İnşaat ve iş makineleri sektöründe yaşanan gelişmeleri, 27 yıldır hiç ara vermeden okuyucularına aktaran Makina Market, hala ilk sayıdaki heyecanı ile yayın hayatını sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

Deutz AG, motor teknolojisindeki yeni gelişmelerini tanıttı

Deutz AG, Las Vegas’ta düzenlenen ConExpo/IFPE 2023’te dizel, gaz, elektrik ve hidrojen teknolojileri dahil olmak üzere sürdürülebilir motor sistemlerindeki güncel gelişmelerini sundu.

Deutz AG, 2024’te üretime geçmesini öngördüğü TCG 7.8 H2 hidrojen yanmalı motoru Conexpo’da sergiledi. Sıfır emisyonlu, düşük gürültülü, altı silindirli olan motor 2200 rpm’de maksimum 220 kW (299 hp) güç sunuyor. Mevcut bir tasarımı temel alarak üretilen motor; karayolu/arazi, demiryolu ve endüstriyel uygulamalar ile sabit güç üretimi dahil olmak üzere tüm mevcut Deutz uygulamalarında kullanılabiliyor. Daha önce bir jeneratör setinde elektrik üretmek için pilot olarak çalıştırılan motor, emisyonsuz ağır ticari araçlarda mevcut AB emisyon değerlerini karşılama hedefiyle HyCET projesinin bir parçası olarak 18 tonluk bir kamyonda test edilecek.

Yeni nesil PowerTree mobil şarj sistemi

2022’de ‘Yılın Elektrikli veya Hibrit Uygulaması’ kategorisinde Diesel Progress Summit Ödülü’nü kazanan yeni nesil PowerTree mobil şarj sistemi de sergi alanındaydı. Yenilenen haliyle şarj sisteminde konteynerin taşınması daha kolay, müşterinin teknik ve ticari gereksinimlerine en iyi şekilde uyum sağlamaya olanak tanıyacak şekilde pil kapasitesini ölçeklendirmek de mümkün.

“Güç kaynağı altyapısı, ister şantiyeler, ister malzeme taşıma, yer destek ekipmanı veya otoyol uygulamaları için olsun, alternatif sürücüler devreye alınırken kritik bir faktördür diyen Deutz AG CTO’su ve CSO’su Dr. Markus Müller, “Amacımız, müşterilerimiz için mümkün olduğunca basit, güvenli ve uygun maliyetli karbon nötr hale gelme hamlesini yapmaktır” dedi.

400 voltluk elektrikli motor sistemi

JLG G5-18A telehandler konsept aracına monte edilmiş iki adet 40 kW elektrik motorundan oluşan bölünmüş bir sürücüye sahip kompakt 400 voltluk elektrikli motor sistemi de fuar alanında sergilendi. Sistemin bataryası şirketin modüler araç kutusundan geliyor ve 42 kWh kapasite veriyor. Gösterilen teleskobik yükleyicinin yeniden şarj edilmesi gerekmeden önce beş saat kullanılmasını sağlayabilir. 22 kW’lık hızlı şarj sistemi, pil şarjını bir saat içinde %80’e geri getirebilir. ISO 26262 sertifikalı sistemin tepe çıkışı 80 kW’dır.

John Deere Power Systems ile ortak geliştirilen motor

Gösterilen geleneksel içten yanmalı motorlar, 4 litre altı kategorideki TCD 3.9 motorunu içeriyor. John Deere Power Systems ile ortak geliştirilen motor, etkinlikte ABD prömiyerini yaptı. 1300 ila 1600 dev/dak’da 700 Nm maksimum tork ile 75 kW’tan yaklaşık 130 kW’a kadar bir güç aralığına sahiptir. Kompakt model, çeşitli endüstriyel uygulamalarda kullanılırken motor mimarisi, gaz ve hidrojen gibi daha düşük emisyonlu alternatiflerle çalışan varyantlarda sunulabiliyor. 170 kW’a kadar güç aralığına ve 950 Nm maksimum torka sahip olan TCD 5.2 motoru, ABD’deki ilk çıkışını ConExpo/IFPE’de yaptı. Motor, 2023’ün 3. çeyreğinden itibaren piyasaya sunulacak. Dört silindirli motor, altı silindirin gücünü dört silindirin verimliliğiyle bir araya getirerek çeşitli endüstriyel uygulamalar için gereken esnekliği sağlıyor. Egzoz gazı sirkülasyonu, EU Stage V, US Tier 4 Final ve China CN4 emisyon standartlarına sahip motor, HVO ile kullanım için onaylandı.

İklim nötr ürün portföyünde gelişme

30-75 kW gücündeki G 2.9 motor, TCD 2.9 dört silindirli motorun LPG versiyonu olarak tanıtıldı. Su soğutmalı motor, 54,5 kW’a kadar güç ve maksimum 210 Nm tork sunuyor. Gaz versiyonu, malzeme taşıma ve kompakt inşaat ekipmanlarındaki düşük yüklü uygulamalar için uygun. Yeni motor teknolojileri geliştirirken geleneksel çözümleri de unutmayacaklarını söyleyen Deutz AG CEO’su Dr. Sebastian C. Schulte, “Özellikle inşaat sektörü, içten yanmalı motorlara dayalı geleneksel motor sistemlerine hala ihtiyaç duyuyor ve bunlar sentetik yakıtlarla çalıştırılarak daha çevre dostu hale getirilebiliyor. Önümüzdeki birkaç yılda, bu nedenle sadece iklim nötr ürün portföyümüzü geliştirmekle kalmayacak, aynı zamanda klasik motor işimizi daha da genişleteceğiz” dedi.

Total
0
Shares
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ÖNCEKİ HABER

Yanmar pille çalışan makineleriyle geleceğin haritasını çıkarıyor

SONRAKİ HABER

Cat, ConExpo'da yeni 13 L dizel motorunu tanıttı

BENZER HABERLER
Total
0
Share