çıkış noktası olan maksimum tork değerlerinde ise yüksek değerler sunuluyor. 821F’nin motoru; 1184 Nm’lik maksimum motor torkunu 1300 devir gibi düşük bir motor devrinde elde edebiliyor. 4 farklı motor çalışma modu ile farklı uygulama koşullarında ideal performans ve yakıt ekonomisi sağlanırken; otomatik rölanti ve otomatik motor durdurma fonksiyonları da standart donanım olarak F Serisi üzerinde bulunuyor.

Küp tasarım soğutma sistemi

Case 721F ve 821F’nin üzerinde kendine özgü küp şeklinde soğutma ünitesi bulunuyor. 6 adet radyatörün bir küp oluşturacak şekilde dizildiği ve hiçbirinin art arda gelmediği bu tasarımda petek tıkanma problemlerinin yaşanma ihtimali çok düşük iken, soğutma performansı da oldukça yüksek oluyor. Küp şeklindeki soğutma ünitesinin merkezine yerleştirilmiş olan hidrolik yağ deposunun da hava akımından faydalanarak ekstra soğutulması sağlıyor. F Serisi lastikli yükleyicilerin sahip olduğu yüksek kapasiteli soğutucu fan, elektronik bir kontrol ünitesi tarafından yönetiliyor. Sıvı sıcaklıklarının sensörler aracılığı ile sürekli kontrol edildiği bu sistemde, fanın hızı ihtiyaç oranında kontrol ünitesi tarafından ayarlanıyor. Değişken hızlı fan sistemi sayesinde motorun soğukta ilk hareketinden sonra hızlı bir şekilde ideal çalışma sıcaklığına ulaşması sağlanırken, yakıt ekonomisine de katkı artıyor. Ters fan sistemi tüm F serisi modellerde standart olarak sunuluyor. Bu sayede tozlu ve kirli ortam çalışmalarında radyatör ve ızgara tıkanma problemlerinin önüne geçiliyor.

F serisi ile ağır hizmet eğlenceli hale geldi

821F sahip olduğu dayanıklı güç aktarma organları ile uzun ömürlü bir çalışmayı garanti ediyor. 4 ileri 3 geri vitese sahip powershift şanzımanı ile 37 km/saat hıza ulaşabilen bu makinenin, vites geçişleri de oldukça hassas ve seri olacak şekilde ayarlandı. Daha kalın ve dayanıklı komponentlerden imal edilen ZF marka ağır hizmet tipi akslara sahip olan 821F üzerinde yüzde 100 kilitlemeli diferansiyel bulunuyor. Ön aks üzerinde bulunan diferansiyel kilidi yüke girişlerde lastiklerde daha fazla tutunma sağlarken, kaygan çalışma koşullarında tekerleğin patinaja düşmesini önlüyor. Diferansiyel kilidi hem operatör tarafından manuel olarak kullanılabilirken, hem de otomatik mod devreye alındığında tekerleklerde patinaj meydana geldiği an doğrudan devreye giriyor. 721F’te ise ön ve arka teker grubunda ZF marka standart tip Sınırlı Kaydırmalı Diferansiyel (LSD) Standart olarak sunuluyor. Böylece makine, elektronik kontrol sistemiyle patinaj durumlarında gereken gücü gerekli tekere otomatik olarak aktarıyor.

Total
0
Shares
Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

ÖNCEKİ HABER

Dost Madencilik’in kömür ocağında HİDROMEK ekskavatörler iş başında!

SONRAKİ HABER

E-Berk, yeni tünel açma makinesini banttan indirdi

BENZER HABERLER
Total
0
Share