Komatsu, hidrojen yakıt hücresi ile çalışan orta ölçekli hidrolik ekskavatör konseptinin geliştirildiğini duyurdu.
Komatsu, makinenin gelişiminin inşaat ekipmanlarında karbon nötrlüğü elde etme amacına uygun olduğunu söyledi. Şirket, Kavram Kanıtı (PoC) testlerinin devam ettiğini ve hidrojen yakıt hücreleriyle çalışan orta ve büyük inşaat ekipmanlarını yakında ticari üretime sokma çabalarını hızlandırdığını söyledi. Komatsu İşletme Sorumlusu ve Başkanı Koji Sato liderliğindeki geliştirme projesinde, Toyota Motor Corporation ile yeni ekskavatör üzerinde işbirliği yapılıyor. Şirket, hidrolik makineye hidrojen yakıt hücresi sistemi ve hidrojen deposu entegre etti.
Dizele eşdeğer performans
Şirket, Toyota’nın hidrojen yakıt hücresi sistemini kendi kontrol teknolojisi ve temel bileşenleriyle birleştirerek sıfır egzoz emisyonuna ulaştığını, gürültü ve titreşimi önemli ölçüde azalttığını söyledi. Komatsu, ekskavatörün aynı zamanda, kazma verimliliği ve çalıştırılabilirlik açısından karşılaştırılabilir motorlu makineye eşit performans sağladığını söyledi. 2030 yılına kadar ürün ve ekipman üretiminden kaynaklanan karbon emisyonlarını 2010 seviyelerine kıyasla %50 oranında azaltmayı hedeflediğini belirten şirket, 2050 yılına kadar nötr karbon olmayı kendine hedef olarak belirledi.
Hidrojen yakıt hücreleri odağında
Komatsu, pil-elektrik teknolojisine kıyasla hidrojenin daha yüksek enerji yoğunluğu ve daha kısa yakıt doldurma süresi nedeniyle, araştırma ve geliştirme çabalarını orta ve büyük modeller için bir elektrifikasyon seçeneği olarak hidrojen yakıt hücrelerine odakladığını iddia ediyor.