SÜVEYŞ KANALI’NDA ÇAPRAZ BİR ŞEKİLDE KARAYA OTURARAK GEÇİŞLERİN DURMASINA NEDEN OLAN 400 METRE UZUNLUĞUNDAKİ DEV KURU YÜK GEMİSİ EVER GİVEN, 7 GÜNLÜK ULUSLARARASI BİR OPERASYONUN ARDINDAN KURTARILDI. OPERASYON SIRASINDA GEMİNİN PRUVASINDA GÖREVLİ, 1990’DAN BERİ BENZER KURTARMA ÇALIŞMALARIYLA ÜN KAZANMIŞ ÖZEL EKİPMANLI KOMATSU PC200 EKSKAVATÖRÜ AKTİF ROL ÜSTLENDİ.
Akdeniz ile Kızıldeniz’i birbirine bağlayan ve deniz yolu taşımacılığı için hayati önemdeki kanallarından biri olan Süveyş Kanalı, Ever Given isimi geminin geçiş sırasında karaya oturmasıyla tıkandı. Yaklaşık dört futbol sahası büyüklüğünde ve 20 bin konteyner taşıma kapasitesine sahip, 220 bin tonluk gemi yüzünden Süveyş kanalı kapandı. Geminin kurtarılması ve kanalın yeniden açılması için iş makineleri yoğun bir çalışma sürdürdü. Yaklaşık 7 günlük uluslararası bir kurtarma operasyonunun ardından Süveyş Kanalı‘nın ortasında kayaya oturan, üzerinde 20 bine yakın konteyner bulunan mega konteyner gemisi Ever Given’ı kurtarma çabaları sonuç verdi. Kapalı kaldığı her gün ekonomiye büyük zarar veren, bekleyen yük gemilerini Ümit Burnu’nun etrafından dolaştırarak adeta geçmişe gerçek bir yolculuk yaptıran Süveyş Kanalı kısmen de olsa deniz trafiğine açıldı.
ÖZEL EKİPMANLI KOMATSU PC200 EKSKAVATÖRÜ
7 günlük uluslararası bir çaba sonucu başarıya ulaşan Ever Given’ı kurtarma çalışmaları sırasında geminin pruvasında görevli, 1990’dan beri benzer kurtarma çalışmalarıyla ün kazanmış olan özel ekipmanlı Komatsu PC200 ekskavatörü aktif görev aldı. Modern mühendisliğinin en büyük kilometre taşlarından biri olan Ever Given Konteyner Gemisi’ni kurtarmaya yardımcı olan 30 yaşındaki Komatsu PC200, kalite, dayanıklılık, performans ve kullanışlı olması ile verilen görevi başarıyla yerine getirdi.