İnşaat ve iş makineleri sektöründe yaşanan gelişmeleri, 27 yıldır hiç ara vermeden okuyucularına aktaran Makina Market, hala ilk sayıdaki heyecanı ile yayın hayatını sürdürüyor.
Abonelik Formu
Abonelik Formu

Enka Pazarlama Genel Müdürü Nadir AKGÜN: “İYİ BİR TAKIM YAKALARSANIZ, FIRTINA GİBİ ESERSİNİZ”

İŞ MAKİNELERİ, VİNÇ, FORKLİFT VE ENDÜSTRİYEL EKİPMANLAR ALANINDA DÜNYANIN ÖNEMLİ MARKALARININ DİSTRİBÜTÖRLÜĞÜNÜ YÜRÜTEN ENKA PAZARLAMA, PANDEMİ GÖLGESİNDE GEÇEN 2021 YILINI BAŞARIYLA TAMAMLADI. İYİ BİR TAKIM OLUŞTURDUKLARINI VE BAŞARILI BİR DÖNEM GEÇİRDİKLERİNİ İFADE EDEN ENKA PAZARLAMA GENEL MÜDÜRÜ NADİR AKGÜN, “HEM MAKİNE KALİTESİ HEM DE ENKA’NIN BAŞARILI HİZMETLERİ İLE ÖNEMLİ BİR PAZAR PAYI ELDE ETTİK” DEDİ.

Nadir Akgün Enka Pazarlama Genel Müdürü
Nadir Akgün Enka Pazarlama Genel Müdürü

Türkiye iş makineleri sektörünün önemli oyuncuları arasında yer alan Enka Pazarlama, temsil ettiği dünya markalarıyla birlikte 2021 yılını başarıyla kapattı. Pandemiyle beraber yaşanan zorlu süreçte müşteri odaklı hareket ederek makine yatırımı noktasında risk alan firma, hem iş hem de istif makineleri tarafında geri adım atmadı ve planlarını sürdürmeye devam etti. Makina Market olarak Enka Pazarlama Genel Müdürü Nadir Akgün ile bir araya geldik ve Enka’nın pandemi dönemindeki başarısını ve gelecek planlarını konuştuk.

enka pazarlama
PANDEMİ GÖLGESİNDE GEÇEN 2021 YILINI NASIL TAMAMLADI

Pandemiyi başlangıcından bugüne bir bütün olarak değerlendirmek gerekiyor. Bu dönemde sektörün nasıl bir yol izlediğini ve sektör içinde yer alan firmaların, bu durum karşısında hangi adımlar attığına bakılması gerektiğini düşünüyorum. Bu dönem, daha önce deneyimlediğimiz bir süreç değildi. 2020’nin Mart ayında Türkiye’de ve dünyada kapanmalar başladı. Tabi o dönemde biz üreticiye siparişlerimizi vermiştik. Yaşanan bu olaylar karşısında dünyada pandemi yokmuş gibi hem iş hem de istif makineleri tarafında geri adım atmadık, risk aldık ve siparişlerimizi devam ettirdik. Distribütörlüğünü üstlendiğimiz markalar, aldığımız bu karara şaşırdı. Sipariş verdiğimiz bütün makineleri Türkiye’ye getirdik. Ardından dünyada tedarik sürecinde yaşanan problemlerden dolayı arz talep dengesi bozuldu. Biz bu süreçte hızlı bir karar aldığımız için talepte artışı büyük oranda karşılayabildik. Ne kadar çok risk alırsanız, getirisi o kadar fazla olur ama altından kalkamayacağınız riske girerseniz, sonuçları felaket olabilir. Dolayısıyla planlamalarımızın hepsini farklı farklı senaryolar üstünde çalışarak yaptık ve en agresif olanına karar verdik. 2021 yılında hem makine kalitesi hem de Enka’nın başarılı hizmetleri ile önemli bir pazar payı elde ettik.

enka pazarlama
PAZARA SUNDUĞUNUZ ÜRÜNLER, BAŞARINIZI NASIL ETKİLEDİ?

Ekskavatör tarafında müşterilerimize çeşitli tonajlarda makineler sunuyoruz. 40 – 90 ton arasındaki eskavatörlerdeki pazar payımız çok yüksek. Lastikli yükleyicilerde ise Hitachi’nin Kawasaki’yi satın almasıyla yeni lastikli yükleyicilerimizi çok hızlı bir şekilde pazara sunduk. Müşterilerimizle yakın bir bağımız var. Müşterilerimizin bize duyduğu güvenle Kawasaki’den Hitachi’ye geçişi kolaylıkla gerçekleştirdik. Bazı spesifik ürünlerde büyük başarı yakaladık. Örneğin; pazara sunmaya başladığımız Hitachi ZW550-5B lastikli yükleyici modeli mermer sektöründeki müşterilerimiz tarafından daha çok tercih edilmeye başladı. Mermer sektöründe yılda 200-250 adete yakın lastikli yükleyici satışı gerçekleştiriliyor. Bu satışın yaklaşık 30 tanesini 55 ton sınıfını yükleyiciler oluşturuyor. Fakat artık mermer ocaklarında güçlü makinelere daha çok ihtiyaç duyuluyor. Bu nedenle kısa süre içerisinde 55 tonluk yükleyicilerin mermer sektöründe daha fazla tercih edileceğini düşünüyorum.

enka pazarlama
BAŞARINIZIN SIRRI NEDİR?

Bazen bir takım yakalarsınız ve o takımla fırtına gibi esersiniz. Biz de Enka Pazarlama olarak iyi bir takım yakaladık ve başarılı bir dönem geçiriyoruz. İnsan faktörünün önemli olmadığı bir alan söyleyebilir misiniz? Dünyanın en iyi markasının distribütörü olsanız da kendi içinizde ekip kalitesini yakalayamazsanız, başarılı olmanız mümkün değil. Eğer siz, bir markayı çok iyi temsil ederseniz, markanın da üstüne geçiyorsunuz. Müşterilerimiz bugün Enka’yı ana makine markasının üstünde konumlandırıyor. Müşterilerimize hem kaliteli ürünler hem de kaliteli hizmetler sunarak, başarımızı sürdürüyoruz.

enka pazarlama
SON OLARAK XCMG’NİN TEMSİLCİLİĞİNİ ÜSTLENDİNİZ. XCMG VE DİĞER TEMSİL ETTİĞİNİZ MARKALARLA İLGİLİ NELER SÖYLEMEK İSTERSİNİZ?

XCMG tarafında özellikle greyder, fore kazık, yol ekipmanları ve platform tarafında çok başarılı olacağımıza inanıyorum. Çin üretimi makineler, gelecekte dünya iş makinesi sektörünü domine edecek. XCMG markası şu anda iş makinesi sektöründe ciro anlamında dünya üçüncülüğüne yükseldi. XCMG markasıyla hedeflerimiz çok büyük. Farklı ürün gruplarında da çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Araç üstü vinç tarafında dünya lideri Palfinger’in distribütörlüğünü başarıyla sürdürüyoruz. Palfinger, kaliteli ve kullanıcılarına hafiflik, hız ve güvenlik çözümleri noktasında benzersiz ürünler sunan bir marka. Palfinger pazarda güçlenerek var olmaya devam edecek. Temsilcisi olduğumuz bir diğer marka olan Tadano ise Demag’ı satın aldı. Yaşanan birleşme ile daha güçlü ve daha geniş ürün yelpazesi ile taleplere cevap verebilecegiz. Dünya kapasitesinde çok büyük vinç firmalarımız oldu. Bu yüzden çok memnunuz. İstif makineleri pazarında dizel forkliktlerde TCM ile olabildiğince iyi bir noktada olduğumuzu düşünüyorum. Akülü tarafta ürünlerimiz iyi ama pazar dinamiklerini aşmamız gerekiyor. Akülü grupta TCM’nin çeşitli çözümleri ve yatırımları bulunuyor. TCM’nin yeni ürünlerinin şarj kapasitesi çok yüksek ve hareketleri oldukça hızlı. Ayrıca TCM, Akülü grubuyla ilgili çok iyi ürünler geliştirmeye devam ediyor.

enka pazarlama
GELECEK DÖNEMDE BÜNYENİZE YENİ MARKA EKLEME PLANLARIIZ BULUNUYOR MU?

Birçok marka bizimle görüşme talebinde bulunuyor. Bunların içerisinde taş kırma ve mobil kırma makineleri olmak üzere çeşitli gruplarda üretim yapan markalar yer alıyor. Ama şuna dikkat ediyoruz. Bir iş yapacaksak kısa, orta ve uzun vadeli planlarını iyi yapıp, iyi insan ve yönetici kaynağı ile destekleyip başarılı olmak zorundayız. Son olarak distribütörlüğünü üstlendiğimiz XCMG, çok büyük bir marka. Ürün gamında da neredeyse iş makinesi anlamında olmayan model yok.

enka pazarlama
ANTALYA’DA DÜZENLENECEK OLAN KOMATEK FUARIYLA İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİZİ ALABİLİR MİYİZ?

Komatek Fuarı’na katılmayı sektöre ve derneğe karşı görevimiz olarak görüyorum. Enka Pazarlama olarak fuarda yer alarak, Türkiye iş makinesi sektörünü destekleyeceğiz. Antalya’da gerçekleşek olan Komatek 2022 fuarına kapalı alanda bir açık alanda iki olmak üzere üç farklı stand ile Hitachi markasında mini ekskavatör, yüksek tonajlar dahil ekskavatör ve lastikli yükleyiciler, XCMG markasında fore kazık, silindir ve greyder, TCM markasında ise yüksek tonajlı akülü forklift ve depo ekipmanlarından oluşan ürün gamımızı müşterilerimizin beğenisine sunacağız. Fuarın Antalya’da yapılması bizi çok heyecanlandırdı. Çünkü Antalya’da turizm, madencilik ve mermer gibi çok çeşitli alanlar var. Ayrıca Enka Pazarlama olarak Antalya’ya bölge müdürlüğü açmaya karar verdik. Bölgede kendi servisimiz ve yedek parça hizmetimiz olacak. Haziran ayında tesis açılışını gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Mermer müşterilerimizin çok fazla yer aldığı Antalya bölgesinde kendimiz bulunmak ve direkt olarak müşteriye hizmet etmek istedik.

enka pazarlama
SON OLARAK 2022 ÖNGÖRÜLERİNİZ NELERDİR? VE ENKA’NIN BU YIL İÇİN NASIL BİR YOL İZLEYECEĞİNİ SÖYLER MİSİNİZ?

Bu yıl eğer erken bir seçim veya beklenmedik ekonomik bir problem yaşanmaz ise pazarın 2021’e benzer bir şekilde geçeceğini düşünüyorum. Hareketlilik devam ediyor ama bir yandan da tedarik sorunu ile karşı karşıyayız. Ayrıca hem navlun maliyetlerinde hem de makine maliyetlerinde çok büyük artışlar var. Dünyada enflasyon yüksek. Eğer bu problemlerin üstesinden gelirsek, 2022 yılının da iyi bir sonuçla kapanacağını düşünüyorum.

Total
0
Shares
Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

ÖNCEKİ HABER
ÖZKA LASTİK

ÖZKA LASTİK DİJİTAL DÖNÜŞÜM SÜRECİ İÇİN KOLLARI SIVADI

SONRAKİ HABER

MILLER FORMLESS’TEN YOL SEKTÖRÜNE BENZERSİZ ÇÖZÜMLER

BENZER HABERLER
Total
0
Share